Dumma mens!
Ciao.
_Jag fick min första mens den 1 Mars -09, sen så hade jag bara.. ja, inte alls mycket och bara i 3 dagar!
Men jag var väldigt glad över att jag fått den och blev besviken över att jag inte blödde mycket.
(jag vet, låter dumt ;))
Men nu har jag ju inte regelbunden mens såklart, men jag fick min igen den 19e April och nu är jag så trött på det.
Det känns som om ''sitter jag stilla här så kommer det synas på stolen'' os.v.
Jag använder libresse-bindor för jag vill inte riktigt använda tampong ännu.
Men iallafall..
Jag undrar om ni alltid har mens lika länge?
Eller om det varierar, för om jag kommer ha min mens länge så går jag och hänger upp mig i en lampa känns det som.
Jag vore lycklig om jag hade sluppit den lite till._
MIN NYA IFOKUS-SAJT ÄR LINDDA, JAG KOMMER VARA INNE PÅ DEN MERA JUST NU OCH TILLSLUT LÄGGA NER VERKSAMHETEN HELT PÅ KISEMISEN.
Jag har svårt att svara på den där, då jag käkar p-piller för att ens ha mens (och då är det ganska exakt hur länge jag har det). Och jag minns inte hur det var de få gånger då jag fick mens naturligt om jag hade det ungefär lika länge.
Var glad för att det fungerar! haha. låter kanske konstigt. Det kan vara jobbigt att ha mens, men det kan vara minst lika jobbigt, om inte mer, att inte ha det alls.
Innan jag började med p-piller så var den alltid 6 dagar, sedan jag började med p-piller håller den sig runt 4, högst 5 dagar.

Jag har alltid mens i en vecka, de har jag alltid haft sen den började, den har alltid kommit med jämna mellanrum oxå=) Så jag har alltid haft det "lätt" om man säger så=)
Men min kompis i början av hennes mens kunde ha mens i 2 dagar sen ingenting i ett 5-6 veckor o sen hade hon mens i 10 dagar och mensfri 3 veckor. Så nog kan mensen stöka runt alltid=)
Alla har inte 7 dagarsmens heller, de finns de som har tex 3 dagar och de som har 10 dagar varje gång. De är oxå helt naturligt=)
Varför vill du inte använda tampong? Jag hatar bindor, de är så äckligt o kladdigt.. Om du köper sånna där pyttesmå tamponger och stoppar in dem på rätt sätt så känns de knappt=) Jag började med tamponger när jag var 12, största felet jag gjorde var att inte skjuta in den helt så den skavde mot slidöppningen! Inte skönt..
Qui dormit, non peccat

#3, Eftersom jag bara haft mens två gånger då har jag liksom bara använt bindor :P.
Men jag tycker att tamponger (hade en idag) känns så jobbiga och sen så är det äckligt tycker jag :) haha, vet inte varför..
Visst är det jobbigt och ha bindor? Känns som det syns överallt :)
Jag får helt enkelt prova mig fram!
Ska testa dom där mini-tampongerna :D
tack för tipset
MIN NYA IFOKUS-SAJT ÄR LINDDA, JAG KOMMER VARA INNE PÅ DEN MERA JUST NU OCH TILLSLUT LÄGGA NER VERKSAMHETEN HELT PÅ KISEMISEN.

#4 Ah okej, du är fortfarande "nybörjare" alltså=)
Ja de påstår att bindor inte syns men jag vet inte om jag tror riktigt på det.. Beror visserligen på hur tjocka de är men ändå! JAg har sånna där supertunna här hemma, de enda jag kan acceptera om tampongerna är slut!
Ja köp sånna där minitamponger, de är ungefär lika tjocka som ett smalt lillfinger, så även om man är ung så brukar de funka bra=) Så länge man stoppar in dem ordentligt alltså och inte gör som jag gjorde
Qui dormit, non peccat
Min mens var oregelbunden i fem år, fram till jag började använda p-piller. Och det var ofta väldigt mycket mens också, men det varierade och det är inte alls ovanligt i början. När jagsen började med p-piller så kunde jag säga direkt på dagen det skulle komma och sluta.
Jag är sån som nästan alltid har bindor, apotekets är bra mycket bättre än både libresse och always, de är tunnare och jag tycker knappt dom känns. Och dom håller bättre. Men vi är alla olika och jag tycker absolut inte att du ska använda tampong om du inte gillar det. Prova dig fram helt enkelt :)
/Christine

Min mens e fortfarande lite oregelbunden, men den kommer varje månad och den diffar oftast bara med några dagar. Den vara alltid i 6 dagar och har gjort det sen den började komma hyfsat regelbundet.
Jag tycker Always bindor e de bästa, faktiskt. Låter som den knäppa reklamen, men de är de enda jag köper.
// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus
"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

menskopp är en bra grej, mycket frächare än tamponger som faktist inte är bra för slidan. Men jag tycker inte min är så bekväm än, gäller väl att vänja sig, precis som med tamponger.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
I början var den ganska oregelbunden.
Men så fort jag började med P-piller blev den regelbunden och pågick i 4 dagar.
Numer har jag bytit pillersort och har ingen mens alls.

Jag förstår inte grejen med menskopp om jag får säga det själv.. Tycker, det känns som om man har en skål istället.. Äh, vad vet jag ;) Är det bekvämt?

Det kan ta 1-3 år innan du vet hur din "mens-personlighet" blir. Men man har den mellan 3-7 dagar. Självklart är det lättare med tampong/menskopp, men sitter den inte som den ska så är det bättre med binda åtminstone sålänge…
Det som är bra med menskopp är att du kan ha den så länge och att det är så diskret!
Jag kan ha min i ett helt dygn och den är ändå inte full, även på min mest mensrika dag (använder största storleken, tänkte att det var lika bra hehe). Nu bör man väl inte ha den inne hela dygn men så kan det gå ibland..
Sen måste man inte heller ta med sig nåt in på toaletten om man är i sällskap med andra utan man har den redan på sig så ingen kan märka något! Jättebra!
Jag tycker inte den känns alls. Bara man klipper av den där piggen som sitter och och sedan stoppar in den tillräckligt. Så bekväm är den väl, i och med att den inte känns :)
Sen kan man ju bada med den och behöver inte byta efteråt eftersom den inte suger åt sig äckelbakterier från vatten! Så PERFEKT i sommar :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]