Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettskönhet-och-mode
Läst 14072 ggr
isa
0

hår som inte växer.

Hej. Jag undrar om det finns flera än jag som har detta tråkiga hår som inte växer längre än till en viss längd. Jag har haft många frisyrer i mina dagar, både kort, halvlångt och långt. Nu har jag långt hår igen.

Men det tråkiga med mitt hår ( och så har det varit i hela mitt liv ) är att det växer bara cirka ner till armhålorna. Det blir liksom inte längre än så. Jag klipper topparna en gång i månaden, gör inpackningar, låter bli att färga det eller permanenta, allt för att håret ska trivas såbra som möjligt.

Men det blir inte längre än så här.

Jag vill ha jättelång hår ju! Men det går inte.

Nån mer som har detta problem????Eller som vet vad det kan bero på?

Min mor och syster har samma "fenomen", det blir inte längre än cirka ner till armhålorna…….

( Vi har alla tunt hår också. )

Däremot så växer håret  väldigt bra på vissa andra ställen……….

mvh isa

Aviendha
0

Jag har tjockt hår, och om jag skötte det skulle jag kunna gå på det som det känns *suck* Har en kompis med samma problem som du, och hon frågade frisören om det och fick svaret att håret är så tunnt att det blir skadat på vägen ut eller vad man ska säga, det orkar inte ända fram. Dock kan ju ihärdighet under flera års tid löna sig kan jag tänka mig.

elyse
0

Så tråkigt! Den enda tröst jag kan ge är att du kanske kan få en annan hårkvalité om du blir gravid eller äter p-piller. Jag fick vågare hår när jag kom in i puberteten och efter att jag började äta p-piller blev det halvlockigt.

Maria
0

Själv tycker jag inte det är särskilt snyggt med långt hår som är tunnt. Det kanske är lagom för dig att ha håret till armhålorna om det nu är tunnt.

/Maria

elyse
0

Såg nu din ålder på hemsidan. Tja, då är det inte så mkt att göra förutom att ta hand om håret.

J14oh
0

Sen så finns det la några tabletter, piller eller vad det nu kan vara för att stärka tunt hår, så då kanske de orkar växa längre eller ?

Aviendha
0

Zinktabletter ska hjälpa huden iaf, men om jag inte minns helt fel så stärker det väl även håret? Går ju att kolla upp om inte annat.

Sweelin
0

#5 Vad heter de tabletterna?

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

cillisw
0

Mitt hår vill inte heller bli sådär jätte långt som jag vill att det ska… det växer också bara till en viss längd, dumma hår! :P

Liss
0

Silica eller vad de heter ska hjälpa för hårväxt och nagelväxt.

Jag har hår som växer som ogräs i stället, därför jag klippte det riktigt kort nu sist. Men bara för att jag vill ha min lugg längre så går de jätte sakta, eftersom jag väntar:P Men de kommer nog. Är jobbigt med snabbväxande också.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Tatsja
0

Mitt blir bara den längden den är nu. Drar jag ut korkskruvarna så går det till midjan. Har inte vuxit längre på många herrans år

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Jennifersthlm
0

men om man klipper topparna 1 gng i månaden så är det väl svårt att få det längre eller?? Kändes lite konstigt bara..

hus-musen
0

Gå till en dukti frisör så vet de vad du kan göra! Att klippa sig för ofta eller för sällan kan göra stor skillnad. Är det tunt så prova ät silica, det hjälper någorlunda. Är det tunnt och slitet, använder du mycket hårprodukter och plattänger/locktänger?

Qui dormit, non peccat

J14oh
0

#7, ingen aning due. Vet att min kompis äter det, men vi har  inte gått närmare in på det. Men det finns jue lite exempel i tråden på sådna tabletter. Kanske någon av dem ska fungera ? :P

icansson
0

ja usch ja har samma problem

isa
0

Jag använder inga locktångar, våffeltångar, inget hårspray, inget hårgele´. Jag använder ingenting. Har även låtit bli att klippa topparna, ( och jag klipper topparna själv, för hos frisören blir man ju av med minst 5 cm. ) Zinktabletter har jag ätit under en lång tid, det gjorde inte någon skillnad på hårets växande, men det blev lite , lite tjockare faktiskt.

#1 Det där känner jag igen, det kan nog stämma. Nu när du skriver det så ringer en klocka någonstans att jag själv frågat en frisör för länge sedan och fick ungefär samma svar.

Det är bara att "gilla läget" för mig. Men som någon skrev, så eftersom det är tunt, så är det inte så snyggt med långt hår i alla fall, om jag inte permanentar mig igen förstås. Det blir finare med lockar och det ser tjockare ut, fast det inte är det.

Tack för alla svar.

Kram isa

Aviendha
0

Testat silicatabletter? De ska ju som LisetteS säger vaar för hår och naglar, jag kan ha haft fel om de positiva egenskaperna hos zink (som mest är för huden).

quinn
0

min son har köpt ngr tabletter på apoteket som heter "hårform"

enligt hans kompis hade hans hår växt en hel del på kort tid. Jag läste på burken (faktiskt idag) att de var för om man tappar hår, tunt hår, kluvna toppar, naglar som delar sig mm.

I vintras när de pratade om det första gången var det nog nått som blev fel i deras samtal för han fick till sig att det innehöll elefantsperma.Skrattande 

Jag vet inte om de hjälper dig men jag har själv tänkt prova dem då jag haft tjockt hår men det senaste året sätter sig allt mer av håret i borsten. //:)

Ylva_87
0

B vitamin ska vara bra för håret och naglar. :)

Sen tror ja tyvärr att vissa hår inte är "gjorda" för att vara längre än en viss längd. När jag klippte mig sist så sa frisören att det är väldigt sällsynt att håret kan bli hur långt som helst.

quinn
0

Hårform är ett kosttillskott som innehåller bl.a; Vitamin A,B,D,E. nässel-och åkerfräkenextrakt. Och förlåt denna finns nog mer att köpa i hälsokostbutik. Det ska nog finnas ngt likn på apoteket.

jag gillade iden med elefantsperman…Obestämd

Hoppfull
0

Jag pratade med en frisör som förklarade att varje individ har en viss längd på håret som är max. En del kan därför få väldigt långt, och de är inte så många, medan andra aldrig kan få långt hår. Det är så olika vi är helt enkelt.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

ariaam
0

Jag vill oxå ha jättelångt hår. Mitt växer lååångsamt…hur många månader måste man äta Silica elr. hårform?? Har provat dom oxå men inte sett nåt bra resultat, kanske åt jag dom för kort tid?? När jag var i tonåren så hade jag hår ända ner till rumpan men sen konfirmerade jag mej o klippte av det till axellängd o nu på äldre dagar så vill man ha långt, igen!! Synd att man inte bara kan knäppa med fingrarna o simsalabim så har man långt o vackert filmstjärnehårFlört

gullenos
0

Näääe mitt hår växer snabbt som attan. Cirka 2 cm i månaden :) Jag tycker det är snabbt (jag ser på min utväxt) i alla fall. Förut hade jag ner till rumpan. Saknar faktiskt det lite. Men det var jobbigt på slutet liksom när man skulle sova det sticktes och så ;) Men jag ska spara mitt hår igen så att det blir så långt :)

Har tyvärr inga tips för dig :(

BrightGloria
0

Tror också att jag har sådant hår. Fast jag har ganska tjockt hår så jag vet inte varför det inte växer med än till armhålorna.

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

Tussebus
0

Jag käkar B-vitamin, det får mitt hår att växa.

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Xondah
0

Jag har tjock hår ner till midjan. Jag klipper mig typ var 8 vecka, tvättar håret en gång i veckan och undviker plattång och har helst värmeskydd när och om jag fönar. Tar inga vitaminer eller liknande.

Har som #20 säger hört att alla har olika livslängd på hårstråna, så man kan inte riktigt välja hur långt hår man vill ha.

Xondah
0

Faktum är ju de att de flesta filmstjärnor har peruker och löshår. Tex. Beyonce har peruk, hur häftigt är de?:s

Ylva_87
0

Jag har också långt tjock hår, ned till rumpan. jag tvättar håret varje dag, fönar, lockar osv när ja har lust, vilket kanske blir ett par gånger i veckan ja gör ngt av det. Klipper mig kanske i snitt 2-3 ggr per år. Så ja tar inte riktigt hand om håret och ändå växer det som sjutton. Använder schampo, balsam och spray balsam. och kör med inpackning i håret ca varannan vecka.