Önskemål på artiklar
Hoppas att det är okej att komma med önskemål på artiklar?
Jag läste nyss artikeln om bröstförstoring och tycker att den var intressant, men jag önskar även en artikel om bröstförminskning.
/Anne
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Önskemål på artiklar är absolut önskvärda
Och ditt tips på artikel var mycket bra. Vi ska se vad vi kan knåpa ihop

#1 väntar med spänning =)
_**/Mvh Anne
Kvinnans kamp för likevärdighet gjennom tiderna! ;)
Kanske fördelat på fler artikler hehehehe
Mensturationen - en förbannelse eller välsignelse?
Kvinnor är från Venus - Männ är från mars!
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
jag fortsätta spamma er med förslag ;)
Kvinnoidealet gjennom tiderna, typ snabb gjennomgong altså inte jättedetaljerat
BHens historia
Korsettet och dens betydelse för en kvinnas liv (bokstavligen talat)
Kvinna som chef i arbetslivet
"Bak en stor mann står en stärk kvinna" typ Evita Peron och så
som kvinna i mannsdominerat yrke
*drar andan* Jag tror kanske ni skal få återhämta er av bölgen med ;)
Kan i veckan kolla lite på bröstförminskning om ni vill och kanske lite om plastikkirurgi.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

#5 det hade varit väldigt intressant!
Ska försöka läsa på och knåpa ihop något.
Väl mött, Tatsja
mycket bra förslag allihop. Vi uppskattar verkligen att medlemmarna hjälper till med idéer till sajten

#8 Det är ju en väldigt bra sajt och vi är ju några kvinnor här. :)
#9 Ja och några är väl till åren komna. I alla fall jag. Fast jag känner mig inte äldre än 25.
Väl mött, Tatsja
En serie om olika kända kvinnor? :)
Grata Garbo, Marilyn Monroe, Astrid Lindgren osv. :P
Vi kan ju även lägga till medlemmar som artikelförfattare, om någon skulle känna sig manad att skriva om något de kan mycket om.
#12 ja precis, det är bara att hojta till om Ni vill skriva ihop ngt
nålar denna tråd, så fler får chansen att lämna önskemål.
Igen risk att få idétorka på den här sajten iaf, tack vare alla driftiga medlemmar
Jag typ sitter på tassarna så ni skal hinna i kapp… :D
Fler förslag!
jämställdhet, fungerar det i värkligheten och vilka naturliga begränsningar finns? är det äkta jämdställhet om en kvinna tex får va i militäret, MEN upplägget tillpassas och föränklas så den svagare kvinnan skal klara målen?
Mannsjåvinist och sexist, vad gör det okej att va det ena eller det andra?
Kvinna innom politiken
Är det inte längre okej att va hemmafru och va stolt av det? Måste man hela tiden som kvinna på död och liv sikta efter att göra männs saker bara för att vi nu KAN? är det inte okej att få tycka att ens största dröm är att gifta sig, få barn och va hemmafru?
Kvinnan och kvinnokampen från ett manns perspektiv!
Kvinna i krigsrammade länder, varför blir vi ett vapen?
jag har fler men jag vet inte om det ens passar sig att föreslå dom, inte för att det är sex-relaterad direkt..
Rita du är en idé-spruta =) Känner du inte själv för att skriva ngn artikel?
Du har väldigt många intressanta idéer, som jag gärna skulle vilja läsa mer om =)
Här har du en redig poäng!!!
"Är det inte längre okej att va hemmafru och va stolt av det? Måste man hela tiden som kvinna på död och liv sikta efter att göra männs saker bara för att vi nu KAN? är det inte okej att få tycka att ens största dröm är att gifta sig, få barn och va hemmafru?"
varför är det "fult" att vilja stanna hemma och ta hand om barnen när de är små, är inte barnen viktigare än så?
Jo jag skal väl forsöka klottra i hop nånting av mina ideer här om ni vill det :) Dock måste nån korrläsa min svensk då jag är norrmann utan nån svensk utbildning eller språkkurser alls och dessutom har dysleksi.. :) Så får inte språkpoliserna nåt att attackera.. :D
#19 Vad gör det att du blandar, norska och svensk. Jag har aldrig haft problem med att läsa vad du skriver. Skulle jag få det, så frågar jag.
Väl mött, Tatsja
#19 ingen fara Rita, vi korrar om det behövs =)
Kanske ett ämne som heter "barnlöshet" för oss som inte kan få barn?
För övrgt vill jag säga att detta var en mycket trevlig sida!

#22 annars så har iFokus ett helt eget forum för just barnlöshet http://barnloshet.ifokus.se/
_**/Mvh Anne
#23 Jaha, tack så mycket. Det har jag inte sett. Ska kolla det.

Kvinnor som har förändrat historien tycker jag vore intressant att läsa om.

Jag visste inte riktigt vart jag skulle skriva detta så jag lägger mitt inlägg här.
Jag tycker att det borde finnas en grupp "kroppen" eller något liknande.
Håller på att skriva av mig sorgen efter zaza's bortgång. Om ni vill ha den som artikel, så sätter jag ut den när den är klar. Det står mer om zaza på singelföräldrar och psykologi. Hon blev mördad av sin man.
Jag skriver om hur det var första gången jag träffade henne och hur jag försökt hjälpa henne och familjen. En kamp, både ljus och mörk. Kan kanske bli en varning för andra som lever så.
Nu ska jag ut i snöstrormen med vovven.
Väl mött, Tatsja
Jag har gjort bröstförminskning. Skrev lite om det i bröstförstoring.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Har oxå gjort en bröstförminskning

jag har en vän som vill göra bröstförminskning, jag har alltid tyckt att dom kan flytta över lite från henne till mig! :P så kul om det hade funkat :)
det där med kvinnor i historien tycker jag låter kul. allt för ofta är kvinnor bortglömda i historieböckerna, men vi har minsann oxå åstadkommit mycket.
jag läste en intressant bok om bortglömda och gömda gudinnor och andra kvinnliga väsen. Arkeologerna har ofta varit duktiga på att förminska deras betydelse i gamla religioner. med vissa undantag. och många tempel har från början varit tillägnade gudinnor och inte gudar. Sug på den, mansgrisar! :D 
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Om ngnav våra medlemmar brinner starkkt för något av ovanstående, skicka mig ettPM så lägger jag till er som artikelförfattare =)
Bröstförminskning skulle vara intressant, lika så kvinnor i historien.
#26 ny kategori finns tillgänglig nu =)
"den kvinnliga kroppen"
Jag skal forsöka kladda i hop et par artiklar nu i hälgen. Känner jag har lite krafter på väg igjen nu efter några riktig tunga veckor!
Detta är väl inte artikelmaterial eg, men jag passar på ;)
Vi kanske kan ha en klistrad tråd inne på privat där värd/medarbetare sätter upp alla de medlemar som har tillgång dit, och korrigerar listan eftersom den förändras? Tänkte att det kanske kan ge trygghet för de som vill lätta sina hjärtan. Det uppskattas inne på ångestsjukdomar och psykologi iaf.
Paulina
Jo, en sån lista brukar alltid vara bra :)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Jag skulle vilja veta mer och få tips om tjejer i tonåren. Jag har själv två döttrar i tonåren och jag har fått problem med en av dom.
Varför mår den ena bra och den andra är deppad? Har det med hormornena att göra? Hur skiljer man på vanlig depression och tonårshormoner?
Vad gör man om ens dotter är upp över öronen förälskade i en kille som inte är bra för henne?
Jag tog saken i egna händer och bestämde mig för att starta forumet TONÅRINGAR. (Jag väntar på beslut)
Men jag tycker det är så pass viktigt just i tonåren att förstå vad som förssiggår i en tonårings tankar för att kunna hjälpa dom på ett bra sätt och för att vi föräldrar ska förstå dom.
Det finns så mycket just inom kategorin TONÅRING som man kan ta upp.
Hormoner, depressioner, mobbing, kärlek, självmord, droger… osv
Tonåren är en känslig tid av utveckling.
I och med att jag själv har två tonåringar känner jag att det skulle vara bra med ett forum där föräldrar kan träffas och få råd av varandra, dela med sig av erfarenheter,
men även att tonåringar är välkomna att dela med sig av erfarenheter och/eller för att få stöd av andra vuxna.
JAG SÖKER Medarbetare! Jag kan ju inte själv stå för allt… så du som känner att du brinner för ämnet.. PM mig.
Det behövs folk som kan skriva artiklar, sköta underhåll tillsammans med mig osv.

#37 Låter somen bra idé. Ibland kan ju vi tonåringar förklara saker för er vuxna också. Jag räknas väl kanske inte som tonåring längre men jag var nog inte alltid så rolig att ha att göra med när jag var det. Hoppas att ifokus-killarna gillar idén.
#38 ja, jag hoppas också att dom gillar idén!
Alla är välkomna dit så klart. Du är välkommen att dela med dig, du har ju också varit tonåring :-)
Jag har satt mig ner och fördjupat mig i ämnet TONÅRINGAR nu och det finns ju hur mycket som helst att ta upp..!!
Här är några ämnen som jag skrivit ner:
Sorg/ilska
Skilsmässor
Mobbing
Depression
Självmordstankar/självmord
Hormoner
Kärlek och sex
Droger
Sport/aktiviteter/terapi
Upplevelser
Drömmar/utbildning
Självförtroende
och säkert kommer det upp lika mycket till när man fördjupar sig ännu mer…

#39 Tycker det låter som bra ämnen och jag har nog en del att skriva om många av dem. Om du vill kan du skicka ett pm, men vi ska nog gå tillbaka till ämnet i tråden.
Så att det inte blir allt för OT.