Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettoff-topic
Läst 2471 ggr
elyse
0

När killar hojtar något efter en...

Precis innan jag kom hem idag så cyklade ett gäng killar förbi och en av killarna ropar något efter mig, jag hörde inte vad och är heller inte intresserad av vad han hade att säga. Men jag undrar och har länge undrat över varför man gör så. Jag har ingen erfarenhet av att tjejer skulle göra så, men jag kanske har fel? Jag blir själv väldigt äcklad av detta, inte så att jag själv blir ledsen eller så, men själva beteendet är så väldigt jag-är-en-grottmänniska att jag mår illa. Jag skäms för deras skull. 

Känner någon igen sig?

[Fiction]
0

Du, det undrar jag också. Det händer mig både i tid och otid. Senast var det en gubbe som spanade in mina ben när jag hade kjol och strumpbyxor på mig och väste fram att jag hade snygga ben. Tycker att sånt är lite obehagligt faktiskt. :/

ChristineL
0

Det är väl testosteronet som skjuter i höjden när de hamnar i grupp sådär. men jag förstår att det kan kännas kränkande på nåt vis. Men jag ser det bara som att dom är omogna krakar.
Gamla gubbar däremot borde skämmas som väser sånna saker till unga tejjer!

hus-musen
0

Testosteronet ä skyhögt när de är en flock med killar.. Men å andra sidan så har jag sett tjejer göra så oxå. Det beror helt på hur "fräck" man är skulle jag vilja påstå.

Qui dormit, non peccat

Mitralis
0

Tänk om någon ville ropa nått efter mej också, men den tiden är nog förbi. (sedan beror det ju lite på när, var, hur dom ropar).