Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 5545 ggr
Ebba-A
0

Knöl i bröstet?

Jag märkte nyss att jag fått en knöl i vänstra bröstet, något jag aldrig haft förut. Stor som en färskpotatis ungefär (hittade inget bra att jämför med).

Är det normalt?

Värd på Choklad iFokus

Maja
0

Som en färskpotatis? Hur stor i diametern skulle du kunna tro?

Jag hade i din ålder också en knöl i bröstet på någon centimeter i diameter och kontaktade läkare. De undersökte mig och så fick jag göra mammografi och sedan konstaterades det att jag hade en vätskeblåsa i bröstet. Det hade samlats massa vätska där som inte hade någonstans att ta vägen.

Träffade en ny läkare som stack in en nål i bröstet och tryckte hål på den och sedan var knölen borta!

Men kontakta din vårdcentral är mitt råd! :) Lycka till!

Telefonkontakt
0

Du är ju väldigt ung och dina bröst växer antagligen. det kan inte vara en vanlig köttel i bröstet? om du är orolig så kan du nog prata med din mamma, hon kan säkert lite om bröst? om inte annat ringa vårdcentralen/gå till UM?

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

spiritedaway
0

med tanke på hur ung du är, så är det mest troligt bara en svullen körtel.
Men du kan ju alltid gå till ungdomsmottagning och fråga.

mongu
0

Du ska absolut kolla den hos läkare. Men jag håller med om att du är så ung så jag tror knappast det är nåt farligt.

Att jag säger du ska undersöka dig är att man alltid ska göra det om man upptäcker knöl i brösten.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Rita-S
0

vätskeansamlingar är rätt vanligt, och brukar sällant bli så stora även om det händer, men du borde oavsett kolla upp det med vårdcentralen bara för att va heeelt saker

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Ebba-A
0

Tack för svaren, ska försökakolla upp det hos en läkare.

Jag är väldigt paranoid så jag blir jättorolig när jag märker att det inte är som det brukar ;)

Värd på Choklad iFokus

Rita-S
0

jag har haft vätskeansamling 3 gonger, alla tre gonger var det en liten nål och fixat och det var det :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

linhof
0

gå till doktorn…

förhoppningsvis är det ingenting onormalt men man ska ALDRIG ignorera sådant…

kram Linda