Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettskönhet-och-mode
Läst 9761 ggr
Kisemisen
0

Bleka mitt hår?

Hej, jag är 13 år och jag är född blond, men jag färgade det brunt när jag var 9. När jag var 11 färgade jag om det men då blev det rött..
När jag var 12 blekte jag mitt hår igen, sen bara någon månad efter lade jag i svart, sen färgade jag det rött och svart, sen blekte jag det och tonade det rosa (jag vet, jag vet). Sen färgade jag det brunt igen.
Sist jag färgade det var i Oktober -08 och nu vill jag bleka mitt hår igen. När jag bleker det blir det en rätt så naturlig blond färg och det är vad jag vill ha.
Jag använder hårinpackning en gång i veckan, har rätt så kort hår.
tycker ni att jag ska blondera håret och i vilken färg isådan fall?
Just nu har jag rätt mörkt hår.

MIN NYA IFOKUS-SAJT ÄR LINDDA, JAG KOMMER VARA INNE PÅ DEN MERA JUST NU OCH TILLSLUT LÄGGA NER VERKSAMHETEN HELT PÅ KISEMISEN.

Angelclaw
0

Blondera kan du väl bara göra i en "färg"?

Bleka är nog bättre om du har jättemörkt men om du har blont naturligt och sen har röda pigment i håret efter alla färgningar, så kan det sluta med att du får väldigt orange hår, mot rosa!

Jag talar av erfarenhet ;)

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

Kisemisen
0

#1, så du menar att jag ska blondera i en färg..
Ja, jag slingade det förra helgen så på vissa ställen är det ju lite ljusare, färg har alltid fastnat bra i mitt hår, men jag vet ju inte.
jag vill absolut inte ha rosa hår igen - tack.

tack för hjälpen :) //L

MIN NYA IFOKUS-SAJT ÄR LINDDA, JAG KOMMER VARA INNE PÅ DEN MERA JUST NU OCH TILLSLUT LÄGGA NER VERKSAMHETEN HELT PÅ KISEMISEN.

Angelclaw
0

#2 jag menar att när du köper en blondering finns den väl bara i en färg? Har jag för mig, kanske olika starka iofs så att det blir nyansskillnad.

Går du till frisör eller gör du hemma??

//Tess

Sajtvärd på Motor

hus-musen
0

Du kan ju vänta tills färgen tvättat ur sig själv annars.

Tycker du de är roligt att hålla på med håret så tycker jag att du ska gå till en frisör som kan få till färgen du vill ha samt att du slipper att håret blir rosa och skadat=)

Qui dormit, non peccat

Kisemisen
0

#3, jag gör alltid det hemma, vet inte varför men för säkerhetsskull så jag får det som jag vill ha det :).

Jag brukar ha styrka 5.

Angelclaw
0

jotack, rosa är ingen höjd, jag fick fara på personalfest med rosablont hår, babyrosa nyans… folk trodde man led av tidig 30-års kris ;)

//Tess

Sajtvärd på Motor

Kisemisen
0

haha, låter ju inte så bra..
när jag färgade mitt hår brunt så blev det ju grönt, mögelgrönt.
Kändes som jag gick runt med mossa på huvudet, trevligt värre :P

Angelclaw
0

Äh det gick bra, jag är ganska obrydd iofs, jag gjorde till råga på allt om skiten sen :P

//Tess

Sajtvärd på Motor

Kisemisen
0

Vad bra :) vad har du för hårfärg nudå? :)

Angelclaw
0

Nu är jag blond igen, jag är naturligt blond fast just nu är det mer blekblond nyans!

//Tess

Sajtvärd på Motor

Kisemisen
0

okejdokej, jag tycker dock att det är jobbigt pga att utväxten syns rätt tydligt och man måste hålla på och bleka bort den.
fast det är ju inte ett lika stort problem om man är naturligt blond :)

Angelclaw
0

Min utväxtrand syns knappt ;)

//Tess

Sajtvärd på Motor

Kisemisen
0

bra :) (Y). så det ser naturligt ut med andra ord? ;) föresten - jobbar du inom detta området? Eftersom du skrev att du talade efter erfarenhet :)

Angelclaw
0

#13 Nä förlåt, EGEN erfarenhet skulle jag ju skriva :P

Det ser helt okej ut!

//Tess

Sajtvärd på Motor

Kisemisen
0

jaha okej :)
men du verkar ju ha bra koll på dethär, tack för hjälpen!

Telefonkontakt
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har faktiskt rosa hår! Med flit och väldig ansträngning! och jag är 21.

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Saga85
0

#16 Och mycket fint rosa hår må jag säga Skrattande

Jag har också haft rosa. Både hela håret, utväxten eller som här - luggen. Fin med rosa ju!

Kisemisen
0

#16, du har jättefint hår tycker jag :). Fin färg.
När jag hade rosa hår så köpte jag Shocking Pink, men eftersom jag hade fått bleka det först och innan jag blekte det hade jag svart hår, så det blev mer rött.. om du förstår, så det blev ju rätt missfärgat så jag orkade inte med det längre :)
Men du har jättefint hår! =)

Rosa är en superduper fin färg, fast dock inte i mitt hår :)

cillisw
0

#17 Åh super läckert ju! :)

Angelclaw
0

Mitt rosa var inte med flit och inte alls fint! Däremot var både #16 och #17 fränt :)

Gillade svart i kombination med rosa!

Jag skulle lätt kunna tänka mig att göra svart med lila slingor eller nåt!

//Tess

Sajtvärd på Motor

Telefonkontakt
0

#18 jag har shocking pink :)

den bilden jag la upp är dock 1 och ett halvt år gammal när färgen blev perfekt. nu är det lite mörkare :P

Emma85
0

vill man ha så de ser naturligt blont ut så ska man ju slinga de. helst hos frissan!

de där med att färga håret hör nog till ungdomen :) jag kunde va blond ena veckan och brunt nästa, svart, rött,lila.. haha man va lite galen! fick bleka håret 3 gånger på rad för att få rätta färgen :)

Saga85
0

#19 Tackar, måste erkänna att jag saknar det lite.

#20 Lila tycker jag är hur svårt som helst att få till! Första gången jag försökte blev det helt grått. Andra gången blekte jag innan och då blev det…ja…lila tills efter ett par tvättar, sedan började det bli gå mot grått. Jag gav upp och skaffade magenta istället Glad

Telefonkontakt
0

#23 jag har typ magenta nu :P

Kisemisen
0

#24, Magenta är en jättefin färg :) Har du ingen bild på det?

Angelclaw
0

#23 Säkerligen, grönt skulle också vara coolt iofs, men inte så lätt att få till ;)

//Tess

Sajtvärd på Motor

Telefonkontakt
0

#26 jo grönt är jättelätt att fixa. Funderar på att fixa grönt imorgon :)

Kisemisen
0

#27, oj :)
då vill vi se en bild! :)
tror det blir jättebra!

Kram /L :)

Angelclaw
0

#27 Beror på vilken nyans ;) men du har nog rätt, jag har ingen större erfarenhet av just grönt.

Då vill vi se bild när du fixat :D

//Tess

Sajtvärd på Motor

Saga85
0

Jo, grönt är som sagt mycket lättare att fixa. Åh, vill färga håret grönt igen :( Har en oöppnad burk kvar som bara står och skriker åt mig att låta det svarta växa ut så jag kan färga det igen!

Haha, det här är den enda bilden jag har på mig i grönt hår. Jag var så lat med att färga om det regelbundet att det ofta blev en äckelgröngul färg ;P

Telefonkontakt
0

#28#29 allt beror på om blekningen blir tillräkligt ljus :)

Saga85
0

För just grönt behövde jag inte bleka innan, fast jag är ju mörkblond/råttfärgad naturligt. Dock märkte jag att det höll färgen längre om det blektes innan.

Angelclaw
0

Ooh! Giftgrönt :D Det är precis min nyans, skulle matcha bilen *S*

//Tess

Sajtvärd på Motor

cillisw
0

Är det någon här som vet om det går att få tag på lila färg? Jag vet att det fanns tuber man kunde köpa förrut i rosa, grön blå färg osv. Färgen i tuberna gick även att spara och använda flera gånger jag hade en sådan med rosa färg, men det var typ 8 år sen.

Kisemisen
0

www.shock.se, där kan du titta. Iofs så finns det inte i färgning utan man måste ju tona det. :)

Mvh linda :)

Saga85
0

Jo, på shock (åtminstonde i butiken i Göteborg) fanns det även lila även som färgning. Den funkade dock inte så bra på mig, men det kan bero på att jag inte blekte nog i förväg.

Angelclaw
0

Jag har haft lila, mörklila, men det var en svart tulip färgning som inte tog som den skulle, fast det blev rätt coolt ändå :)

//Tess

Sajtvärd på Motor

cillisw
0

#35,36 Ja men vad bra, tack så mycket! Jag har ju så blond hår som det bara går just nu så jag kanske kan lyckas få lite lila slingor, tycker det är så fint! :)

cillisw
0

Färgen på Schok.se är det engångstoning? Jag menar om det går att spara det som inte gick åt? :P

Angelclaw
0

Finns väl på bluefox också? *funderar*

jodå!

www.bluefox.nu

//Tess

Sajtvärd på Motor

cillisw
0

#40 Tack för tipset! :)

Saga85
0

#39 Directionshårfärgerna får man i en burk färdigblandad, så den går bra att försluta och spara. Är väldigt käckt om man inte färgar hela håret - när jag hade luggfärg så räckte en burk till 2-3 färgningar. Hur det är med Stargazer-färgerna är jag inte helt säker på, men jag tror det går.

Angelclaw
0

#41 Ingen orsak!

//Tess

Sajtvärd på Motor

cillisw
0

#42 Oki super bra, går inte all färg åt är det ju bra om det som blir över går att spara! :)

Saga85
0

#44 Jag hade en vän som hade en halv burk färg som hon glömt av, och använde den 2-3 år efter hon öppnat den. Håret blev rätt färg, och hon fick behålla allt hår. Det kanske dock inte är rekommenderat att vänta riktigt så länge ;)

cillisw
0

#45 Jaha vad bra! Då vet man att den håller sig iaf hehe :P

Telefonkontakt
0

#42 stargazer är precis samma sak. Går att spara utan problem. Men vanliga hårfärger som man köper som man blandar själva ska INTE sparas. Bara extremtoningar kan sparas.

Kisemisen
0

#47, har också hört det? dom kan väl ''explodera'', såklart inte så kraftigt som bomber. :)

Mvh Linda =)

Saga85
0

Jag har vart med om att kvarglömd färg har pyst över när den stått över natten. Inte roligt att hålla på och försöka skrubba bort svarta färgfläckar från ett vitt badrumsgolv…

Liss
0

men vart får man tag på riktigt skarp sån färg, som faktist är FÄRG och inte toning?:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Telefonkontakt
0

#50 det finns typ inte :P inte för privatpersoner att köpa, men frisörer kan fixa, men de sitter inte bra ialla fall

Liss
0

Hum! .. de är ju lite tråkigt! Men hur sitter toningen då?

Telefonkontakt
0

#52 det är ganska inviduellt. men de brukar sitta i 6 till 8 tvättar.

Jag tvättar inte håret mer än 2 ggr i veckan, max så jag brukar ha utväxt innan jag behöver tona om. Har ju så kort hår och stylar det hela tiden :P

Saga85
0

Det fanns hårfärg med rosa och lila som faktiskt var färgningar, och inte toningar. Ska ta mig förbi en sväng förbi Shock idag och se om de fortfarande säljs och vad för märke det var.

Liss
0

#53 okej, men hårbaren som finns här i Norrköping. Dem har snackat om att ha färger i jätte starka färgnyanser. Vet du nåt om de? .. ähh.. får ta och kolla där:)

cillisw
0

#55 Ja kolla på hårvårdsbaren och berätta gärna sen om dom har det så väntar jag med att köpa färg isåfall tills jag åker till norrk. Flört

Liss
0

#56 Hehe, ska jag kolla för din räkning också? Vilken färg är du ute efter?:)

linhof
0

grön nyans på håret kan man få om det finns metaller i vattnet (aluminium…koppar)

cillisw
0

#57 Hehe vad snällt av dig! ;)

Jag är ute efter en lila/violett gärna en lite mörkare. :)

Telefonkontakt
0

#55 på hårvårdsbaren har de extremtoning av märket Stargazer. kostar 99 kr för en litne förpackning och man får be om den i disken. finns färgkarta att titta på vid de andra hårfärgningmedlen.

Liss
0

#59 Ah okej:) Får se när jag går på stan dock. Är alltid nere på stan, men aldrig inne i själva shoppingcentret:P

#60 Danke, ska kolla upp det:)

Alex
0

Fast såna skarpa färger går ur, även om det är färgat. Ja, kanske inte helt då, men färgen bleknar rätt rejält. Så för att hålla det snyggt krävs det att man färgar om ofta!

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Liss
0

#62 Jo jag har rött nu, så de är jag väl medveten om:P

Alex
0

#63 Japp, fast rött brukar ändå hålla sig snäppet bättre än rosa t.ex.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Liss
0

#64 Jo de kan jag tänka mig att de gör. Men de är ändå jobbigt redan med rött:) Är SÅ fult när utväxten kommer, för de ser nästan grått ut mot de röda:P

Alex
0

#65 Utväxten ja, men det är ett annat problem. Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Liss
0

Mja, de bleks ju väldigt fort till en kopparröd färg också.. så