Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettoff-topic
Läst 7908 ggr
Maria
0

Intimkirurgi?

Vad tycker ni andra om intimkirurgi som debatteras bl.a på Aftonbladet?

/Maria

Lindbygarden
0

Tycker att det är folks fria val men.. brrr.. känns obehagligt, tänk om det går fel!!

pyromanen
0

Fritt val… är jag också i princip för.  Problemet är bara att det är ju inte riktigt ett fritt val om det finns så starka trender i samhället som "talar om för en" att man inte duger om man avvikar från "det perfekta" vad nu perfket är… det varierar ju…  Jag ville önske att alla hadde en attityd som säger "du är fin som du är", inte bara till andra utan även till sig själv.

Tänker också att rika delen av världen har tappat en massa perspektiv… det kanske inte alls är bra att leva i ett land där man alldrig svälter, alldrig har krig… om det innebär att man istället tittar på sitt kön i spegeln så mycket och så kritiskt att behov uppstår att operera sig fast man är fullt frisk.  Jag ser det som sjukt.  Men jag vill inte vända nån anklagan mot den som vill operera sig utan skule vilja ha att samhället där "man" duger och där vi lägger energin och resurserna på viktiga saker istället.

Gerbilflicka
0

Jag gillar inte nar folk vill "fixa till sig" nagonstans, bara for att leva upp till nagon annans krav. Intimkirurgi nar det handlar om utseende tycker jag ar sjukt och laskigt, men handlar det om att man har fott flera barn och blivit slappare sa ok, det handlar ju anda om "funktion".

hus-musen
0

De vore ju underbart om de faktiskt vore ett fritt val, men så är det ju inte riktigt.. Alltför många har en uppfattning om hur de tror att en vagina ska se ut, när det i själva verket inte finns något rätt eller fel.

Men de är skillnad tex om de vore en våldtäckt, olycka, barnafödsel eller annat som dramatiskt skulle förändra utseendet, då kan jag förstå att man vill ha det som det såg ut förut=)

Qui dormit, non peccat

Maria
0

Har för första gången hört talas om analblekning???

Jag vet inte om jag skall skratta eller ej…Förvånad

/Maria

hus-musen
0

analblekning känns bara fruktansvärt ytligt och patetiskt faktiskt..

Qui dormit, non peccat

Maria
0

Jag tror också på valfriheten och att alla ska få göra vad man vill men analblekning har ju inte med funktionen att göra eller?

Sedan beror det väl på hur många som man visar upp sin anal förFörvånad

/Maria

hus-musen
0

Nej jag betvivlar att de har något med funktionen att göraSkrattande Däremot kan analblekning leda till skador läste jag nånstans, så jag fattar inte varför man gör det över huvud taget. Visst, de har varit populärt i porrvärlden, men de finns mycket som är populärt där som jag aldrig skulle gå med på när det gäller min kropp.

Qui dormit, non peccat

Maria
0

Egentligen är jag väl inte rätt person att förfasa mig över detta eftersom jag haft silikoninlägg i brösten i 22 år (numera bortopererade) men för mig hade det faktiskt inte med sex att göra så mycket utan mer att mina skinnlappar var så fula och lååånga efter amning och dessa var ju fullt synliga trots minimal BH.

Mitt underliv är det ju ingen mer än min man som har "tillgång" till så att säga…Flört

/Maria

[Vargnatt-]
0

Folk får väl göra som de vill..Men jag tycker det är onödigt och låter helt galet speciellt om det bara är för utseendets skull, men säger som #3 att om det är för att man fött barn eller så så kan jag förstå det bättre i alla fall.

SaraC
0

Jag tycker att alla får göra som dom själva vill. Men det är ju tragiskt om man opererar sig på grund av något annat än sin helt egna vilja. Har en kompis som gjort det efter barnafödande.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

ChristineL
0

Absolut inget jag skulle göra.

[Fiction]
0

Jag tycker att det är upp till var och en att avgöra. Om jag hade varit missnöjd med exempelvis mina blygdläppar, hade jag mkt väl kunnat tänka mig att operera dem. Det är väl inte annorlunda än att operera brösten och det är ngt jag skulle vilja göra…

Lindbygarden
0

Finns ju de som har problem med stora blygdläppar som blir skavda och gör ont osv.

Tror inte att det är ngn som lättvindligt lägger sig på operationsbordet och låter dem skära i ngt så känsligt som deras underliv om de inte har starka skäl till det.

gällande analblekning så har jag ingen aning om hur det går till men det har nog gjorts länge.

Som sagt vi flickor fiser små rosa molnOskyldig

Rita-S
0

Jag bryr mig inte så himla mycket om det faktisk. Folk gör som folk själv vill med sin kropp, och det tycker jag gäller oavsett vart på kroppen det är. Själv tänker jag inte kapa eller hacka i min kropp om det inte är nödvändig, sen får andra göra vad dom vill själv :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

peaches
0

Jag förstår det inte alls. Dagligen dör kvinnor på grund av könsstympning, det finns dem som kämpar för dessa kvinnors rättigheter, och så håller "vi" på såhär?

Nu talar jag bara om de kosmetiska ingrepp som handlar om att exempelvis "göra om sig till oskuld", inte om de ingrepp endel kvinnor behöver göra pga förlossning m.m.

Telefonkontakt
0

jag skulle nästan kunna tänka mig intimkirurgi. gillar inte alls hur jag ser ut, men det känns onödigt att lägga ut pengar på en operation.. så jag har satt en tatuering en bit ovanför istället och funderar på en piercing där nere.

vad andra gör bryr jag mig inte om, men att göra det för nåon annans skulle är ganska dumt.

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

elyse
0

Nja. Viss kirurgi kan ju vara nödvändig, t.ex. vid framfall, men en nära släkting till mig fick problem med luft i underlivet (ni vet som muspruttar) efter sin operation, så det blev inte alls bra.