nekad för att hon är tjej??
Gå in här och läs! vad tycker du???
Visst, många tjejer kanske inte klarar det, det köper jag. Men samtidigt så är det diskriminerande om hon nekats enbart pga. kön. Hade hon vart olämplig för jobet hade hon kunnat sållats bort via. arbetsintervjuer och provanställning.
Paulina

Jäkligt klantigt av dem att säga rätt ut att hon inte är välkommen då hon är kvinna. De kunde väl sållat bort henne så som de sållar andra sökande de inte är intresserade av.

"Ägaren Stefan Ullander menar att yrket inte passar kvinnor eftersom det är blodigt, kallt och svinigt.
- Det är för tungt och slitsamt. Det klarar inte kvinnor, säger Ullander till Sveriges Radio."
Jag har varit personlig assistent och tagit reda på avföring och mensblod.
Jag har lyft en person som väger 60-70kg på en handduk från sängen till en duchstol. (Brukaren ville ej använda hjälmedel som lyft).
Många vårdjobb borde rimligtvis klassas som lika krävande som styckning, men ändå är det kvinnodominerat.

diskriminerande… min väninna är murare, ställningsbyggare mm…. hon har oxå mött sånt där… först när hon jobbat ett tag o bevisat vad hon kan har hon blivit acepterad…
#3 precis… jag jobbar natt på ett äldreboende… där har jag fått förflytta människor runt 100 kiloklassen…aldeles ensam! men det kan ja säga…det skulle inte min man fixa….
så vad är skillnaden? jo att män inte ser nån status i ett sådant tungt och underbetalt jobb…

Bullshit! De är klart att kvinnor klarar att stycka utan problem! Visst de är ett tungt jobb, men de är 10 gånger tyngre att jobba med sjukvården eller på ett ålderdomshem och lyfta människor hela tiden!
Har sj hjälpt till att stycka och jag har jobbat på sjukhem och som lastbilsmekaniker.. ni kan ju gissa vad som var tyngst och jobbigast..
Qui dormit, non peccat

håller med. sjukvården är ett tungt arbete.
jag tycker chefen skulle testa en månad/vecka hur det är och se om han ändrar sin åsikt.
det är sjuk att hon skulle accepteras att ta hand om människor, i olika viktklasser men inte stycka kött.
är det inte 2009 nu?