Solskyddsfaktor hjälp!
Hej!
Jag skulle behöver köpa mig en solskyddsfaktor men har ingen aning om vilken..? Jag har en halvkänslig hy så vilken styrka ska jag då ha på solskyddsfaktorn? Jag vll ju bli brun också. :)
Hoppas på lite hjälp! :)

jag tycker att du ska prioritera huden framför att bli brun. Jag har solskyddsfaktor 30, men beroende på när man tänker vistas i solen så kan man ju ha 20 eller 25..
Qui dormit, non peccat

Man blir väl brun fast man använder solskydd?
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

ja det blir man
Qui dormit, non peccat
Du, man blir brun oavsett solskyddsfaktor, det är brännskador som solskyddsfaktor kan förebygga. Tänk på att om det står t.ex. solskyddsfaktor 30 på förpackningen så är det 30 bara när man har ett tjockt och synligt lager av krämen, dvs inte alls som vi applicerar och gnuggar in den (så att den inte syns). Man räknar med att en kräm ger ca hälften av det skydd som det skyltas med. Så man kan lugnt använda spf50!
Jag har inte sagt att man inte blir brun om man använder solskyddsfaktor. Däremot tar det längre tid att bli brun ju högre solskyddsfator man har. Så jag vill ha en solskyddfaktor som skyddar precis lagom och jag blir riktigt brun och fin. :) Inte någon som "överskyddar" så jag får minimalt med färg. Så därför behövde jag lite råd på vad som kan passa en halvkänslig hy som min.

Jag är känslig mot solen och får blåsor. Så mamma köpte Garniers umbre Solair solskydd 15. Den är faktiskt jättebra
Den som går på reklam på tv. Den skyddar jättebra
#6 Gå till Apoteket och fråga någon där - det är deras jobb att se på dig vad du kan behöva för faktor. Men personligen tror jag inte att det existerar några produkter som överskyddar. Ja, beroende på hur länge du tänkt vistas i solen. Det är ju det solskyddsfaktorns siffror står för, hur länge man kan vistas i solen utan att bli bränd, ju högre siffra desto längre kan man vistas i direkt solljus.
#7 Oki det låter ju jättebra, får ta mig en titt på den! Tack för ditt tips!:)
Jag tror en solskyddsfaktor på mellan 15-20 kan passa mig bra.

#9 den klibbar inte heller fast i kläder osv. Som många kan göra
att ha en "halvkänslig" hud är något man sällan kan gå på, har du lätt för att bli brun? Bränner du dig lätt utan solskyddsfaktor? Precis som någon ovan skrev så beskriver numret hur länge du kan vistas i solen utan att bränna dig, så har du solskyddsfaktor 30 så kan du vara i solen dubbelt så länge än om du har solskyddsfaktor 15. :)