Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettoff-topic
Läst 4644 ggr
Mitralis
0

Varför är det mannen som kör?

Jag undrar om kvinnor ältar sina trafikmissar mer än män och att det är därför det oftast är mannen som kör?

Mitralis
0

Jag kan älta saker som jag gjort tokigt i trafiken i flera år. Om jag nyligen gjort någon miss så vill jag inte köra bil mer alls och då lämnar jag gladeligen över ratten.

Musiken
0

Jag kor garna. Daremot sa lamnar pappa/min pojkvan sallan over ratten till mig eftersom de ar sa radda om sina bilar.. De tror att ingen annan kan kora sa bra sim dem! Det ar knappt sa att mamma far kora pappas bil Obestämd

Tror aven att de kanner att de maste 'havda' sig lite i sin manlighet faktiskt. De ar bada typiska familjefader och ser garna sig sjalva som familjens overhuvud, beskyddare och allt sant. De vill liksom vara den som kor, for de kanner att de 'maste' kora for att vara bra man.

fibro
0

Road Rage

Det sägs ju att man ska leva i nuet, så jag ältar inte..tutar och kör vidare…

exitingsvillemo
0

Jag lämnar gärna över ratten till gubben, tycker att det är ganska behagligt att sitta bredvid och slippa koncentrera mig på ngt!

Lathet tror jag det kallasFlört

[Tassy]
0

Jag känner mig tryggare och tycker det är bekvämare att låta killen köra helt enkelt :)

Han är mycket mera van att köra än mig, håller sig lugnare och jag kan slappa brevid :)

pyromanen
0

Vi kör ungefär lika ofta.  Jag känner mig tryggast när jag själv kör :-)  och det gäller oavsett vem det annars är som kör - gäller inte bara maken altså.

Statistiskt är unga män den gruppen som är mest olycksdrabbade i trafiken, så kanske vore det klokt om en del unga killar lät tjejen köra istället :-)

hus-musen
0

Så här funkar det i min familj=) pappa kör sin bil, mamma kör sin bil och jag kör min bil. åker jag med mamma så kör hon osv

samma med min sambo, hans bil=han kör. om det inte är nått speciellt för då kan jag köra.

Qui dormit, non peccat

Saga85
0

#2 I det sammanhanget skola överhuvud stavas "öfverhufvud" Flört

Jag har inget körkort själv, så kan inte riktigt svara på den. Övningskörde med far för några år sedan, men när han skaffade ny bil ville han inte övningsköra med mig mer och jag hade inte råd att ta lektioner.

Har aldrig tänkt på hur körfördelandet är bland familj och vänner. Är nog lika ofta mannen som kvinnan som kör ungefär.

mammaru
0

Här i huset är det blandat. Vi har två bilar, en stor och en liten, men det är lite olika vem som kör vilken och också vem som kör om vi åker tillsammans.

Dock är min man ibland lite stressad över olika saker och i de lägena är det oftast mest praktiskt om han kör… De dagarna vill jag inte köra alltså. Men det är som tur är inte jämt.

Jag upplever att en del män föredrar att köra därför att de vill att det ska gå fort och jag är typen som håller hastighetsgränserna. Ibland är jag ute och åker med en manlig uppdragsgivare. Han vill ofta passa på att diskutera olika saker medan vi förflyttar oss, så då sitter jag bredvid och antecknar… plus att han stenhårt litar på att jag har koll på kartan, så jag sitter också och pekar och gör olika tecken så att han vet vart han ska ratta bilen. Snacka om multitasking! Ändå föreslår han mycket ödmjukt att det kanske är enklast om han kör - han tar det alltså inte för givet, fast han fattar inte hur vi ska lösa det på annat sätt. Han är en rolig typ!

Rita-S
0

Min kar har inget körkort Tungan ute så det är jag som kör överallt!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Tatsja
0

Jag fick köra mest, men jag tillhörde ju yrkestrafiken och exet hade en förmåga att somna bakom ratten. Fick hela tiden säga till att nu är det rött, grönt, stanna, kör.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

HannaM
0

Tja, i vårt fall kör han för att han har körkort och inte jag=P Men, pappa var svår att få att lämna ratten när jag försökte övningsköra. Han skulle köra själv jämt och överallt så det blev aldrig något körkort och nu har jag inga pengar att köra på körskola för så jag tror att gubben får fortsätta köra ett tag till.

promenixan
0

#12 samma här, det är bara min man som har körkort, och jag har inga tankar på att ta kort heller. Det funkar så jättebra med att han kör alltid Skrattande

Sajtvärd för mitt eget liv

fotokrafs
0

Jag är också körkortslös, så de gånger vi skall fara med bil så blir det maken som kör. Tycker det är skönt att slippa köra, men nu har jag funderingar på att försöka ta. Visst maken gillar att köra bil, men när man far många mil vore det skönt om vi kunde byta plats ibland.

Tina-A
0

I min familj har det alltid varit kvinnorna som kör allra mest! Min mamma kör av mina föräldrar, och mina systrar kör mer än sina män!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

ChristineL
0

När jag och min pojkvän ska nånstans är det nästan alltid jag som kör. För det första för att de oftast är min mammas bil vi lånar och för det andra för han har knappt kört sen han tog körkort för fem år sen så han känner sig för osäker. Sen att jag tycker att det vore bra om han körde mer är en annan femma.

Kimmie
0

Jag känner mig tryggare bakom ratten så det spelar ingen roll vem jag sitter i bilen med, vill helst själv sitta bakom ratten ändå ;) Dock vägrar min far låta mig köra, så vart jag än ska när han är med så är det han som kör ;)

Destany
0

det e bekvämt att åka o sen e det nåt sexigt med en kille som kör..

Maria
0

Haha, jag har inget körkort utan kör moped.

Eftersom jag alltid är passagerare i bil så har jag inga större synpunkter (fast ibland så…)

/Maria

kajanus
0

min man kör sin bil o jag kör min ,ska vi någonstans då kör jag..tycker han har en tendens o hetsa upp sig o ta allt så personligt i trafiken "den där idioten blablabla ligger o trycker o kolla in den blablabal" så det är lugnast om jag kör *L* han gnäller mest om trafik sistuationer