Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: skönhet-och-mode
Läst 8590 ggr
Animalen
0

Nu har jag hamnat i klistret (Rakning)

Alltså, nu får ni här inne hjälpa mig Tungan ute

Jag är 13 år. Har haft ca 5 cm långa hårtstån under armarna (Mycket hår också)

MEN Den 14 April rakade jag bort det. Sen nu i efterhand har jag funderat på detta mer och mer.. Hur ofta bör man raka sig? Om jag rakar mig en måndagskväll så har jag nytt stubb under armarna på tisdag-morgon. Detta gör att jag får dåligt självförtroende och inte vill gå i linnen eller t-shirtar som gör att jag visar armhålorna. Liksom, även om jag nogrannt rakar bort allt hår så är det banne mej där dagen efter Tungan ute  Det känns nästan onödigt att raka bort det, men när stubbet kommer så kliar det och sticks under armarna, kanske inte speciellt trevligt.

Hur ofta bör jag gör det?

Månen frågade mig

- Varför gråter du

Jag svarade:

- Vad skulle du ha gjort om himlen lämnat dig

hus-musen
0

jadu det beror ju alldeles på hårväxten, en del kan raka sig en gång i veckan, en del får raka sig varannan dag. jag rakar 1 gång i veckan kanske. Benen rakar jag var 3 eller 4 dag beroende på om jag ska ha kjol/shorts, annars kan det bli lååångt mellan gångerna. Varken jag eller min sambo bryr sig särskilt mycket

Lite stubb spelar ingen roll, ingen bryr sig om det=) raka dig varannan dag då bara, ingen kommer att titta dig under armarna!

Qui dormit, non peccat

Animalen
0

#1   Tack =),  Är bara rädd att få typ blåsor eller andra utslag ^^

Månen frågade mig

- Varför gråter du

Jag svarade:

Animalen
0

#1   Tack =),  Är bara rädd att få typ blåsor eller andra utslag ^^

Månen frågade mig

- Varför gråter du

Jag svarade:

hus-musen
0

Ja alltså du kan ju irritera huden rejält om du rakar för ofta eller använder en slö rakhyvel, de känner du genom att huden svider under armarna och du blir röd. Använd inte deo med alkohol i för de torkar oxå ut huden vilket kan förvärra irritation. Men fungerar det bra så kör på det du tycker är lagomt=) O tro mig när jag säger att alla tjejer har hår under armarna och stubb ibland, de är bara ett tecken på att du växer upp och blir kvinna=)

Qui dormit, non peccat

elyse
0

Smörj in dig med aloe vera efteråt om du känner att du har känslig hud.

Kisemisen
0

Jag rakar mig under armarna varje dag (varje gång jag duschar), det går ju så snabbt. Bara "swish swish" sen känner man sig fräsh igen :)

MIN NYA IFOKUS-SAJT ÄR LINDDA, JAG KOMMER VARA INNE PÅ DEN MERA JUST NU OCH TILLSLUT LÄGGA NER VERKSAMHETEN HELT PÅ KISEMISEN.

Animalen
0

#6  Får inte du sånna utslag då? Jag fick det någon gång, både kliade och sved.. :S

Månen frågade mig

- Varför gråter du

Jag svarade:

Kisemisen
0

#7, det brukar klia och svida när håret växer ut, men om du rakar det varje dag eller varje gång du duschar så hinner inte håret växa ut så mycket och då kliar/svider det inte lika mycket.

MIN NYA IFOKUS-SAJT ÄR LINDDA, JAG KOMMER VARA INNE PÅ DEN MERA JUST NU OCH TILLSLUT LÄGGA NER VERKSAMHETEN HELT PÅ KISEMISEN.

LinaN
0

Regelbunden rakning gör att huden vänjer sig vid behandlingen, det spelar ingen roll om det är armhålor, bikinilinjen, ragarsträngen, benen eller någon annanstans på kroppen, ju oftare man rakar dess vanare blir kroppen.

dock är det viktigt att komma ihåg att använda skarpa rakhyvlar, engångs är just det, engångs, jag använder en engångshyvel per ben. en under armarna och en till bikinilinjen. dvs totalt 4 hyvlar på en o samma gång. Armhålorna har en bakteriekultur (som är naturlig o ska vara där) medan du har en annan i bikinilinjen tex. Blanda inte. Du torkar ju inte dig i ansiktet med handduken du torka dig i rumpan med när du duschat tex.

Men får du utslag/sår/finnar/etc så vänta tills de försvinner innan du rakar. Du kan även använda hudlotion efter rakningen för att lugna huden. Gärna aloevera som folk tipsat om.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

[Katteeen]
0

Jag rakar mig under armarna varje gång jag duschar, alltså varje eller varannan dag. Känner mig så ofräsch annars :P
Benen är lite mer sällan, en gång i veckan kanske, orkar inte oftare ^^

Callisto
0

Du måste ju inte raka. Finns hårborttagningsgeler och vaxning mm. Vaxning ska ju dessutom ge finare hår om man håller på ett tag.

Animalen
0

Joo, Jag tänker testa hårborttagningskräm.  Vart får man tag på vax grejer och hur gör man? ^^

Månen frågade mig

- Varför gråter du

Jag svarade:

Callisto
1

Typ kicks har massa såna produkter och det finns nog en hel del på åhlens också. Det brukar komma med bruksanvisning när man köper en produkt. Bra tips är att läsa den innan man börjar och alltid prova lite av produkten först för att ta reda på om man är överkänslig.

HannaM
0

#9 Märkligt, min hur blir inte ett dugg van. Den kräver fortfarande både för och efterarbete för att inte bli röd och få utslag. Både på ben och underarmarna.

RuiXue
0

För mig verkar regelbundenhet vara nyckeln till framgång.

Jag rakar mig under armarna i duschen typ varannan var tredje dag eller när jag bara känner för det eller ändå rakar benen eller bikinilinjen- då kan man ju lika gärna ta under armarna när man ändå är igång.

Jag får inte klåda längre när håren växer ut, tror det måste vara för min hud har vant sig.

Jennie

Stephanie
0

Själv har jag börjat epilera mig under armarna - funkar superbra och jag slipper allt vad stubb heter! Skrattande

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Alexandra-S
0

#6 Jag gör likadant som dig! Går på en minut! :)

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

RuiXue
0

Jag har inte vågat epilera under armarna änSkäms Kanske ska prova det nästa gång jag tar fram min epilatorTungan ute

Jennie

Mitralis
0

Men om man epilerar så måste man ju låta det växa ut så att det finns nått att dra i, eller?

Stephanie
0

#19 Lite smått ja, men det är inget som syns för min del…

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Cindy
0

Jag kör epilator all over. När man epilerar blir hårstråna så tunna och ljusa tillslut att de knappt ens syns, så för mig är det nemas problemas att de behöver växa ut en smula för att kunna epileras igen.

Förr rakade jag, och brukade alltid börja med en hårborttagningskräm (typ Veet) så hårstråna blev mjuka. Då slapp jag röda prickar.

Skulle jag mot förmodan få lite röda prickar så har jag på Invit Hygine (som man egentligen gör rent leksaker med). Svider en smula men tar bort o förebygger rött! (OBS! Jag rekommenderar inte butiken nedan då jag aldrig handlat av dom, bara lånar bilden.)
https://www.drlove.se/product_images/sample_images/60001l.jpg

Vänliga hälsningar
Cindy

RuiXue
0

Jag tror jag ska börja med epilator all over snart också. Orkar bara inte hämta min epilator hemma (är hos min fästman det mesta av tiden) Men känns samtidigt idiotiskt att ha en epilator hemma som kostade typ 600 och så har jag bara använt den en eller ett par gångerTungan ute

Jennie

Cindy
0

Mitt bästa epileringstips är att smörja in sig med bodylotion dagen före, och gärna ta ett varmt bad eller dusch precis innan. Då är huden mjuk och släpper håret bättre, plus mindre risk för röda prickar.

Vänliga hälsningar
Cindy

Animalen
0

Det går bättre nu,  kroppen har vant sig vid ett "svish svish" varje dag under armarna. Dessutom har jag hittat jättebra engångs men aloevera som blir klibbigt i kontakt med vatten så man smörjs in på en gång efteråt.

Månen frågade mig

- Varför gråter du

Jag svarade: