Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettung-kvinna
Läst 3523 ggr
[LucyInTheSky]
0

Ta ut P-staven= panik

Hej,

Vi har pratat länge om att nu vill vi ha familj och när vi väl bestämde oss för att "ring och beställ en tid för att ta ut p-staven" så.. jag vet inte..

Jag sitter här med telefonen och det känns som jag ska kräkas. Känner mig helt panikslagen. För att ta ut den? För att det betyder att jag kan bli gravid? Var det inte detta jag ville… Allt känns förbannat förvirrande nu. Betyder det att jag inte är redo?

Ville bara skriva av mig.. för just nu känns det som om jag typ skulle svimma av rädsla bara av att ringa till MVC.. *herregud*

ChristineL
0

Svårt att säga, har inte varit i situationen själv… Men jag skulle nog se det som en varningsklocka att jag inte är redo. vänta med att ta ut staven tills det känns helt bra.

[LucyInTheSky]
0

Sen är det ju det att när jag satte in staven så blev hela situationen jobbig.. Min syster var med för att jag vågade inte gå själv. =) Bedövningen hjälpte inte så det gjorde ont när hon skar snitet och satte in pinnen. Efter detta höll jag på att svimma.. Hon la tillbaka mig på en brits för jag ville hem så jag var på väg att gå när golvet började gunga..

Då när hon lagt ner mig så han barnmorskan precis vända sig så föll min syster i golvet.. Hon tålde vist inte blod.. Barnmorskan hade en eehh intressant morgon med oss två..

elyse
0

#0 Om du känner dig osäker inför att vara utan skydd så kan ni väl använda kondom ett tag?

Jag har varit med om liknande hos läkare och tandläkare, att bli snurrig, så jag säger till och brukar få ligga ned i 5-10 min innan jag reser mig för att gå.