Det är faktiskt vanligare än man tror. Har för mig att det är ett protein i sädesvätskan som vissa kvinnor är överkänsliga mot.
Skölj ur slidan efter samlag, om du inte kan övertala karl att komma någon annanstans än i dig. Ja jag är allvarlig, och ja jag vet att man normalt sett inte ska göra det för att det rubbar bakteriebalansen. Men kompensera med att direkt efter använda Lactal eller liknande produkt från Apoteket. Använd inte tvål i underlivet!
Tycker också att du bör fundera på om du borde använda glidmedel, då irriterade och slitna slemhinnor lättare blir irriterade. Äter du något p-piller så kan man bli skörare av det också, och kan behöva diskuteras med din gynekolog i så fall.
Mitt bästa tips för att slippa återkommande svampinfektioner är UTESLUT SOCKER UR DIN DIET! Vi snackar godis, söta frukter, läsk och fruktjuicer. Det är vad svampen lever på, och hjälper faktiskt förvånadsvärt bra.
Vänliga hälsningar
Cindy
Jepp har samma problem, men så är jag diabetiker också, vilket ju hjälper till ganska mycket! Otroligt irriterande och man blir ju inte direkt sugen på "en omgång till"…

vad jobbigt.
jag var överkännslig innan jag blev gravid (gravid genom avbrutet) och att min man inte kom i mig funkade väldigt bra.
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

båda är överkänslig mot kondomer och jag har p-ring..vi har kört avbrutet i ett år nu..och det funkar bra.
läste nånstans att man kan vänja av sig det..
#4 Har ni testat latexfri kondom? Finns bla att köpa på apoteket

japp..den var för liten…
Kan det vara så att du har Svamp redan innan, men inte har besvär av det förrän efter sex?
Jag tycker att du ska prata med en gynekolog om det, för så här kan du ju inte ha det.
Jag har själv haft problem med återkommande svampinfektioner och efter jag fick medicin att svälja med vatten istället för de där krämerna man köper receptfritt, så har jag blivit bra igen.
Problemet är nog jättevanligt, så det är inget konstigt alls att gå till gyn och be om hjälp. Hellre det än att du överbehandlar med de där receptfria krämerna som gör slemmhinnorna skörare och ännu mer känsliga för Svamp.