P-stav och biverkningar
Sedan jag satte in min p-stav (Implanon) har jag haft konstanta blödningar och även fått problem med acne, vilket jag aldrig har haft tidigare. Blödningarna har nu gjort att jag går omkring och svimmar titt som tätt (ibland flera ggr dagligen).
Nu undrar jag om någon annan har haft samma biverkningar av Implanon och om dessa var övergående.

Jag hade blödningar nästan konstant när jag hade p-stav. Men för mig höjde dom hormon dosen genom att kompletera med minipiller då försvann mensen helt. Ring den barnmorskan som satte in din stav och hör vad hon säger. Det är inge bra om du svimmar varje dag.
#1 Okej… Minipiller åt jag dock innan jag satte in staven och det fungerade inte alls för mig eftersom jag glömde dem hela tiden. Så det tror jag inte på som alternativ för mig. Nu har jag dock ringt min gynekolog och lämnat ett meddelande på hennes telefonsvarare om att jag vill bli kontaktad nu. Så får vi se vad hon säger…

#2 Nej fast det var kombinerat så jag hade både stav och piller. Så glömde jag så gjorde det inte jätte mycket.
Jag har inte haft de probleme med min implanon, men får du mycket svimningar så ät mat med mycket järn eller köp järntabletter.
/Christine
#4 Jag äter redan järntabletter…
#5 - Aha, då hjälpte inte det då…
Nej, men prata med barnmorskan då och se vad hon säger
/Christine
JAg har implanon, är inne på mitt 6e år och måste byta staven rätt snart.
Jag har fått viktuppgång, marginellt mer finnar, men inte regelrätt acne. Får däremot oftare små talgknutar än innan. Mitt humör är som vanligt dvs berg o dalbana. ^^
Men inga kul bi-effekter det dära. Jag hade ringt till min barnmorska/ungdomsmottagning och hör med dem vad de säger.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
#7 Tack för ditt svar.
Jag kontaktade min gynekolog och nu är staven bortplockad.