Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 4745 ggr
Dinis
0

Ont vid sex..

Hej,

Jag får ont när jag har sex,inget svidande ont..
Utan ont i nedredelen av magen..

Någon annan som har det?

Eller någon som vet vad det beror på?

/Dinis

fibro
0

infektion - inflammation av nåt slag??? Obestämd

Dinis
0

Kanske det men vad för infektion kan det vara då?

Har haft det såhär väääldigt länge nu..har bara förträngt det men nu tänkte jag försöka hitta anledningen till varför.
Undviker gärna att göra gyn. undersökning..

StickyKitten
0

Har det alltid varit så, eller börjat plötsligt?

Killen/killarna kanske haft lång kuk, så att det stöter i livmodertappen. Vilket inte är farligt, vad jag vet.

Salladshataren
0

Prata med en barnmorska, föreslår jag

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Jennifersthlm
0

ja, annars kan det vara fel sort ställning som ni använder, om man har ec en bakåtliggande eller framåtliggande livmoder så har de betydelse för hur man bäst har sex!!

Bäst är ändå att kontakta bm eller ungdomsmottagning, man kan ju alltid börja med att prata!!!

elyse
0

Är det så hela tiden? Om mannen har en lång penis så kan den, som #3 påpekar, slå i mot livmodertappen. Om man har bra förspel så är det lättare att ta emot en penis, för man blir mer "elastisk", både på längden och bredden. Jag föreslår att ni börjar med en ställning där du kan bestämma hur långt in han kommer och sedan byta, om ni vill det.

Saga85
0

Jag har också vart med om det då och då, att det "trycker" obehagligt och gör ont. Det brukar hjälpa att byta ställning, eller att bara "vrida" sig rätt. Både mäns och kvinnors underliv är ju snea, så det kan spela roll. Då får man ju som sagt helt enkelt vrida rätt Flört