Är jag konstig?
Min pojkvän och jag har haft det struligt… Det är väl inte för inte som kan talar om att det tar tid att lära känna varandra…
Nu har vi haft en paus i vårat förhållande, jag har dejtat andra killar men nu vill han ha mig tillbaka, men det enda jag känner för honom just nu är ren, djup vänskap för att vi vet allt om varandra…
Han har ändrat stil, förut tänkte han inte så mycket, gjorde inte så mycket utan var mest bara…. lat! Men nu verkar det som att han anstränger sig mera för att vinna mig. Det känns så klart smickrande men jobbigt att han vill ha mera från mig hela tiden. Det där med att låta det ta tid det går liksom inte in i hans huvud riktigt tror jag…
Jag är så ledsen för att jag inte kan ge honom samma gensvar tillbaka för i slutändan blir det ju han som blir sårad och så jag med på kuppen…
Men sen undrar jag om jag ska gå tillbaka för jag känner inte något sexuellt för honom o då blir det ju att han undrar om det är något fel på honom och det är det ju inte…
Hmm, känner mig liiite förvirrad just nu o det kanske märks? 
Ha det bra, så hoppas jag på råd eller bara något uppmuntrande ord…
Kram
Många Goa Kramar
Annisangel
Nej, gå inte tillbaka till någon du inte älskar, det vore bara dumt.

Du har redan svarat själv. Du känner vänskap för honom. Jag tycker att det inte är nog att basera ett förhållande på, jag tycker inte du har nånting att gå tillbaks till honom för när du inte är dragen till honom mer än som en vän tyvärr.
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Först tack allihopa för svaren… Jo men det är sant att det känns väldigt fel att gå tillbaka till honom för i slutändan så blir det inte bra och det känner jag ju.
Men hur gör man, ska man bryta helt för att bara vara vänner kan han inte klara av för han vill ju mera hela tiden… Han har ju haft anlag för svartsjuka under vårt förhållande tidigare så det är väl det som ligger kvar som en rädsla inuti mig…
Hmmm, väldigt svårt det här… Det tog en stund innan jag skrev detta för jag vill ju klara av det själv, men ensam är inte alltid stark även om det kan låta så ibland… 
Tack alla för att ni finns!
Många Goa Kramar
Annisangel
Du måste göra det som känns bäst för dig själv, sen är det hans eget jobb att se till vad som är bäst för honom faktisk. Om du vill forsöka va vän och bevara vänskapet så gör för all del detta, men blir det jobbigt måste du faktisk i första hand göra det som blir bra för dig själv. Om han inte fixar va bara vänner, ja då får han själv säga till om det tycker jag. Ni är båda vuxna människor, och måste ansvara för eget liv.
Det är oundviklig att såra nån person nån gong under ens liv, särskilt i fråger som detta där den andra parten vill mer än en själv. Det kan aldri bli bra i sådana fall, du kan ju inte fejka kjänslor ej heller juga för honom och låtsas du vill samma som han för det skulle såra honom mer när han sen upptäcker sannheten. Om hans svartsjuka är det som har ställt till det för hans chans att prova igjen kanske han skal få veta det med så han kan forsöka reda ut detta för sin egen skuld med.
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Det som jag kan rekommendera är att ta en paus ifrån varandra (att träffas, prata) ett tag, låta både du och han få en sörjeperiod, och sedan försöka er på en vänskapsrelation. Jag har själv vart med om att försöka fortsätta vara vän med ex direkt. Antingen har det slutat med att vi blev sura, lättirriterade på varandra. Eller att vi har blivit ihop igen, bara för att inse att det inte alls var sådana känslor och sårat den andra efter bara någon månad igen (jag har både vart den sårade och den som sårat).
Det går lättare att starta något nytt när det gamla har läkts.
Detta är bara ett tips från min sida, och huruvida det funkar/är något för dig/er vet jag inte.
_No way! Yes way!
*dubbel*
_No way! Yes way!
Om ni har haft det struligt och jobbigt förut,så är det nog stor risk att det fortsätter i samma spår. Även om han gör sej till och anstränger sej för att få dej tillbaka,så är det stor risk att det faller tillbaka i gamla spår när han väl fått det han kämpat för.Men visst kan det vara så att han mognat oxå.
Men om inte dina känslor för honom känns rätt,så ska du inte gå tillbaka för att han bjuder till. Bättre att ta det lugnt en tid och se om det känns annorlunda senare,om det känns för rörigt och påfrestande med vänskapen är det bättre med en paus. Ni kanske kan vara vänner efter en tid igen,när det röriga har lugnat ner sej .
Lycka till.
~ mayolica ~