Djävulsk Mensvärk
Jag vill se om fler har samma problem som mig.
Efter jag hade sex första gången så drog det hela igång.
Jag hade tidigare haft en molande mens värk men ingenting att gnälla över.
Men efter min "debut" så gick den en månad och jag fick en mensvärk som var obeskrivlig.
Jag kunde inte röra på mig, jag spydde, svimmade och var sängliggandes i dagar innan jag ens kunde resa mig och äta något.
Detta fortsatte i 4 månader och omgångar sen så sa min mor att hon började med p-piller då det blev så för henne.
Jag gjorde det och det blev bättre direkt.
Men i och med preventivmedlen så har jag gått upp i vikt, jag har ett hemskt temprament, jag är blödig och har allt från vallningar till pms utbrott.
Jag är rädd för att sluta med preventivmedlen.
Jag är så nojjig att jag ska behöva få tillbaka smärtan igen. Min barnmorska har sagt att det kommer att komma tillbaka då jag plockar ut p-staven.
Någon mer som lever med detta?
Hur klarar ni er? eller kör ni feg-metoden som jag?

Förr hade jag också hemsk mensvärk, men den försvann helt då jag började med p-piller.
Om du får sådana problem som du beskriver av de p-piller du äter så kan du i samråd med barnmorska/gynekolog prova andra p-piller, det finns ju en hel djungel att välja i där och alla piller fungerar inte på alla personer.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Oj! Jag måste ha formulerat mig fel!
Jag har inte den värken då jag äter p-piller eller har min p-stav som jag har nu. Men jag är rädd att sluta med preventiv medlen för at jag är rädd att denna värk kommer tillbaka.
Så p.pillren hjälper mig. Det är bara det att jag inte vill äta hormoner resten av livet…
Jag undrar hur man överlever med den här smärtan då man Inte äter p-piller?

#2 De problemen jag syftade på i #1 var de du får av att äta dessa p-piller, så som humörsvängningar osv.
Det som fungerat allra bäst för mig mot den värsta mensvärken då jag inte ätit p-piller är faktiskt att motionera rejält, långa raska promenader, jogga, rida och annat som är riktigt fysiskt ansträngande
_**/Mvh Anne

Det finns p-piller med mindre hormoner och det kan finnas en annan sort som passar dig bättre. Jag har provat 5 st olika piller innan jag fick mina p-plåster som funkar för mig.
Men det finns också smärtstillande du kan få utskrivet för mensvärken om du inte vill använda någon form av p-piller.
Min sambos syster äter p-piller och smärtstillande för hon har inte hittat något p-piller som tar bort smärtan för henne.

Det finns smärtlindande medeciner du kan få utskrivet av läkare för din mensvärk.
Du kan inte prova med en annan sorts preventivmedel? Så humörssvängarna går bort men du får ha kvar skyddet mot mensvärken.
Tack för tipsen!
Det som blivit det största problemet med p-staven nu är väl humörsvägninarna och viktuppgången.
Så det är väl i så fall ett preventivmedel med mindre hormoner som skulle fungera…
Tänker ge denna staven en tid längre och se om det kanske förändras, vilket jag är tveksam till.

Hur länge har du haft staven i?
Sen början av december
Detta är lite OT men jag blir så frustrerad över att det inte finns mer forskning när det gäller männen. Hur många män skulle kunna tänka sig medicinering för att inte göra någon med barn?
Det enda gångbara för män mig veterligen är väl kondom eller sterelisering.
/Maria

#9 jag har hört talas om att det ska finnas någon typ av p-piller för män, fast jag vet inte om det kommit till Sverige ännu
_**/Mvh Anne
#10 Hua, tror du någon vågar använda dessa?
/Maria

#11 googlade på "P-piller för män" och denna sida kom upp som första alternativet http://www.impotens.org/nyheter/p-piller-for-man/
_**/Mvh Anne
Hittade detta på expressen: http://www.expressen.se/sex/1.1557930/testosteron-kan-stoppa-dina-spermier
så jag får väl ta tillbaks det här med att det inte forskas på män…
Märk väl dock att flera män hoppade av studien, utan förklaring.
/Maria