Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettskönhet-och-mode
Läst 8694 ggr
Kisemisen
0

Hur många gånger?

Hur många gånger har ni någonsin färgat håret? :)

MIN NYA IFOKUS-SAJT ÄR LINDDA, JAG KOMMER VARA INNE PÅ DEN MERA JUST NU OCH TILLSLUT LÄGGA NER VERKSAMHETEN HELT PÅ KISEMISEN.

hus-musen
0

jag har färgat håret 3 gånger, två gånger färgade jag bara underhåret och den tredje gjorde jag slingor.

Qui dormit, non peccat

Telefonkontakt
0

oj.. är väl uppe i sådär 40-50 ggr.

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

J14oh
0

Jag slingade det en gång. Men det försvann efter någon vecka trots att det skulle vara permanent färg… Men annars så är det inte mer än sånadär färger man hade när man var liten efetr att ha varit hos frisören som bleknade efter ett par timmar och var helt borta efter ett par dagar :P

Maja
0

Jag har aldrig gjort någonting med mitt hår, varken färgat, tonat eller slingat. Min äldre syster har färgat sönder det så det är jätteslitet och jag har blivit lite avskräckt.. ;)

Link-
0

Sisådär 10 kanske.

Saga85
0

Oj. Det har jag ingen aning om. 80-90 färgningar + toningar skulle jag gissa på. Har ju ändrat färg ett antal gånger. Brunt, svart, blont, rött, rosa, grönt, blått, lila, mm. Allt för att undvika mitt tråkiga råttblonda hår som antagligen har börjat få gråa hår ;)

Liss
0

Inte en anning. Har haft dem flesta färger och färgat dem flera gånger om. Är just nu inne i en röd period. Och bara de här året har jag redan färgat de rött två ggr tror jag. Började väl färga när jag var 14-15 år eller så. Så jag är nog uppe i några hundra gånger.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Rita-S
0

har ingen aning. I min ungdom färgade jag friskt, medan nu senase 15 år har jag inte färgat sådär mycket. Jag köper inte permanentfärg nu utan toningar som tvättas ur, och det anske blir en gong om året nånting? Kanske två om det händer nåt speciellt.. :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

spiritedaway
0

Tonade det mest. Har satt i riktig färg en gång. Men toning sitter bra i mitt hår ändå. Tonade väl första gångerna när jag var ca 12, men det var bara nån gång för skojs skull.
Sen i typ högstadiet var det också bara nån gång då och då.
Sen i slutet av 8.an gjorde jag en svart slinga. Och efter det började jag tona håret svart och mörkt brunt konstant i ca 4 år kanske. Nu är det två år sen sist jag satte nån färg i mitt hår, och jag börjar ha en rejäl utväxt. Tar nog ett år till innan jag har min vanliga hårfärg helt igen.:P

så varning, även om det är svart toning så kan det sätta sig bra i håret ;P Visst färgen nöts lite grann, det håller sig inte svart.

Telefonkontakt
0

#7 "redan"? Jag hade varit inne i 6te gången, minst om jag skulle färga håret i "vanliga" nyanser :)

isa
0

Oj, det har varit många , många gånger. Eftersom jag var punkare "i min glada ungdom" så färgades det en hel där här kan jag säga.

Jag har b.l.a haft blått,grönt,rött,gult hår! :o)

De "vanliga färgningarna" när jag inte var punkare, så hade jag platinablont hår i ett par år. Mahognyrött blev nästa steg.

Nu har jag naturlig hårfärg.

Kisemisen
0

Jag har färgat mitt hår ungefär 14 gånger..
Men jag undrar en sak till -
har ni någonsin tappat håret pg.a att ni färgat det för mycket? :)

MIN NYA IFOKUS-SAJT ÄR LINDDA, JAG KOMMER VARA INNE PÅ DEN MERA JUST NU OCH TILLSLUT LÄGGA NER VERKSAMHETEN HELT PÅ KISEMISEN.

elyse
0

Färgat - massor! Jag började när jag var 18, är 24 idag. Men inte i olika färger, bara svart och mörkbrunt. Numera tonar jag håret ungefär varannan månad.

ChristineL
0

Haha, tappat räkningen för längesen! Oändligt många röda/rödbruna nyanser, mycket blonda slingor, mörkt underhår/ljust överhår och nu mörkbrunt med gröna/lila/blåa slingor. Färg är kul och jag trivs bäst som det är nu =)

[Vargnatt-]
0

Under 10 gånger är det iaf, men vet inte exakt hur många. Har färgat det rött några gånger och svart några gånger.

Linn
0

Hmm.. Kanske 30-40 gågner?

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Maathilda
0

Ungefär 4-5 gånger (:

Telefonkontakt
0

#14 tappa och tappa gör man inte, det går snarare av.

mitt hår har gått av lite en gång efter ett oändligt antal blekningar. min frisör är förvånad över att det inte hade gått av tidigare Tungan ute

Liss
0

#10 Jo de var bara en gissning. Ska färga de snart igen, för rött är så himla tråkigt med utväxt. Ser ut som man har grått under. Men så har jag inte råd med de hela tiden heller. :)

Angelclaw
0

Jag tappar hår fortfarande, inte så mkt att jag blir flint såklart ;) Men lossnar strån gör det!

Jag kan inte räkna hur mycket jag färgat och tonat genom åren, jag är ju också gammal punkare/hårdrockare så jag har hunnit mycket.  Färgat, tonat, blekt.. tja det mesta helt enkelt :)

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

Niini
0

Inte den blekaste aning, ett antal nog :D

ChristineL
0

#18 - Du måste ha skrivit fel för jag skrev då ingenting om att tappa hår :P Jag menade att jag har tappat räkningen på hur många gånger jag har färgat håret, och räkningen kan väl inte gå av? ;)

Gerbilflicka
0

Otroligt manga ganger… sarskilt om man raknar med att tona! Borjade nar jag var runt 15-16. Slingar haret nastan varje sommar, fargar om det var 2-3 manader och tonar ibland for att min har blir sa bra da. Glad

Musiken
0

minst en gang/manad sedan jag var 15, och nu ar jag snart 21.
Men bleker jag sa blir det ca 3gg pa en vecka, och sen en manad efter det igen.

Fialotta2
0

Jag har aldrig färgat/tonat håret pga allergi. Om jag inte har varit allergisk så skulle det ha varit många, många gånger. Hellst i rödanyanser.

[Tassy]
0

öhm… för många gånger helt enkelt Tungan ute

linhof
0

öööh…Tyst miljoner? en gång i månaden i 15 år? på ett lite ungefär? plus o minus… hit o dit… alldeles för många gånger i alla fall…. Tungan ute

Sovgott
0

Jag har slingat håret några gånger. Vet inte hur många gånger. Kanske tjugo?

Cavia
0

Oj! Har färgat mitt hår kontinuerligt sen -88 nån gång…minns inte riktigt vad jag har för naturligt hårfärg, faktiskt??

--------------------------------------------------------------------------

Allting har en mening här i livet......

anaprincess
0

Har haft alla möjliga färger. Guldblond, vitt, svart, siren rött, mahogny brunt, koppar röd, blandat med vitt och svart, blandat med röd och svart mm. Färgar runt 6-7 gg per år.

SaraC
0

Hur många som helst…

Har haft färg i så gott som alltid sedan jag var 13-14 och nu är jag 23. Blir en tråkig råtta utan.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

fotokrafs
0

Har tonat det ganska många gånger, färgat det någon och blekt det en gång.
Nu har jag inte tonat håret på ett bra tag så nu har jag ganska ful utväxt, maken säger att det inte syns men jag ser det ju jättetydligt. Få se om jag tonar snart igen då Obestämd

Citronmeliss
0

Jag har gjort slingor för länge, länge sedan.

Däremot aldrig färgat håret!

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

hus-musen
0

Nu har jag färgat underhåret en gång till=)

Qui dormit, non peccat

Mitralis
0

Några gånger per år i 15år tror jag att det kan vara.

Bleker mest, men det kan även bli brunt.

Färgade det rågblont hos frissan idag. Hade råttfärgad utväxt och alldeles för blekt i topparna. Såg skabbigt ut, men nu är det hur fint som helst =)

dominic
1

ojojoj det är oräkneliga gånger. Började när jag var 13-14 nånting. Och nu är jag 32. Gör numera allt för att dölja de alltför många grå…Minst en gång i månaden i alla fall blir det nu.

Ebba-A
0

En gång i månaden i mer än fyra år :) Fast nu har jag inte färgat sen i oktober!

Värd på Choklad iFokus

AidaHakimi
0

Färgat det två, tonat en Glad

Med Vänliga Hälsningar

/ Aida Hakimi - www.aidahakimi.se

Telefonkontakt
0

Nu har jag blekt håret 2 gr, eller 1 och en halv, för andra blekningen sved så mycket pga sår i hårbotten..

Royalz
0

Har färgat det 7ggr kanske, bara blont :) Eller en gång till svart underhår också :p

Liss
0

Färgade rött igen för några dagar sen:)

DesireEsmeralda
0

Aldrig färgat mitt hår.

"Varje katt är ett original och ett mästerverk"

Oriel
0

1 gång då jag gjorde slingor i håret, men jag ska nog blondera det snart :D

-' Rebecca Johansson

Mammzing
0

Jag kan icke räkna dem alla……..

Det jag inte haft är grön, rosa och blå.

Annars har kulörerna skiftat.

gullenos
0

Tonat två. Vill inte få nån utväxt!

spindelfot
0

har färgat håret regelbundet i 13 år, ja det är galet, oräkneliga gånger! flera gånger om året! :(

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Ebba-A
0

Jag har brutit mitt hårfärgs-beroende! I Höstas la jag i en kastanjebrun färg, och ingen utväxt alls än! Jag är förvånad, eftersom håret var råttfärgat när jag inledde den regelbundna färgningen. Dessutom är kastanjebrunt en väldigt fin färg :)

Värd på Choklad iFokus

Tussebus
0

En jobbarkompis till mig färgar sitt hår minst en gång i månaden. Sist valde hon en färg av ett märke hon aldrig provat förut och fick frätskador på öronen och utslag över hela kroppen! Hon var sjukskriven ganska länge för det… Numera väljer hon bara naturpreparat när hon färgar sitt hår.

Bara en liten varning..

Persnoligen slingar/bleker jag mitt hår ca 2ggr per år.

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Buffaomini
0

en handfull ggr kanske..eller mindre

paronskrutten
0

Oj, jag har slingat, blekt, färgat, tonat mitt hår massa gånger..kan inte räkna gånger, det är några år :P

Helena

EmmaG
0

Började tona när jag var 10 år och gick senare över till permanent och har blekt de ett par gånger. Är idag 22 år gammal och har inte haft min riktiga hårfärg sen jag var 10 år… Så.. för många??

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Gluskap
0

Oj, ingen aning! Men det har blivit en del ggr eftersom jag inte haft min egen hårfärg på 10 år!

[Fiction]
0

Åtskilliga ggr! För tillfället blonderar jag mig, men jag har även haft olika nyanser av brunt och svart, ibland även med röda slingor i.