Jag är för smal! (tycker jag)
Jag har gått ner i vikt sedan jag födde barn för 7 månader sedan. Och brösten har krymt rejält de senaste veckorna också. På både gott och ont.
Men det jobbiga är att jag har blivit smalare än vad jag var innan jag blev gravid och alla min kläder som är snygga är för stora och löst och fult! Jag som ska ut med en kompis ikväll har ingenting på överkroppen att ha på mig.. Inte ens min nödlösning passade..
Usch vad jag hatar att jag har blivit smal. Jag har ju inte råd att köpa nya kläder precis heller 
Någon som känner igen sig? Eller har en snygg top i storlek 38 att dela med sig till mig ikväll? 
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Hihi de var ett nytt problem=) Oftast så är det ju att man har blivit för tjock!
Eftersom det är mode nu med lite löst sittande långa toppar med tights så kanske du kan få ihop det ändå? eller om du sätter ett snyggt bälte i midjan kanske?
Qui dormit, non peccat

Jag hatar löst sittande kläder, men de thad eju varit en lösning.. Men de är inte tillräkligt lösa för att det ska bli snyggt.. Jag har provat :(

#2 ah okej.. låna en skjorta av din kille då! förutsatt att han är längre än dig då! har sett många tjejer med stora herrskjortor antingen bara hängandes eller med bälte åtdraget=) Personligen så tycker jag att de itne är så snyggt men för en kväll så funkar det väl=)
Qui dormit, non peccat
*sträcker upp handen*
Men du har det bra om du tror att strl. 38 är passligt.. Vissa andra har riktigt jobbiga gener så man har xs som sällan finns av snygga kläder, Syns inte nånstans fast hur mycket jag äter och ämnesomsättningen är så bra att jag är vrålhungrig en timme efter att jag ätit mig proppmätt 
Ett tips är i alla fall att äta fullkorsprodukter, helmjölk, fet fil och musli på fil och yoghurt :) Så ska du se att du så småningom lyckas få tillbaka lite kilon.

#4 kan inte äta fullkorn och fett då jag har gallsten, och kommer aldrig kunna göra det i framtiden, så jag kommer nog att få elva som "smal". Inte för att jag inte tycker om det, men jag tycker att kläderna också kund ekrympa!
Jag tycker att jag ser xs överallt, och hade jättesvårt att hitta medium. går i small/medium nu beroende på om det är stretch i tröjor eller inte. är ganska storbystad.

#5 Hitta snygga kläder i XS är svårt, då får man gå på barnavdelningen har jag lärt mig.. Och jagtycker att det finns medum överallt
Du får det att låta som du är en undernärd anorektiker jue=) Så smal är du inte att det inte finns kläder=)
Föresten, lite privat fråga kanske, men ammar du fortfarande? När man ammar så går hemskt mycket av kroppens energi åt till att bli näring åt barnet, om ett år när allting stabiliserat sig så kommer du inte ha några problem att gå upp igen=)
Qui dormit, non peccat

#6 Jo, jag ammar fortfarande, men bara lite. har ingen lus att gå upp i vikt igen då jag drömmt i flera år att bli såhär "smal". men inte så fort så kläderna inte hinner med :P

#7 Haha jag förstår dig
Men du kanske kan sy in några kläder eller nått så har du en de av garderoben kvar
Qui dormit, non peccat

#8 jo, ska göra det. min absoluta favoritväsk ska sys in när jag kommer över en symaskin. de 3 par jeansen byter jag nog ut efter hand när jag har råd att köpa nya. de tär dyrt med barn och en man som också behöver kläder :)

#9 Ett tips är att försöka sälja på loppisar, tradera osv så får du ihop lite pengar=)
Qui dormit, non peccat
Är det inte det ena så är det de tredje ;) Jo, det är jobbigt när garderoben inte hänger med, men som husmusen sade så är det ju på modet med stora t-shirts osv.
Kolla lite olika reor, fyndade själv ett par snygga jeans på gina för 99kr förra månaden =) 38/medium är en vanlig storlek, men tyvärr ryker den ofta på rean, men ibland har man tur. Finns massor med snygga topar på hm, gina, vero moda, bikbok osv för en billig peng om man har tur. På det viset kan man byta ut mycket i garderoben utan att det kostar multum. Sy in kläder är busenkelt (om det inte är komplicerade plagg).
Paulina
Sälj gammalt på t.ex. Tradera och köp nytt för pengarna på samma ställe 
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Tänk att en gång få tycka att man är för smal. Det har då aldrig hänt mig :P