Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 5150 ggr
PillanN
0

Nöjd med dig själv?

Vi kvinnor är i många fall väldigt självkritiska angående vårat utseende,alltid finns det nått att klaga på.  En snyggt uteseende och en vältrimmad kropp gör inte personen i fråga vacker. Utan en fin personlighet blir man inte fin.

Hur är det med just din kroppsuppfattning,är du nöjd med din kropp?

Vad är det du är mest nöjd med?

Gluskap
0

De flesta dagarna så är jag nöjd. Men vissa dagar missnöjd, speciellt under mensen kan jag vara missnöjd.
Mest nöjd är jag med mina läppar, behöver inte lägga pengar på att förstora och fylla osv ;)

PillanN
0

Jag är rätt nöjd de flesta dagar med,man kan liksom inte göra mer än sitt bästa ändå.Flört

Mest nöjd är jag nog med ögonen tror jag,blå när jag är glad och svart när jag är arg Skäms

elyse
0

Jag är nöjd med min fysiska kropp. Det jag känner skulle kunna förbättras kan jag förbättra med lite ansträngning.

AnneN
0

Det finns bara en enda sak jag inte är nöjd med vad gäller mitt utseende och det är min vikt (45 kg övervikt).

Mest nöjd är jag nog med håret och ögonen tror jag.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Jenahbella
0

de e väl från dag till dag, men i de stora hela e jag verkligen nöjd Skäms både på in och ut sidan :)

[Vargnatt-]
0

Ja nu för tiden är jag för det mesta nöjd med mig själv, mest nöjd över ögon och hår tror jag :)

Xondah
0

Någonting jag gillar är väl att jag är trevlig och kan vara ganska rolig(om man känner mig iallafall). :)

Utseende mässigt så går ja lite för mycket på vad andra tycker tror jag..får väldigt mkt komplimanger för mitt tjocka hår som går ner till rumpan och min ögon/läppar..söt näsa har jag fått höra:) 

Svårt dedär med självförtroende..

Musiken
0

Jag ar sallan nojd. Vet att jag skulle vara helt och fullt nojd om jag gick ner 5kg till min "normalvikt", men jag tycker for mycket om mat for att orka ta tag i det nu. Men dagar som idag sa har jag varit valdigt nojd. Jag VET att killar ar som galna i mig och jag har standigt en massa beundrare pa ko, men jag forstar inte alls vad de ser i mig.

Vad jag ar mest nojd med ar mitt leende (savida det ar ett akta leende och jag inte blir fotograferad fran sidan eller med blixt). Jag ar ratt fin, bara lite for sladdrig och dallrig. Om skinnet bara kunde spanna sig lite sa skulle den har vikten duga alldeles perfekt den med.

Telefonkontakt
0

jag är inte nöjd med min kropp.

brösten är hämska efter viktuppgång + nedgång samt ammning, så jag funderar allvarligt på en reducering av skinn.

magen gillar jag inte heller. en del fett som aldrig försvinner oavsätt hur mycket ja förlorar i vikt. samma sak med höfterna..

men annars så gllar jag min kropp, förutom acnebesvären..

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

PillanN
0

Jag har ammat två barn så de där två "mjölkautomaterna" är nu mer som taxöron. Gick från strl 75b innan ammningen till 90 dd!!! då jag ammade…..och sen var det som att luften gick ur dom!

Var väldigt missnöjd ett tag till jag började tänka skitsamma,jag fick två fina(mätta!) barn av det hela,det finns dom som har det värre.

Nu är jag nöjd med den jag är.

[Katteeen]
0

Jag är nog ganska nöjd med min kropp i det stora hela, även om jag hackar på mig själv för små skavanker ibland..
Jag kan få för mig att jag är överviktig fast jag väger 58 kg och är 173 cm lång.. Lite, lite kurvig är jag men jag tycker heller inte det är snyggt att se ut som en planka så man får väl vara nöjd antar jag.

Fejan är en helt annan historia, jag har fått höra att jag är fin och vacker och till och med snygg, men jag känner mig verkligen inte som det. Enligt mig har jag en på tok för stor näsa som blir ännu fulare när jag ler, vilket leder till att jag skäms för att le också.
Mina tänder är fina, och mina ögon är stora och mörka.
Långa ögonfransar har jag också, och ögonbrynen har formats om så att jag är mer nöjd med dem nu. Hakan är alldeles lagom i storlek. Riktigt nöjd är jag ändå inte, antagligen pga mitt dåliga självförtroende.

ChristineL
0

Jag försöker vara nöjd. Men skulle det vara nåt så skulle jag vilja bli av med lite mage och lår.

Är mest nöjd med mina ögon.

SaraC
1

Ska jag vara kritisk så kan jag hitta saker jag skulle vilja ändra på, men jag försöker och har blivit rätt bra på att strunta i det. Finns så mycket trevligare saker att tänka på och varför inte vara glad för det man har istället Glad

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

fibro
0

Jag ser ut som faan, småfet, tänderna sneda, haltar mm.

Men jag är nöjd ändå…Jag lever Flört

LinaN
0

Jag är missnöjd med min vikt, vill gärna tappa 15-20kg MEN utan att för den sakens skull bli av med min rumpa! För den är jag så nöjd med.

Sen är väl brösten inte vad de en gång var, små uppnosiga äpplen, nu är de pga viktuppgångochnegångochuppgång mer som ett par ledsna avokados…

Men annars är jag väldigt nöjd med mina handleder, mina ögon, mitt långa tjocka hår, och att jag trots massor med vikt kan röra mig hyfsat graciöst ändå.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

isa
0

I det stora hela är jag nöjd. Några kilon att gå ner, skulle ju i och för sig inte skada. Men man kan ju inte ha en tonårskropp när man är över 40. Det är nog bara att acceptera om jag inte vill hårdträna och det vill jag inte.

Callisto
0

Kan inte säga att jag är nöjd men eftersom jag vet att jag antagligen aldrig kommer bli det heller måste jag helt enkelt försöka acceptera det och se de bra sidorna också

niffen
0

Jag är rätt nöjd med håret, mina armar, mina ben och mitt ansikte förutom min enorma näsa…

Saker man kan göra något åt själv vill man inte klaga på, för det känns så bortskämt, men jag tycker själv att min mage är för stor och sticker ut… Jag väger normalt enligt min skolsyster, men ändå känner jag mig större än andra… Resten är jag rätt nöjd med om jag tänker efter. Ja, förutom näsan då, den är verkligen pinsamt stor  :(
Så har jag dålig hy också, så finnar gör ju inte näsan bättre liksom….

Iskall
0

Det enda jag är någolunda nöjd med är ögonen som skiftar mellan gröna och blåa, beroende på hur ljuset är.
Sen så börjar jag bli någolunda nöjd med vikten, har gått ner drygt åtta kilo på ca ett halv år utan att ha gjort nå särskilt. Men det är lång väg tills jag har normal vikt som är runt 65, 70 kilo.

Har mycket tankar och funderingar som jag ventilerar här på denna sida http://nouw.com/snabela

[LucyInTheSky]
0

Jag är inte nöjd med min kropp.. Måste jag välja något jag tycker bäst om blir det nog mitt hår.

pyromanen
0

Skapligt nöjd. Har insett att såhär är verkligheten, bäst att acceptera o gilla läget:-) 

Blir lite ledsen när jag läser alla er andras kommentarer, dels att så många är missnöjda, dels att många verkar titta så kritiskt på det ena o det andra somom man består av hår o armar och mage…  man är ju en helhet! 

Och det är alldeles för mycket utseendefixering!  Det är ju så mycket viktigare hur man har trivs.  Att man äter nyttigt, rör på sig, har bra relationer omkring sig, ägnar sig åt något man tycker är intressant o givande… då blir man glad och vacker.

PillanN
0

#21 Håller med om de sista du skrev…."Då blir man glad o vacker".Glad

cillisw
0

Jag är jätte nöjd med mig själv på alla sätt.

Tixy
0

Är grymt missnöjd med min vikt (25-30 kg övervikt, pga PCOS), ryggen (kotorna hoppar lite ibland) samt knäna, där minisken låser dom.

Mest nöjd är jag nog med mitt ansikte (speciellt ögon och läppar), samt brösten. Och håret är för det mesta bra. :)

Animalen
0

Jag irriterar mig på att jag är så himla liten!, Jag ser mycket yngre ut än vad jag är. Så jag skulle väl vilja ha bredare höfter, större bröst och se lite mera ut som 13 ;)

Annars är jag väl nöjd med mina.. Armar faktiskt :P

Månen frågade mig

- Varför gråter du

Jag svarade:

- Vad skulle du ha gjort om himlen lämnat dig

HannaM
0

Tja.. njae.. nöjd? Dessvärre inte. Eller i ljusare stunder nrä jag mår hyffsat så är jag väl inte direkt missnöjd. Andra gånger hatar jag allt på mig och allt med mig. Men, jag tror att om jag varit frisk så hade jag nog kunnat tycka om mig. Egentlgien så är det nog inga större fel.

Gardens
0

jajamänsan NU är jag nöd med mig själv,jag klippte mig i fredags och blonerade mg och plockade ögonbrynen.

la ut 1.500kr på det,men det va sååå värt det!

Invisible
0

Nej jag är inte nöjd! Går det inte att returrera sin kropp ? Obestämd

Jag är 17 i år. När jag för någon vecka sedan skulle förbi en "grind" och betala inträde, kom jag in gratis. Det är väll inget att klaga på,

-men för att få komma in gratis måste man vara 12 eller yngre! Skrikandes

Herruguuuud vad pinsamt!

pyromanen
0

Suk!  Först vill man se äldre ut fram till kanske 25 nånting, sen vill man se yngre ut resten av livet….

M1wi
0

ja vet inte, men ja vill strunta i utsidan, men de e inte lätt…

jag såg på internet, minns inte vart men det kom så bra med dom orden, "Titta inte folk på utsidan, för du kan inte se insidan" den älskar jag!

leijasmatte
0

Är tyvärr inte nöjd med något hos min kropp eller utseende.  Har övervikt och bristningar efter graviditeter så man ser ju ut som man gör. Ständig kamp om att se bättre ut och bli nöjd med sig själv.

Kram

Furatekken
0

Nej, inte särskilt, hatar min hy. Men är nöjd med ögonen, munnen och brösten.. tror jag