Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettskönhet-och-mode
Läst 7231 ggr
Mitralis
0

Luktar konstigt.

Jag ser i tråden Hur många gånger? att vi är många som färgar håret.

Jag tror att kemikalierna går in i kroppen genom hårbottnen.

Nu undrar jag om det är någon som tycker att kisset luktar konstigt efter ni färgat/blekt håret.

Maria
0

Jag har "slingat" mitt hår i många år men aldrig upplevt detta.

/Maria

annemaria1962
0

jag har färgat  och tonat håret i många år oxå! men har inte tänkt på att det skulle finnas något samband där. men det är klart det är ju kemikalier som ju inte är direkt milda! så man vet aldrig

ChristineL
0

Jag har inte heller märkt av det och jag har både färgat och slingat mitt hår under många års tid.

Mitralis
0

Jag har förvisso bara kännt det en gång. Det var tänkt att jag skulle färga utväxten. Det blev grågrönt och måste göra en avfärgning dagen efter. Men det kan ju vara att jag inte tänkt på det tidigare bara.

Ebba-A
0

Har färgat, tonat, slingat och blekt regelbundet i fyra år. Aldrig vatt med om det.

Värd på Choklad iFokus

Maria
0

Jag tänker på alla krämer man smörjer in sig med som innehåller diverse suspekta ämnen. Dessa går ju direkt in i huden. Det borde ju också påverka.

Titta på alla medicinska plåster som finns både mot smärtlindring och ex. nikotinplåster m.m. så visst kan man säkert reagera…men som sagt jag har inte varit med om det.

/Maria

[Vargnatt-]
0

Nej aldrig varit med om det

Aviendha
0

Jag såg någon halvdokumentär häromveckan där en kvinna skulle avstå all tvättning, deo, och andra psodukter ett tag för att se vad som hände. De mätte nivåer med kemikalier i hennes kropp innan och fann att hon hade 3 gånger så mycket som det högsta värdet upmätt i USA (hon var i england) och enligt läkaren berodde det på alla krämer, smink och annat vi dagligen använder. Nu somnade jag innan den var färdig så jag vet inte resultatet ;) Men visst, kemikalierna går ju in i kroppen i viss mån.

MensMonstretAnfaller
0

Aldrig lakt märke till med håfärg. Däremot när man käkar puffar :D då luktar kisset massa puffar sen :D haha

linhof
0

aldrig märkt av det…däremot blir ju kisslukten påverkad av vad du stoppar i munnen!…om man äter mycket sött, dricker för lite, dricker bara kaffe, olika mat, kryddor…osv….

Har även märkt att mannens sperma luktar olika beroende på vad han ätit o druckigt/inte druckigt (lite halv ot då…)

Hoppfull
0

Jag tror alldeles säkert att det stämmer, saken är väl den att man knappast noterar sin kisslukt och sätter den i samband med just hårprodukter. Vi är ganska omedvetna om att precis allt vi smörjer oss med, har i håret, borstar tänder med och sköljer munnen med och förstås äter och dricker går rätt ut i våra kroppar och ska tas omhand alternativt lagras där.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Royalz
0

Jag har aldrig märkt det, bleker mitt hår rätt ofta.

cillisw
0

Jag blonderar mitt hår ganska ofta och har aldrig varit med om det.

isa
0

Nej , det har jag aldrig märkt. Jag har färgat mycket i mitt liv.

exitingsvillemo
0

jag har heller aldrig märkt ngt konstigt, men helt otroligt är det ju inte

Everyday
0

Jag har blekt två gånger och färgat en, aldrig upplevt detta.

spiritedaway
0

Nä det har aldrig hänt

hus-musen
0

#8 Jodå de stämmer bra det , jag såg hela dokumentären. Allt som innehåller alkohol ska man akta sig för och ett till ämne jag inte minns just nu som ofta är i parfymer och tex roll-ons. De kan ev inverka till att man lättare får bröstcancer tex.

Allt som innehåller kemikalier som smink, hårprodukter mm ska man undvika egentligen..

Qui dormit, non peccat

Mitralis
0

Det var nog mest en tillfällighet som gjorde att jag kände att det luktade kemikalier när jag var på toa. Hade snytit mej och släppte ner papperet mellan benen. Har som sagt bara kännt lukten en gång och det kan ju vara för att jag gjorde två hårbehandlingar så tätt inpå varandra.

Kisemisen
0

Jag brukar inte lukta på mitt kiss :D

Haha, skämt åsido.
Jag märker faktiskt ingenting.
Fast blod blir mörkare, har jag hört.
E.x om man färgar håret innan mensen, så blir mensen mörkare än vanligt.

MIN NYA IFOKUS-SAJT ÄR LINDDA, JAG KOMMER VARA INNE PÅ DEN MERA JUST NU OCH TILLSLUT LÄGGA NER VERKSAMHETEN HELT PÅ KISEMISEN.