Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettoff-topic
Läst 4910 ggr
elyse
0

Kvinna, tjej, dam...

Vad anser du dig vara - en tjej, kvinna etc, dvs vilken benämning tycker du passar dig? Jag säger nog oftast tjej. Kan dra till med ung kvinna när jag umgås med äldre.

hus-musen
0

Jag är tjej, är bara 20 jue=)

Qui dormit, non peccat

J14oh
0

tjej tror jag. Blir 15 på onsdag (25/3) såe.

ChristineL
0

Tjej/ung kvinna, blir 25 på tisdag så jag närmar mig kanske kvinno-stadiet…

Maria
0

Jag är ingen tjej numera tycker jag utan kvinna.

/Maria

sandra1977
0

jag får väl kalla mig kvinna..är 32..

Rubiinen
0

tjej tror jag.. Är 17

Linn
0

Jag vill nog egentligen kalla mig kvinna, men det blir väl oftast tjej i alla fall, är snart 20.

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Musiken
0

tjej :)

Mammzing
0

Jag är 50 om ett halvär.

Är nog en kärring, bitsk och besk, håller sällan käften.

Går mot strömmen ibland.

Mina närmaste säger käring. Det är nåt helt annat med 1 r.

Niini
0

Kanske ung kvinna eller tjej. Ryckte faktiskt till när en lärare häromdagen sa åt oss att vi alla är vuxna. Så jag antar att jag inte ser mig riktigt som vuxen heller, även om vi äger eget, är förlovade och planerar bröllop.

[Vargnatt-]
0

Ung kvinna eller tjej, är 21

Aviendha
0

Tjej kort och gott. För ung för kvinna ;)

anaprincess
0

Jag är en ung kvinna ibland och tjej ibland beror på sammanhang. Tjej i skolan och ung kvinna när jag betalr räkningar Flört

Sweelin
0

Tjej :)

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

exitingsvillemo
0

Jag är inne i ngn tidig 30-års kris tror jag, så för tillfället vet jag inte ridktigt Vad jag är. Kvinna antar jag, fast vuxen vet jag aldrig om jag blir helt och hållet.

Det bästa med att ha skaffat barn är att jag kan titta på tecknade Disneyfilmer utan att skämmas, jag skyller helt enkelt på att sonen vill ha sällskap, även om sonen inte är där vid tillfället…

Mammzing
0

Fruntimmer är annars ett bra ord!

Starkt på nåt vis. Är nog mera det än kärring.

Link-
0

Tjej! Glad Känner mig inte vuxen alls. Fast främmande barn kallar mig för tant ibland haha (är 23).

linhof
0

Tja du… det varierar…. det beror ju lixom på vilken situation. Frågar du min store son så är jag nog mestadels kärring…eller mumie! i min mans ögon är jag oftast en kvinna (tant)… o jag känner mej som tjej, kvinna, mamma, barnrumpa,kärring, utdöd dinosarie mm flera gånger om dan Glad

Mitralis
0

Jag är alldeles för gammal för att kalla mej tjej (31år), men det gör jag ändå. Det känns så seriöst att kalla sig för kvinna.

Aviendha
0

#16 Precis! Ett fruntimmer klarar av att arbeta tungt en hel dag, laga en stor middag och torka snoriga ungar om näsan. Hon har gärna en karl, men är fullt kapabel till att byta vinterdäck själv dessutom. Jag vill bli ett fruntimmer när jag blir stor ;)

catfoot
0

Helt klart en kärringGlad

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

fotokrafs
0

Tjej!

Royalz
0

tjej :)

Jea59
0

Oj vad ska jag säga, säger nog tjej fortfarande fast jag är 49, säger så till mina vänner med för vi är ju tjejer när vi umgås.

För andra kanske man är kvinna, fruntimmer, tant, kärring ja vem vet

Tatsja
0

Jag är väl kvinna, kärring eller som jag kallas av de flesta, morsan.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

xLillaMy
0

Jag blir ofta tillkallad "Fröken" x)
Gillar det då jag har en förkärlek för ''gammla'' ord ^^

Annars är jag nog en tjej.

isa
0

Jag kallar mig tjej oftast. När jag talar med läkare eller i andra alllvarliga sammanhang kallar jag mig kvinna. Det är ju det jag är. ( blir 42 i sommar )

Citronmeliss
0

Jag ser mig själv som en Kvinna - en kapabel sådan!Glad

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

[Tassy]
0

Tjej, flicka, ung kvinna

spiritedaway
0

tjej. ung kvinna.. (22 år)

BrightGloria
0

Kvinna har man väl egentligen varit hela tiden, men eftersom jag bara är 17 räknas jag nog mest som en tjej.

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

Hennum
0

tjej kallar jag mig. jag känner mig inte kvinnlig och känner mig inte bekväm ifall jag ska kallas för det.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Fialotta2
0

Jag säger att jag är en kvinna och är 53 år ung. Fast doktorn sa till mig igår att gammeldomen hade satt sig i min rygg, så snart får jag kalla mig gumma. Då låter kvinna bättre.

AidaHakimi
0

Jag är 15 år och vill kalla mig ung kvinna.

Jag känner att jag är otroligt ansvarsfull för att vara 15, håvar redan in pengar, är på vippen att starta företag och jag planerar min framtid på punkt och pricka.

Jag är inte som dem "typiska" tonårstjejerna som oftast är ute och dricker på helgerna, röker och bryr sig inte ett dugg om skolan. Sån är inte jag. Jag har aldrig varit full, röker inte och satsar helhjärtad på skolan. Visst festar man, men inte så att det blir överstyr…

Nej jag ser mig själv som en ung kvinna - en väldigt ung sådan Glad Vidare kan det ju disskuteras om jag är riktigt så utvecklad fysiskt, men psykiskt är jag iaf en liten bit på väg.

Med Vänliga Hälsningar

/ Aida Hakimi - www.aidahakimi.se

Ebba-A
0

Tjej

(hoho, kunde inte läsa denhär tråden utan att börja nynna "i'm not a girl, not yet a woman" ;) )

Värd på Choklad iFokus

gullenos
0

Jag vill vara en flicka för det låter finare än tjej :) Så jag är en flicka.

Eller som lillasyster säger, Ursäkta mej damen. Hela tiden haha ;)

Telefonkontakt
0

kvinna. är 21. är gift och har barn, så jag är i mina ögon vuxen och då är jag inten tjej.

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Tussebus
0

Jag är en kvinna på 32 år.

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Buffaomini
0

ung kvinna eller tjej - 20 år