Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettoff-topic
Läst 7414 ggr
Karmatarerskanise
0

Din första mens?

Om du har fått din mens, när hade du din första?

Karmatarerskanise
0

Jag fick min i slutet av 6:e klass. Vet inte hur gammal man är då? 12?

AnneN
0

Min första fick jag då jag var 12

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Rita-S
0

jag var typ.. 16 tror jag.. jättesen i forhållande til alla andra i min klass

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Chestnut
0

Fick min första när jag var runt 13.

Med vänliga hälsningar
Chess

Anna
0

Jag var 12.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Royalz
0

I slutet av 5:an.

Cavia
0

Lustigt, för jag pratade om det här senast i dag, med min äldsta dotter som fyller 13 i sommar. Hon är tydligen den enda i klassen som inte fått det, men jag var oxå sen, har för mej att jag fick min i slutet av 7an.

--------------------------------------------------------------------------

Allting har en mening här i livet......

Julia-21
0
ChristineL
0

En månad efter att jag hade fyllt 13, och ett helvete med illamående och genomblödningar som varade i tio dagar :S usch! Men det blev bättre sen tack och lov!

Liss
0

Tror jag var 10-11 år, så jag fick de väl rätt tidigt. Min mor fick i 9års ålder dock.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Maja
0

Jag var 12 år. Fick det på nyårsdagen. ^^

Gullan402
0

Sommarlovet mellan 7:an och 8:an. Ganska sen i förhållande till mina kompisar.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Saga85
0

11-12 år. Jag höll på att göra mig iordning för ett disco när jag upptäckte det. Gläntade på dörren, ropade på mor och sa "Jag har fått mens…". Min mor bara kollade förvånat på mig och sa efter en stund "Ja, just det, det är första gången?". Haha.

J14oh
0

Jag fick min mens på sommaren mellan 6an och 7:an och fick den några gånger under sommaren, men sedan så fick jag den inte förrän på våren året efter så jag vande mig inte vid den innan det gått ca ett år efter första…

AusaBausa
0

Fick min som 14-åring.

Santhe
0

13 år

Jennie-S
0

Jag fick min när jag skulle fylla 13..

karins
0

Fick den när jag var 11.

Aviendha
0

Strax innan 13.

cacao
0

Både jag och min dotter fick mens redan vid 11 års ålder. Hon fyller 13 år nu i April och här om veckan fick jag reklam från Libresse ang att det snart var dags för min dotters första mens…Skrikandes *suck*

Hahaha ja vi fick iaf rabbatkuponger på deras bindor samt 3 st provförpackningar…

//Suss

Medarbetare på sajten irishcob

Telefonkontakt
0

Jag var 15 och några månader. Och glad var jag att jag slapp få den tidigare Blev jättearg när jag fick den.

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

[Vargnatt-]
0

Jag minns inte exakt men tror jag var 10 år

kittun
0

Jag var 11 år.

Destany
0

jag var ca 9.5-10 år nånting.. var jätte tidig kommer ihåg att jag var den första i klassen som fick den

[mia-38]
0

Jag fick min när jag var 12 år. Tyckte det var tidigt eftersom ingen av mina andra kompisar inte hade fått det. Jag var tidigt utvecklad också.

Karmatarerskanise
0

I min klass var de flesta 11-12 år då de fick mens.
Någon fick det redan innan 10års åldern.

chigak
0

Jag fick den någon gång under mellanstadiet kommer inte riktigt ihåg när men jag var bland de första i klassen.

Salladshataren
0

12 år

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Hennum
0

jag fick min första när jag var 12, strax innan min stora ryggoperation, jag hade oxå mens under operationen vilket var pinsamt.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Sovgott
0

Jag skulle fylla 13 år och var i Paris.

HappyCatMeows
0

Jag hade precis fyllt 12, som många andra tjejer i klassen.

[Tassy]
0

oj, jag minns inte riktigt, var nog 11 kanske, var ganska tidig.

Erikalice
0

Första dagen i sjätte klass, och det var lite jobbigt för vi hade utedag och var nere vid sjön och skulle bada..

[Quellii]
0

Jag fick min när jag var 15 tror jag.

[Quellii]
0

Jag fick min när jag var 15 tror jag.

Sweelin
0

14 år, hos min bästa kompis (då)

Det var sommarlov och vi spelade ett sannings spel, då fick jag stickningar i magen och sedan forsade det utFörvånad Tur att dom hade bindor hemmaFlört Har haft det i bara 1½ år.

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Dojdan
0

10-11 år var jag!

Ebba-A
0

En vecka efter min 12-årsdag. Märkte en liten blodfläck i trosan på morgonen, ropade på mamma som kom med trosskydd. Sen dess har den kommit en gång i månaden.

Värd på Choklad iFokus

paronskrutten
0

Väldigt oregelbundet sedan 26 februari året jag skulle fylla tolv (fyller år 25:e augusti, så nästan precis ett halvår innan). Blir tokig på oregelbundenheten.

Helena

isa
0

Jag var 16-17 år, ganska sent. Men jag idrottade väldigt mycket. Det sägs ju att den kommer senare då, eller så var det bara så med mig.

linhof
0

jag var 14 år o två månader… o önskar att jag kunde fått den tidigare…. anledningen är att jag skulle stannas i växten o det kunde de inte innan mensen hade kommit igång…. jag slutade på 190 cmObestämd

[Rebecka]
0

16 år..

icansson
0

11 år va jag när jag fick min

isla
0

Hade precis fyllt 13 och fick den under en fysiklektion. Min mamma var sååå stolt över mig så jag fick 100:- av henne som grattis att jag blivit kvinna. *s*

Marrsson
0

Jag va typ 16 Skrattande så härligt att få de sent!

// Marielle

-Ucbus.. förevigt i mitt hjärta..

mona43
0

Jag fick den på nyårsaftonen, skulle fylla 11 år på det nya året, blev så livrädd, visste inte vad det var, trodde jag var döende eller så, mamma trodde ju att hon hade gott om tid att berätta, så hon blev häpen då det kom redan då Glad hon hade fått sin mens i 16 års åldern.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

fotokrafs
0

Jag var rätt gammal, den kom kanske första gången när jag gick eller slutat 8:an och sen tog det ett bra tag innan den dök upp igen.

sara1987
0

fick den när jag va 11. i slutet på vårterminen. i skolan.. så de va papper som gällde.. haha.

miss-piggy
0

Jag fick min på första sommarlovsdagen efter 4:an, blev jätte arg kom jag i håg för vi skule åka och bada. jag var bland de första i min klass.

Jag ska bli smal, rik och vacker!

Tilda08
0

Det var sommaren mellan 6an och 7an.

Musiken
0

Nar jag var 11 eller 12 tror jag. Blev jatteledsen och grinade, och mamma forsokte trosta genom att foresla att vi skulle ha fest for att fira att jag hade blivit stor. Da grinade jag annu varre for jag ville inte bli stor :P

Linn
0

Gick i 5an-6an

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

hus-musen
0

Jag var 12! O de var alldeles för tidigt, hade gärna väntat ett par år till..

Qui dormit, non peccat

haltalotta
0

Jag var 11½ år. Det var dagen efter det blev högertrafik.

elyse
0

Det var runt den 20:e maj 1997, jag skulle fylla 13 två månader senare. Minns att mamma tyckte synd om mig för vi skulle till Mallorca en månad senare, och som hon trodde hade jag mens hela den veckan. Men jag provade en tampong redan under första mensen och det hade jag när vi badade på Mallis. Funkade bra.

HannaM
0

För ungefär nio år sen, när jag var runt 13 och jag har avskytt den varje månad sedan dess. Men jag borde ju vänja mig jag med=)

mammiz
0

Jag var 12 år. Fick på sommarlovet…

Pimu
0

fick min på min 12 årsdag o låste in mig på toa i skolan

Emelie-E
0

Fick min på sommarlovet mellan 7:an & 8:an. Så var 13 år.

VeronicaKahlbäck
0

Jag var 10 år och sov i en husvagn, när jag vaknade var det blod i hela sängen så jag blev hysterisk efter som jag inte visste var det kom ifrån men jag var med min faster så hon kunde så snällt förklara:)
Hade aldrig något uppehåll, så mensen kom igång direkt.
Var först i klassen och nästa fick inte förrens efter två år.
jag skämdes något otroligt var inte med på gympan eftersom jag inte ville duscha med dom andra om jag hade mens och alla undrade varför jag inte var med och badade ibland, ne 13-14 hade varit lagom!

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Ylva_87
0

jag va 9-10 år. sommarlovet mellan fyran och femman.

peaches
0

Jag fick 2 månader innan jag skulle fylla 11 och grät floder hela dagen, och det var bara början på ett helvete med mensvärk som slutar i att jag ligger och spyr av att det gör så ont. Tacka gud för minipiller :D

[Malin3033]
0

jag är 15 och har fortfarande inte fått, ibland är jag skitgla, och ibland blir jag orolig. det går liksom upp och ner.

Dojdan
0

#63 Du behöver absolut inte oroa dig nu vid 15 års åldern. Jag har för mig att jag hört att man brukar kolla upp saken först om mensen inte kommer vid 17 års ålder!

[Malin3033]
0

#64 då fortsätter jag att vara jätte glad och låter dem andra vara avundsjuka. ;)

Dojdan
0

#65 Det tycker jag absolut!

WinterPrince
0

Det var sommaren mellan 6:an och 7:an.

Telefonkontakt
0

#63 fick in när jag var 15. var också glad och samtidigt lite orolig. men den kommer ska du se :)

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

J14oh
0

#63, vet en som inte fick sin förrän hon var 19 år. Som sagt så är det olika för alla. :)

ille
0

Det borde väl vara skönt att inte få det så tidigt, speciellt om man är kort så hinner man växa mer och så sparar man väl lite pengar också :P

J14oh
0

#70, ja precis, plannerar man inte att skaffa barn ännu så spelar det nog inte så stor roll att mensen inte kommit ännu. :P

Sweelin
0

Bara om jag slapp denna plåga! Hade gärna väntat i några år tillFlört

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Ebba-A
0

Nu är det ett år sen jag fick min mens första gången ;) Har vart regelbunden ända tills nu då den är över en månad försenad. Skumt!

Värd på Choklad iFokus

Gerbilflicka
0

Typ 2 veckor efter att jag hade fyllt 11. Jag var jatteledsen minns jag. Mamma forsokte trosta mig genom att kopa en present och saga att hennes jobbarkompis hade sagt att jag fick vara tacksam att jag inte levde forr i tiden, for da hade de minsann stora tygbindor. Jag blev skitsur for att hon berattat for nagon att jag fatt min mens, haha. Skrattande

Tixy
0

2-3 månader efter min 12-årsdag, precis när jag börjat sjätte klass.

spiritedaway
0

När jag gick 5.an

[Angel88]
0

ja va nog 12-13, ärvde den av min mamma brukar ja säga.. hon fick sin när hon va 10…

blödde ganska regelbundet från och med då i 1-2 två veckor och rikligt.., började med tampong första året på gymnaiumet grova mens smärtor

Kisemisen
0

jag fick min första mens den 1 Mars 2009, alltså för 12 dagar sen :)

MIN NYA IFOKUS-SAJT ÄR LINDDA, JAG KOMMER VARA INNE PÅ DEN MERA JUST NU OCH TILLSLUT LÄGGA NER VERKSAMHETEN HELT PÅ KISEMISEN.

DinJejja
0

Jag fick min när jag var 15 ungefär :P