Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettoff-topic
Läst 4410 ggr
isa
0

Kläder med minnen

Hej. Jag undrar om det finns fler än jag som sparar några kläder som t.e.x klänningar, kjolar, jackor bara för att de har ett/eller flera speciella minnen?

[Vargnatt-]
0

Mjo, jag gör :) Har ett linne som jag sov med när jag och sambon sov tillsammans första gången, det kan jag inte kasta :)

Maria
0

Har kvar min gamla "fransjacka" i brun mocka som jag hade när jag träffade min man för snart 30 år sedan.

/Maria

Saga85
0

Ja, vissa saker kan man helt enkelt inte med att kasta trots att man vet att de aldrig kommer att användas.

Destany
0

vissa kläder luktar ju svagt av den man förknipar med klädesplagget.. tänk vad kläder o låtar o allt möjligt kan väcka sovande minnen

spindelfot
0

jag har en tshirt med marilyn manson som jag köpte när jag var 12. Det var början av något stort för mig!

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Alex
0

Jag har kvar mina gamla skoluniformer från jag var 5 år, annars är det nog inget.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Aviendha
0

Jao. Ett par jeans som är trasiga. De är/var sjukt snygga och sköna och jag hade dem under en tid i livet då allt var super och hade sparat länge för att ha råd med dem. De liger där och samlar dam utan att jag har hjärta att kasta dem.

Musiken
0

har manga saker jag inte har hjarta att kasta. Spar dem av sentimentala skal, och aven for att mina barn ska kunna anvanda dom nar de kommer tillbaka i mode :P

ChristineL
0

Mjo, jag har nog en del här med som jag inte vill kasta pga minnen. Mycket är kläder som har blivit för små pga jag har gått upp i vikt, men jag hoppas kunna komma i dom igen, det handlar bara om ett par kilo, men rumpan och magen sitter där dom sitter ändå :P

Saga85
0

#6 Skoluniformer, så charmigt! Har du gått i skola utomlands då eller?

Alex
0

#10 Japp, i England. Det är smååå skoluniformer vill jag lova. Tungan ute

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

elyse
0

Ja, men det är inte min tröja från början. Jag har en tröja som är min mormors, hon hade den ofta när vi var i sommarstugan och hon skulle plocka bär eller vara i trädgården. Den luktar mormor och jag kommer nog alltid att ha kvar den.

isa
0

Intressant läsning. Tack alla , för era svar.

Själv har jag kvar en skinnjacka som i sommar blir 25 år gammal. Det var verkligen kvalite´ på den jackan. Jag sköter om den och låter den luftas och vädras och så smörjer jag in den med en fet kräm som är till för skinnkläder så att de ska hålla.

Förut sparade jag på ett par lappade jeans, som var skitsnygga på mig. Men det var en dum kille som jag bodde med, som slängde dom när jag flyttade ifrån honom. Han visste att byxorna betydde många minnen för mig, och han ville vara elak.

#2 Mockajackor med fransar är jättesnyggt eller hur? Jag läste i nån dagstidning att mockan kommer tillbaka i vår igen i modet.

#12 jag har också kvar kläder från min storebror som inte finns längre i denna jordevärld. Det är en mockajacka med långa fransar på, den hade  hans lukt ganska länge, men inte nu längre.

gullenos
0

Jag är inte så gammal… Men jag har kvar mina converse som jag hade när jag var ungefär ett år ;) Dom e så små och söta :)

Link-
0

Ja ganska många. Glad Har dem på en speciell plats i garderoben.

botakt
0

jag har kvar mina första ridyxor från när jag var 5 och kan ha dom än!Förvånad Sen så har min mamma sparat ALLA mina  baby kläderObestämd  Men när jag var 13 för 2 år sen så klippte jag upp  ett par jeans som jag hade på sommaren  oh dom ligger i garderoben nu och blir dammigaFlört

[Mova]
0

Jag har kvar en Thåström tröja som min pappa stolt köpte till mig när han bjöd med mig på min första konsert. :)

spiritedaway
0

Jag har kvar nåt som minne, men de flesta för att jag en dag vill passa i dom igen :P men jag tror jag ska ta en allvarlig genomgång i garderoben snart.

Hennum
0

massvis av kläder har jag, dels lite utstyrslar till teatrar jag varit med i men som inte passar så bra längre, divere klänningar som jag hade när jag var liten och som är riktigt fina. Och vissa kläder som jag sparat bara för att dom är roliga. Samt scoutkläderna!

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Leopoldine
0

Jag har två par Lee hängseljeans från 1979. Funderar på att sälja dem på Tradera.

Telefonkontakt
0

jag hamstrar alla kläder med minsta minne i.

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

AusaBausa
0

Har kvar min partyklänning från studenttiden…en silvrig supersnygg;-) klänning, men hade ALDRIG dragit den på mig nu om det inte var maskerad:-D

har kvar kläder från när barnen var små men sållat bort lite efter hand…kan ju inte spara ALLT efter 3 barn.