Operation på tisdag
På tisdag, den 17e mars, så ska jag operera mig.
Jag ska ta bort gallblåsa pga gallsten och har väntat på det här i 6 månader nu. Men jag är så rädd!
Tänk så går något fel och de måste skära i mig istället bara för att göra titthåls? tänk så vaknar jag inte upp ur narkosen! Då skulle ju min dotter tvingas växa upp utan en mamma..
Jag vill inte opereras länge.. Sen så kommer säkert inte min man vakna på natten när dottern vaknar och är törstig.. det gör han ju aldrig annars!
Hur ska man ens kunna sövas med allt man tänker på?
Usch för att vara en nojig mamma.. framförallt när man ska opereras 
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
Vännen, sådär tänker jag också inför de operationer som jag har gjort, men alla har gått bra.
Jag vet inte vad jag ska säga för att du ska få bort de där orostankarna. Men försök att vara sysselsatt med något hela tiden så du inte tänker och oroar dig.
Det kommer säkerligen att gå bra med din operation tror jag.
kram isa
Det kommer gå jättebra! Jag opererade lite i mun för några år sedan och var också jättenervös inför det.
Men det kommer gå så bra så och vara över snabbt :).
Lycka till :)

När din man är ensam om ansvaret för er dotter så kommer han att vakna.
Sen din op. du ska se att den kommer att gå bra. Du blir av med det onda o sen kommer du att må bra.
Ett tips är att du talar om för narkosläkaren att du känner dig orolig det är alltid bättre att prata igenom det.
Jag önskar dig lycka till!
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Operationen kommer gå jättebra! Det är ju en rutingrej, relativt vanlig. Klart att det kommer räcka med en titthåls, håll bort de där dumma tankarna! Du kommer vakn upp ur narkosen och komma hem och möta din man och din dotter :)
/Christine
Det går säkert bra! ::kram::

Jag är sysselsatt och har inte tänkt så mycket på operationen nu ikväll. Jag bara hoppas att jag inte får gallstensanfall då jag äter chips :P
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
Det kommer nog helt säkert gå bra. Det är inte helt utan anledning att det är en egen utbildning att bli anestesiläkare :) narkosen har förbättrats helt otroligt under dom senaste 10 år, och även pappor har det med att vakna när det inte finns trygghet av att "mamma vaknar nog säkert" i sängen :)
Men visst får man oroliga tankar innföre även dom mäst bagatellmässiga operationer. ta mig tex när jag skulle ta bort cellförändringar! Dom sövde mig pga min fibro, och det var en operation där dom inte behövde öppna meg ens.. :) Och ändå hadde jag dom samma tankar innföre operationen. Som ni ju ser gick på bästa sätt med.
Så det kommer nog helt säkert gå bra, men jag skal hålla tummar för dig ändå!
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Önskar dig lycka till och tala med personalen om din oro, då kommer narkosläkaren att prata mer med dig, även den opererande läkaren. De förklarar så fint. Sen kan du få lugnande innan. Hör av dig och tala om hur det gick.
Tvivlar inte ett dugg på att allt går bra och att de bara gör titthål. Alla har inte samma otur som mig och det berättar jag inte här. Men det gick ju bra för mig också
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Det kommer att gå jättebra med narkosen.
Jag operarade bort halmandlarna vid den späda åldern av 26 tror jag det var (är 31nu). Mådde lite illa när jag vaknade, men då fick jag en spruta och jag blev bra på en sekund så jag slapp kräkas.
Gjorde en konisering i slutet av 2007 eftersom jag hade ett blodkärl på livmoderhalstappen som gick sönder hela tiden. Blödde nästan konstant i över ett år innan dom kom på vad det var och hur dom skulle fixa det. Mådde lite illa efter då oxå, men jag fick ingen spruta då.
Tror att illamåendet är en kombination av fastan och narkosen, men det är inte så farligt.
Framöver så ska jag operera hjärtat och narkosen är det jag tänker minst på. Vet inte varför, men det kan ju vara för att jag varit med om det två gånger nu.
Jag vet inte vad jag kan säga för att lugna dej i detta eftersom oro är något individuellt. Det som är jobbigt för en person att tänka på behöver inte vara jobbigt för en annan.
Jag är ändå helt övertygad om att det kommer att gå bra för dej och hoppas att du finner lite tröst i vad alla har skrivit här.
Ha det gott!

Lycka till! Det kommer nog gå superduper bra! :)
MIN NYA IFOKUS-SAJT ÄR LINDDA, JAG KOMMER VARA INNE PÅ DEN MERA JUST NU OCH TILLSLUT LÄGGA NER VERKSAMHETEN HELT PÅ KISEMISEN.