hur ska man räkna ??
min sits är att jag hade hattig mens förra månaden dock så hade jag mens / graviditet vart det inte heller.. jag hade mens runt cirka 19 maj och ett litet tag framåt.. sen fick jag en liten rosa flytnign /blödning vid 5 juni , vart o myste med min sambo 6 juni vart ltie efter det med men hade väll med ägglossningen att göra. sen mdåde jag okej,sen för ca 3 dagar sen fick jag brun flytning,sen nå liten blödnign haft det hattigt nu i 3 dagar med mestadels brunt , ska man räkna blödningarna som småblödnignar innan mens? då jag e beräknad att snart få min menstruation? har haft emns värk,dock bara till och frånemd så känner att det hänger ihop med det.. men frågan är såhär med när jag tog graviditetstestet så tog jag o kissade för ltie första gången sen anv jag samma sticka( dumt kanske) o då visade först lite rosa vid kanterna av båda fönstren sen ngativt,o nu till min fråga ska jag ta om testet om min mens blir liten denan gången med eller ska jag ta äl prov? funderar på¨börja ta äl prover för att få bätrte koll.iaf tacksam för svar ttips och råd om detta

Hur gammal är du? Hur länge har du haft mens?
har du inte haft mens så länge så kan det vara hopp i mensen, de är rättså vanligt.
Småblödningar räknas inte som mens, utan du får räkna från det datum du hade riktig mens senast. Jag tycker att du ska göra ett graviditetstest om inte mensen kommer när du beräknar att den ska komma.
Qui dormit, non peccat

jag är 27 år blir 28 år i juli,okey så smålödningar kan vara ett tecken på graviditet eller att mensen snart ska starta? för hade lite blod igår men lite svagt blodfärg ,nån gågn starkare färg ej helt klar färg och sen brunt sen idag bara brunt och ingen mens värk direkt nu men har känningar som vid en mens svullna bröst har jag haft lägne nu plus kissar en del mm tecken.. nått grav test du rekomenderar ? jag funderer med köpa äl prover framöver för att få bätrte koll

glömde skriva jag har haft mens sen runt 10-11 års åldern,minns ej helt riktigt åldern men nånstans där
Jag rekommenderar Clear blue om man ska grav testa sig. Tycker dom är superbra och lättförståerliga :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

okey det var den ajg anv förra gången,men täntke mej inte för ,jag tänkte att den itne registrerade rätt första gången,aqndra gången visade det så skumt därför jag känner att jag måste testa igen, vet itne hur den ska visa i början men som om att den skulle visa i båda först och sen vart det bara etts treck,men jag lät testet ligga en stund så kan blivit missvisande helt klart.. tackar ska köppa et ttest nu i veckan om min mens ej helt kommer igång denna vecka,ska dock ha runt 19-20 maj men har ju fått en del blödnignar o flytnignar nu så får se hur det yttrar sig..

kan man känan såhär inför mens annars några dagar innan ? att få brunt,blöda lite,inte dock helt rött blod,hade mens värk igår idag e allt lite lugnare,så den har itne satt igång helt ännu ,det kan ju inte vara en ägglossnign då jag hade rosa flytning runt 5 juni? mer råd och tips om detta? .. men ska testa igen med för säkerhetsskull för man vet ju itne kan ändå vara gravid verkar det som om fallet skulle vara så så är det ju bra med om inte så vet jag att det bara e mens som e på g ,jobbigt när den segar bara

Läs instruktionerna, där står allt, hur det ser ut innan, hur det ser ut om du är gravid eller inte osv!

#5 clearblue är lätta att använda=) jag tror de heter så iaf.
Om du tar graviditetstestet för tidigt så kan det visa negativt,så gör om testet med en ny sticka när du beräknat att du borde ha fått din mens. Litar du inte på stickan så gå till en barnmorska och be om att få lämna blodprov.
Qui dormit, non peccat
Har man mellanblödningar/ ägglossningsblödningar så kan även mensen bli mindre. I vintras hade jag så att jag småblödde ca varannan vecka men ingen ""riktig" mens och enligt barnmorskan så var det inte ovanligt med mellanblödningar och minde mens. Om du känner dig osäker på vad det är så kontakta en gynekolog eller en barnmorska så att du får det utrett, det gjorde jag och det var skönt att få det kollat så att jag slapp gå och oroa mig över vad det kunde vara.

vad är det som gör att manf år mellanblödningar,idag har ja lite rödbrunt typ märkare mens o känns som lite mensvärk så tänkte avvakta och se vad som kommer ske,men kan det även bero på graviditet? förra mån hade jag hattig mens dock så att d blödde fletra dagar i streck o såg ut som riktigt mens.. men nu har ja haft lite brunt i några dagar o lie blod ,känns som en trögstartad mens

#10 Oftast så beror mellanblödningar på hormonrubbningar som vid tex graviditet, eller på stress.
Qui dormit, non peccat

jag har fått lite blod nu märks d e mens ,d e sånt som är i mens,vsad d nu heter..d som e i mens? så d verkar va min mens nu,men blir inga stora omgångar men huvudsaken e att jag har mens.. så då tar jag ej test nu då..

uppdatering : nu har jag fått mer som vanlig mens fast itne så stor mängd så kandske blir en mindre mens omgång men det kan man väll få? sen undrar ajg lite heter d koagulerat blod det som syns i mensen? det som kännetecknar mensen.. så nu är mer blod än mens och mensvärken har börjat ge med sig lite för nu,så känns som det mer startat igång lite nu,men min fråga är io me ja hade som ltie blod för några dagar sen dock som bara för blödning å e d från denna dagen man räknar riktig mens då? och skulle nu mensen bli lite hattig i omgågnen typ blöder ej lika mycket imorgon utan ltie varje dag,hattar s så ska ändå denna dag räknas som mensens första dag? jag har mer tecken nu på att d e mens då det gav me sig värken efter jag mer börjat blöda,sen nått man ser i blodet,e okunnig på detta men,sen känner man ju alltid en stank tyvärr låter la sådär men,ja man märker det så känns skönt det iallfall börjat nu men frågan är kan man ändå vara gravid io me förra månad va me lite hattig mens omgång och mindre omgång eller kan det vara bara för jag ej rört mkt på mig för nu och så,läste nånstans att man kan få midnre omgångar utan att det är något fel,att man itne salltid blöder lika mkt,mian senaste omgågnar har varit mer vattnigna,nu e d mer stabiliserat blod
Att blöda olika mycket olika månader är normalt.

så att blöda mer första dagen ej så mktr andra ska ändå räknas som en mindre mensmånad då? okey jag trodde man skulle blöda ungefär lika men jag e nog inne i en period nu med lite mindre i bland haft mer med men det varierar nog lite vad som sker under månaden med ..

vad ska barnmorskan mer om mindre mens? mellanblödnignar? jag hade ägglossning helt perfrkt denna månad,får då rosa flytningar,,så den varade nå dag sen nu då igår en del mens mensvärk idag ej nån direkt mensvärk bara lite mäörkare blod o lite ljusare ibland.. då vet jag att det gör inget att man blöder mindre vissa månader,många har dragit upp att man kanske inte e lika fertil då men jag tror inte det stämmer

nu har jag haft min mens som vanligt, sen att dens tabiliserat sig ltie har den gjort men blöde en hel del 3 dagar,mindre idag på förmiddagen ,d e dag 4 nu ,så nu börjar efterslänt dagen snart 5 dagen imorrn då är det säkert helt över får man hoppas :) så d skönt gjort denna perioden nu:)

hade en del mens även 4 dagen o nu lite efter 00.00 så lite 5 dagen med så snart borde d gå över då, skönt man mår böttre nu :)

haft i 5 dagar blödde en del vid 19.30 tiden sen så börjar d blir eftersläntar nu typ brunt som d blir i slutet så 5 dagar som sig bör o ja e super glad att den snart e över men men kan ju komma efterslötn te imorrn så får se,men har fråga här bara ska man räkna d bruna som blir kasnke dag 6 nu då som efter mens eller ska man räkna att mensen tog slut på 5 dagen på kvällen?

Men om du haft mens sen 10 - 11 årsåldern så förstår jag inte dina frågor? Det borde ju finnas ett mönster i dina blödningar under alla de år som gått.
Så vad är problemat?
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

jo oxh mensen rättade till sig men jag har nu en annan fråga,kan man få nån efterblödnign ca 2-3 dagar efteråt,,eller hur visar sig mensrester,grejen är att om man har samlag eller onani,vill itne gå närmare in på det kan man då tagit i hårt så d kommer blod, kan det yttra sig som trådigt blod och blod ?. behöver tips och råd,har itne ont någonstans och precis avslutat min emns men nu 2-3 dagar efteråt vid någon sexuell kontakt så fick ja lite blodaktigt..

typ kan det ara rester,hade så me nån dag innan mensen började avta och det blir efter nå samlag eller nå sånt

sen efter kort stund låg det kvar men nu mer åt lite bruna hållet,så kandet vara att jag överansträngt bara ? då det är precis efter min mens

o nu kom det sånt som kommer när manh ar mens,nå slem aktigt mörkt som kommer ut med mensen,rester av slemhinnan? kan itne sånt här bra,så hur sja man räkna är det eftersläntare då ca 2 dagar efteråt? och räknar ja d som nästan 9 dagars mens nu då? eller bara 7-8 dagar så en dag blödde jag ej fullt ut ? tips råd..

Har du så många frågor så vänd dig till en barnmorska eller gynekolog som kan reda ut allt med dig om hur din kropp funkar.
Måste säga att du verkar väldigt okunnig för att ha haft mens så länge.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

nja men det vart eftersläntare bara men blev orolig då jag först inte märkte samma symptom som med mens, så det är utrett nu, men visst kan ajg vända mig dit om jag har mer frågor.. jo men alla månader är itne sig lika och drog upp detta då min förra månad vart hattig, så jag försöker se symptom vad som e normalt eller itne när man har oregelbunden mens som jag har.. alltid bra med fakta.. mens mönstret kan ändras med åren och med tiden

Det är ju sant att alla månader inte är lika men man brukar ändå kunna känna igen vissa mönster och det ändrar sig oftast inte så enormt mycket.
Dessutom så om det sker förändringar som man inte alls känner igen så är det klokt att vända sig till en barnmorska eller gynekolog eller sin husläkare för att utreda vad det är.
Ha en bra dag! Mongu.

jo fast jag vart osäker i början för ajg hade mens normalt som man ska ha i 5 dagar sen mindre emns i 2 dagar och nu bara eftersläntqare 2 dagar sen nu idag så trodde ajg först det vart blod som berodde på något annat( är aktsam på sådant) då jag haft njursten och får alltid leva med sådär njurar,man får alltid vara på sin vakt men kissat vart fint så jag gick på toa en stund efter när njag hade blöt tlitegranna då vart det bara mörkt som d blir efter mens plus det kom sådant som kommer ut med mensen rester av slemhinnan, och då förstod jag att det vart mensrester,nu har det försvunnit mer eller mindre så mår bra nu men skrev inlägget lite väl fort där .. jo det sant ska göra cellprov om ett tag.. men kände igen att detta va eftersläntare ändå då d vart knappt 2 dagars efterslänt dag nu men det alltid bra och ha koll det är sant

jag tror jag mer ville rådfråga härdå jag inte visste om det vart normalt att först ha 2 bruna efterslänt dagar och sen lite efterslönt med blod på det,mer blod brunt,och blev lugnt direkt när jag såg att det vart resterna,jag tror att jag haft likadant förr nån gång då och då,men vart inget jag täntke på till en början.. men ska fråga med varför mensen blir hattig vissa månader när jag ska tillb arnmorsan o höra mej för om en del precentivmedel.. så ska absolut kolla det med om pregelbunden mens som jag har ..ibland i tid o nån månad inte å man blir stressad och orolig och en sån månad hade jag förra månaden