Artikel ang våldtäkt
blev så förbannad när jag läste denna artikel
Bah! Gubb*svärord*
Vi kan sitta och vara förbannade tillsammmans!
/Christine
Gah! Undrar hur roligt han själv skulle tycka att det var om några grova mc-gubbar kom förbi och utförde en "ordningsförseelse" på honom för att han inte vågade göra motstånd med tanke på deras rykte och storlek..
Paulina

"Rolf Hillegren […] sade att han ansåg att lagen har urlakat vad begreppet våldtäkt betyder."
"…en man och en kvinna som känner varandra och kvinnan säger att hon inte har lust i dag, men mannen kör ändå. Visst är det oschysst, men kanske inte värt två års fängelse"
Det är ju det som ÄR våldtäkt för sjutton ><
#3 Eller hur! Just det där "men mannen kör ändå" är ju hela grejen! Kvinnan är ingen jäkla ägodel man kan plocka fram och göra vad man vill med…

Mvh Stephanie 

Gubb j***l!
Jag tycker ärligt talat att det är VÄRRE med våldtäkt av någon man litar på och är utlämnad till, än av en galen främling! *morrar*
Vänliga hälsningar
Cindy
#3 ja men visst!!!! Eller vad menar HAN att våltäkt är isåfall?
2 års fängelse är milt, med tanke på vad kvinan får leva med resten av sitt liv!!!!
Jag håller helt med er! Frstår inte heller vad han menar skulle vara våldtäkt om det inte är när ena parten säger nej till sex men den andra "kör ändå". Och det är ju inte bara kvinnor som blir våldtagna heller.
/Christine

Jag håller faktiskt lite med gubben som det handlar om.
Allså, om man är ihop och man säger "jag har ingen lust" och killen "kör på" och kvnnan inte säger något mer så anser jag det inte som en direkt våldtäckt. Självklart att det är fel, men inte så pass att man ska få 2 års fängelse.
Jag ser "våldtäckt" som att man överfallen och utsatt för sexuellt övergrepp.
Och nu så vet jag att jag kommer att bli påhoppad. Men enligt mina personliga erfarenheter, överfallen och våldtagen på väg hem från ungdomsgård av okänd man, och pojkvän som inte lyssnade till mina ord "nej", så anser jag att jag har rätt att tycka så som jag tycker.
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
#9 Du har givetvis rätt att tycka att den ena vidriga händelsen var värre än den andra, men ta inte ifrån andra kvinnor rätten att känna annorlunda.
Jag pratar också av egen erfarenhet, och jag tycker tvärtom vad du gör.
Vänliga hälsningar
Cindy

#10 jag tar inte ifrån någon rätten till någonting. självklart att om de upplever det som hämskt så får de göra det. och jag ser inte ner på någon för det eller så.
#11 Men ser du inte problemet i att en kammaråklagare gör skillnad på de två våldtäkterna? Och du skrev ju nyss att du inte tycker att pojkvänsvåldtäkten bör ge så strängt straff, och att du bara tycker att det är våldtäkt om ett överfall är inblandat - det tycker jag är att ta ifrån andra kvinnor definitionsrätten av det de blivit utsatta för.
Gud vad jag är trött på den här diskussionen, jag hoppar av.
Vänliga hälsningar
Cindy
Nej fy, såna här typer är det ju man hoppas håller på att "dö ut" (eller, snarare åsikterna). Förr var det ju helt acceptabelt att ge sin kvinna en smäll i uppfostrande syfte eller för att hon skulle veta hut, tur att ingen tycker så idag…
_No way! Yes way!

#9 En våldtäkt måste väl innehålla våld, tvång eller hot om jag minns rätt så du har en poäng där, om kvinnan inte säger något (efter sitt första nej som absolut borde respekteras) och mannen gör sitt.
Däremot behöver en våldtäkt inte innebära ett överfall, det kan lika gärna börja med ett vanligt hångel där den ena sedan sätter stopp och den andre inte lyssnar - och sedan med våld tvingar sig till sex.
Säger jag nej till min gubbe och han fortsätter tafsa/försöka så jag tillslut ger med mig bara för att få sova ngngång, då ser jag det inte som våldtäkt, då har jag ju i slutenden gett min gubbe tummen upp.
Men skulle min gubbe bli förbannad och fortsätta i ren ilska, så jag inte "vågade" säga nej, då är det en väldtäkt.

#14 jo. det är sant. tänkte inte på att skvia det det.