Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 20742 ggr
IaMiaMaria
0

Ont vid toabesök under mensen

Jag har det så att under tiden jag har mens så gör det ganska så ont då jag ska bajsa och kissa, men har inte ont annars.

Någon mer som kan ha så?

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

hus-musen
0

Enda gången jag kan känna så är när mensvärken är äckligt jobbig, och jag har tampong. Antar att musklerna gör att tampongen trycker mot livmodern.

Är det så för dig med?

Qui dormit, non peccat

IaMiaMaria
0

Nä använder inte tampong, men det kan göra ont under dessa perioder att stoppa in en tampong.

har iaf pratat med både mamma och en barnmorska och de sa att detta är ett helt normal tillstånd då livmodern har "träningsvärk" eftersom den har sammandragningar under mensen, då gör det ont då man "trycker på" vi ett toabesök.

Så det käändes skönt att höra då jag läste på internet att det kunde vara endometrios.

//Maria

hus-musen
0

#2 Jo de verkar ju troligast, allt som stöter i eller när livmodern rör sig är ju inte alls särskilt skönt! Men bra att du fått veta säkert iaf=)

Qui dormit, non peccat

Emelie-E
0

Jag har haft det likadant. Hade riktigt ont under mensen när man skulle gå på toa. I värsta fall kunde jag inte göra något på två dagar. För det gjorde så ont.
Jag sa till min barnmorska att jag gärna skulle vilja byta ppiller för att jag trodde att det berodde på dem. Men det trodde inte hon.
För två-tre månader sedan så slutade jag med mina ppiller och har haft mens två gånger efter det, och det gör inte ont längre! Så för mig berodde det på pillerna..

Äter du några ppiller eller liknande?

IaMiaMaria
0

Nä jag har inga hormon preparat, vi använder kondom.

//Maria

Mitralis
0

Jag hade kopparspiral ett tag och då kunde jag nästan inte gå på toa och göra nr 2 för det gjorde otroligt ont. Konstigt nog så blev jag lös i magen också, men det kanske var tur. Inga problem att kissa.
Använde inte tampong eftersom det inte är så bra när man har spiral.
Tog ut kopparspiralen eftersom jag fick sådana otroliga menssmärtor och då blev det bra med toabesöken också.

IaMiaMaria
0

ja jag hade kopparspiral för över år sedan, men tror jag hade dessa besvär innan också om  jag inte mins fel.

//Maria

hus-musen
1

kopparspiralen kan göra så att man får rikligare mens och mer smärta, en stor anledning till att jag inte har kopparspiral! Mer ont vill jag inte ha.

Qui dormit, non peccat

MimmieM
0

Jag har haft samma problem under vissa perioder den sista tiden. Att man sitter som på nålar och bara väntar tills det går över. Längsta toabesöken i min historia!

Jag och sambon har alltid lyckats pricka in att ha sex dagen innan mensen och det gör vansinigt ont så man bara vill gråta vilket leder till att det dröjer en halv evighet tills nästa gång innan man vågar testa igen (vilket alltid inträffat dagen innan mens nästa gång också). En ond cirkel. Det var först för några månader sedan som jag kom på att det kanske var direkt kopplat till mensen och livmoderns förberedelser inför menstruationen.
Obehagligt i vilket fall!

Carpe Diem

Destany
0

jag får kramp i underlivet under mensen.. osså när jag e på toa o så men även annars när jag går o sitter o sånt.. ibland gör det så ont så jag knappt kan gå..

IaMiaMaria
0

Oki, inte bara jag med andra ord =)

//Maria

Rita-S
0

I bland får jag ont i nedre del av magen vid toabesök, det käns som livmodern "ramlar ner" något den självklart inte gör. Jag har ingen aning vad det är, brukar oftast va första dagen och kanske dagen innan med.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida