mellanblödning med p-ring?
hejsan!
jag är nu inne på min femte p-ring, Nuvaring, och har fram tills nu inte märkt av nåt speciellt av biverkningar. min mens har dock blivit mindre och jag har inte längre mensverk vilket bara är SUPERT! visst blir jag lite mer "ledsen" vid tiden runt mens, men det är ju bara att vara obs på det så får man bara anstränga sig lite mer för att inte vara ledsen, eller så får man säga till sin partner och sina vänner att "nu är det den tiden i månaden igen, så förlåt mig om jag verkar lite surare och känsligare än vanligt!"
MEN så vaknade jag igår och kände blodet rinna! mer än en vecka för tidigt! jag antar att jag fått vad som kallas en mellanblödning men efter vad jag har läst av andra som använder p-ring så är risken för mellanblödning med p-ring MINIMAL och jag har ingen lust att tillhöra en av 10 000 som får biverkningar av den ovanligare sorten. då får jag kanske blodpropp eller blir gravid också!
i övrigt så är ringen perfekt, lätt att sätta in och ta ur, inga problem med viktökning, acne, min sambo känner den när vi har sex så jag tar alltid ut den innan vi kör igång.
kan blödningen ha inträffat på grund av att jag är förhållandevis tidigt inne i min kärriär som p-ring brukare? jag är snart 27 år gammal, och p-ringen är min första långvariga preventivmedel-kur.
när jag var 18 provade jag ett p-piller i ca 2 månader, men det förvandlade mit till en DEMON så jag slutade.
har någon annan på detta fina forum liknande erfarenheter med p-ringen?
mvh
katarina

Jag har oxå p-ring, den är helt underbar! Kommer aldrig at byta till något annat=) Min kille känner inte av ringen alls, om den inte hamnar snett då för då för både han och jag skavsår. men de är ju lätt att flytta ringen iaf=)
Jag har haft den o 2 år men jag har aldrig haft någon mellanblödning.. Åldern ska inte spela någon roll när det gäller preventivmedel. Men du kan vara en av dem som fått en mellanblödning bara! Hur länge har du haft i ringen nu? Om du tar ut den när du har sex, hur länge har du den ute? Lägger du den i ett glas med kallvatten under tiden? Har du den ute i mer än 3 timmar så är du inte skyddad vid graviditet eller inte kyler av den så utsöndrar den hormoner så du kan ha fått för lite hormoner.
Qui dormit, non peccat