Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettskönhet-och-mode
Läst 17386 ggr
vicc
6

Blondt hår - mörka ögonbryn?

Jag har nyss blekt mitt hår och har mörka, råttfärgade ögonbryn :P
Dom ser väldigt mörka ut nu när jag har blondt hår.. Finns det nån "ögonbryns färg" som bleker? jag har bara sett färger som gör ögonbrynen svarta eller mörkbruna.

Hur gör ni som har blondt hår och mörka ögonbryn?

Aviendha
0

Jag har för mig att det ska finnas blekande färg just för ögonbrynen. Kanske kan du finna något på Kicks, Åhlens eller liknande eller om du pratar med en frissör?

Ayena
0

Kanske du bara ska börja med att plocka ögonbrynen. Se på Madonna, hon har ju mörka ögonbryn Flört

gullenos
0

Det finns ju ögonbrynsfärg från depend på tex kicks och hm :) Om du är "desperat" efter att färga dom så kan du ju pröva det. Sen vet jag ju inte hur bra det är eftersom jag inte har prövat. :)

vicc
0

#1 okej, då ska jag fråga där :)
#2 jo jag plockar ögonbrynen, men jag tycker att det ser fult ut endå..

hus-musen
0

Färga ögonbrynen, färg finns att köpa på tex kicks och åhlens=) Personligen så tycker jag att de är skitfult att blondera håret o ha mörka ögonbryn, ser så fjortis ut.

Qui dormit, non peccat

J14oh
0

#5 men det beror ju på lite (enligt mig iallafall). Alltså det kanske inte är jättejättefint att ha totalt kolsvarta ögonbryn till blektblekt blont hår, men att ha såe ljusa ögonbryn så att det inte syns nästan kanske inte heller är så jättefint? Alltså det jag menar är la att ögonbrynen ska synas, men som du säger så behöver de inte heller ta för mycket uppmärksamhet åt sig, så som de gör om man har riktigt mörka med blont hår.

Mitralis
0

Jag är blond och har väldigt blonda ögonbryn.

Nu får jag väll skäll av #5 =) men, jag färgar mina mörkare.

Tycker att det ser otäckt ut när man inte ser ögonbrynen. Det blir ingen naturlig övergång uppått, utan det blir ögon och sedan hårfäste direkt.

Dessutom brukar det bli bra balans med mörka ögonbryn om man som jag har lättare ögonskugga, eyeliner duttad med pensel och en svart mascara. Om jag inte gör ögonbrynen mörkare så ser det inte klart ut.

Men på sommaren så tycker jag att det ser sommarfräscht ut med ljusa ögonbryn, om man är brun och inte har så mycket smink.

Jag är alltså lite av en säsongare=)

vicc
0

Kom på nu att man kanske kan gå till salong istället och färga dom lite ljusare, typ ljusbrunt eller nått, för råttfärgat är verkligen inte fint! skulle nog se konstigt ut om jag hade lika blonda ögnbryn som mitt hår…

hus-musen
0

#7 Näe superljusa ögonbryn syns ju inte, men ett par mörka ögonbryn till ett ljust blonderat hår är för mig fjortisvarning iaf. De är inte snyggt helt enkelt.

Min bästa kompis är naturligt ljusblond, hennes ögonbryn syns nästan inte alls. Hon färgar dem eller fyller i dem med en mörkare penna så de ser naturligt ut. man har ju oftast lite mörkare ögonbryn än hårfärg=)

Qui dormit, non peccat

Mitralis
0

Äh, blev tok. Hur tar jag bort #10 helt?

Mitralis
0

#8 Smart, på salonger är dom ofta väldigt duktiga på att se vilka färger som passar bäst till olika personer. Sedan när du sett vilken färg dom tyckte var snyggast till dej så kanske du kan göra det själv nästa gång.

#9 Det är sant som du säger om att det inte är allt för snyggt med kolsvarta ögonbryn till sockervaddsbekt hår. Ritade, jämntjocka, svarta streck är bara inte snyggt. Jag försöker få mina att se så naturliga ut som möjligt och använder brun/svart färg eller penna.

Lite OT. Såg en dam idag som hade målat sina svarta ögonbryn så att dom var smalast vid näsroten och bredast där dom ska vara smalast. Långa var dom också, med mycket böj. Det var svårt att inte vara oförskämd och stirra.

hus-musen
0

#11 Jo då kan ju slutresultatet bli riktigt snyggt om man vet vad man gör och vill ha ett naturligt resultatGlad

Haha ja en sån som du beskriver har jag oxå sett, fast de var en tjej i 30årsåldern.. Hon hade ritat med en kolsvart penna(hon var mediumbrunhårig) ögonbryn som började nästan mitt i pannan och som sen vinklade ut sig uppåt i långa måsvingar upp och över tinningen. Jag stirrade faktiskt, människan såg inte klok ut! Annars så kan man ju möta gamla tanter med blåa snea ögonbryn men de där var något nytt=)

Qui dormit, non peccat

Sweelin
0

Om man vill att det ska se naturligt ut så ska man ha samma färg på håret och ögonbrynen

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Mitralis
0

#13 Fast om jag tänker på det så har jag olika hårfärger på alla ställen på kroppen. Inte enns ögonbrynen håller sig till samma färg. Jag hör till dom som har ögonbryn ända ner till ögonvrån om jag inte plockar dom, och ju längre ner desto ljusare blir dom=)

Tyvärr är mina ögonbryn ljusare än håret, det är därför jag väljer att mörka ner dom lite. Dom är bara mörka första dagen jag färgar dom, sedan försvinner färgen från huden och de ljusa stråna börjar jobba sig upp igen.

Sweelin
0

#14 Ja? Då färgar du efter vad ditt "andra hår" ser ut = naturlig färg

Mitralis
0

#15 Det är som du säger, att det är snyggast när det ligger ganska lika i färgerna.

Normalt har jag så kallat råttfärgat hår, möjligen lite ljusare, och väldigt ljusa ögonbryn.
Håren på armarna synns inte alls.
Guldar till håret på huvudet lite och mörkar ögonbrynen lite.
Om jag skulle ha det som jag fått av naturen skulle mina ögonbryn inte synnas alls, medans håret på huvudet är mörkare. (På de flesta lyllosar är det tvärtom=)

På somrarna brukar jag bleka slingor får att ljusa upp det lite, men jag bleker inte ögonbrynen för att matcha.

Sweelin
0

#16 Du har verkligen olika färgerFlört

Men jag personligen tycker att ögonbrynen ska matcha håretGlad
Knappast sönderblonderat och knallsvarta ögonbrynObestämd

ChristineL
0

Jag är född blond men har mörka ögonbryn :P

Men visst går det att färga ögonbrynen, hos frisörer eller olika skönhetssalonger.

Hennum
0

hm.. det som är naturligt borde ju vara så som man ser ut utan något som helst smink. eller?

tänk… idag har vi tillochmed glömt bort hur vi ser ut när vi är naturliga. Vi sminkar oss för att se naturliga ut. Annars ser vi onaturliga ut. Helknasigt. Jag tycker inte riktigt om tankegången…

Däremot kan jag hålla med om att det är snyggare om man har samma färg på ögonbryn o hår.

Jag färgar mitt hår mörkt men inte ögonbrynen, det är ganska fult då jag inte har så mörka ögonbryn. Men ärligt talat orkar jag inte bry mig. Har ögonbrynspenna att fylla i med ifall jag vill vara extra fin någon dag.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Liss
0

Men ärligt! Jag som har färgat rött hela tiden, ska jag ha röda ögonbryn? Inte troligt!

I mina ögon är det normalt att ha lite mörkare ögonbryn. Och nu snackar jag inte blont hår och svarta ögonbryn, utan blont hår och väldigt ljust bruna ögonbryn. Jag har sett massvis med naturliga blondiner som har mörkare ögonbryn naturligt? Alla är ju olika. Och efter min erfarenhet så är ögonbrynen lite mörkare.

Jo, vissa har ju väldigt bleka ögonbryn som knappt syns alls. Men dem brukar ju också fylla i med lite brunt. Vilket gör att de ser bättre ut.

Nej! verkligen inte samma färg som håret exakt. Men heller inte kolsvart. Man får väl gå efter vad som passar en själv och vad som ser bra ut för övrigt.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Mitralis
0

Hur gick det med ögonbrynen? *Nyfiken*

cillisw
0

Jag är platinablond men jag färgar mina ögonbryn bruna, annars syns inte mina ögonbryn för dom är normalt så ljusa. Glad

[Vargnatt-]
0

Jag orkar helt enkelt inte bry mig om att mina ögonbryn är mörkare än mitt hår Tungan ute. Det är så jag ser ut Glad

vicc
0

Jag har inte gjort ngt åt det faktist.. har börjat vänja mig :P

Liss
0

#23 Precis :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Mitralis
0

#24 Helt rätt =)

[Fiction]
0

Jag bleker mitt hår, men har kvar mina extremt mörka ögonbryn. Det gör ingenting alls, för de flesta målar ändå i sina ögonbryn så att de skall synas. Så jag tycker nog att du kan behålla dem som de är.

Strumpa
0

Jag tycker det är fint med mörka ögonbryn till ljust hår! Ansiktsdragen blir mer framträdande.

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV