Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettung-kvinna
Läst 10573 ggr
Alexandra-S
0

Försenad mens

Jag kom på nu ikv att jag inte har haft min mens på hela sommaren…
Jag är oskuld,
så jag är inte gravid.
Men jag kom att tänka på att jag har fått en ny astmamedicin,
det är tabletter,
Singulair 10 mg.
Men jag vet att jag har haft mens 2-3 grr,
men jag har ganska tät mens,
ca var 25:e dag.
men jag är osäker på när jag hade sista mensen,
jag fick min första mens i april iår.

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

ChristineL
0

Det är absolut inget att oroa sig för. Mensen kan vara oregelbunden länge, och ett tips är att anteckna alla dagar du har mens, så har du koll på det :)

Aviendha
0

Säger som Cristine, det är inget onormalt alls! Även kalenderföring är ett bra tips, om man nu inte råkar ha en jämn cykel ända från början, vilket inte allla har.

LinaK
0

Känner igen mig i det där, hade VÄLDIGT oregelbunden mens de första åren. Men tillslut brukar den hitta sin "väg". Så du ska se att det är nog ingen fara för dig heller :)

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Cindy
0

Jag säger som de andra, mensen är oregelbunden första åren för de allra flesta, inget att oroa sig för!

Tänk på att stress och för lite mat kan göra att kroppen håller tillbaka med mensen också.

Medicinering kan som du verkar förstått påverka mensen också, men jag hittar inget i FASS om den du tar nu, så det verkar inte troligt att det är den som orsakar mensbortfallet.

Vänliga hälsningar
Cindy

Magster
0

Min mens försenas alltid om jag tar medicin i form av antibiotika eller lite starkare preparat som morfin (smärtstillande vid hjärtoperation). Men den kommer tillslut alltid tillbaka. Oroa dig inte!

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.