Männens syn på oss kvinnor
För många år sedan så hade jag en tjej komppis som hade sällskap med en man (gubbe skulle jag ha kallat han för sin ålder jämfört mot hennes.) Hon var väldig fin och denna man som hon hade sällskap med var ingen skönhet om man nu ska gå på utseendet.
Sedan så fick jag senare höra att just han hade ställt en massa krav på just henne ang. hennes utseende m.m. Blev rätt så paff, för han hade verkligen inget att klaga på om han nu skulle ha jämfört sig själv med henne.
Hur har ni upplevt män? Ställer de en massa krav på eran utseende m.m eller acepterar de er som ni är? Tycker att på kvinnor ställer man högre krav på just detta med utseende m.m eller har männen samma krav på sig som vi kvinnor??
De killar jag har varit med har aldrig ställt nå kvar på mitt utseende. De har tyckt om mig som jag är, aldrig krävt att jag ska sminka mig ellr gå klädd på ett visst sätt.

Jag har träffat på både och. Skulle iofs aldrig välja att leva mitt liv med en sådan man men jag har dejtat en kille (ytterst kort) som nästan på en gång frågade om inte jag ville gå ner några kilo i vikt…
själv hade han säkert 15 kilos övervikt medan jag hade kanske 3.
Men jag har även bekanta där männen tjurat ihop och typ inte velat ha sex för att deras kvinna gått upp några kilo i vikt, hållit på och pikat när hon käkat osv. Visserligen hade hon som jag tänker på extremt dåliga vanor och käkade gärna enorma mängder kakor och godis (kunde baka en sats muffins och äta upp alla, varje kväll)så hon hade säkert blivit väldigt stor till slut, men ändå.
Jag tror att kraven på mäns utseende ökar i snabb takt. Förr kunde man ju kalla tjocka män för att de var män med pondus men det gör man ju inte längre… män får inte ha hår på kroppen, de får inte bli gråhåriga längre osv osv.
Det här är en väldigt tråkig samhällsutveckling som vi behöver hjälpas åt med att bromsa tycker jag! Vi måste få duga som vi är och vi måste tillåtas bli äldre!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Män som inte tycker om mig för den jag är undviker jag. Jag är den jag är och accepterar inte min partner, minna vänner eller resten utav världens befolkning detta så kan dom lika gärna låta bli mig! Jag är unik och det kommer alltid finnas någon som vill ha mig för den jag är.!
Ja vigtigt att man får vara den man är!!
Aldrig varit med om det. Då tror jag nog det är vanligare att tjejen ställer krav på killens utseende…
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Jag ställer inga direkta krav på min killes utseende, bara han är hel och ren liksom :) Jag har inga höga krav på mig själv heller, orkar inte hålla på och fixa mig massa varje dag.
Mitt ex däremot hade väldigt höga krav på sitt eget utseende, var alltid jättenoga med hur han såg ut, hans kläder, skägget, håret, han plockade bort minsta lilla hårstrå som var "fel", allt detta gjorde nog att jag själv kände mig riktigt slarvig, men nu vet jag bättre :)
/Christine

Min pojkvän tycker inte om att jag har kort hår. Han tycker att tjejer ska ha långt hår… Så han blir riktigt sur varje gång jag klipper mig kort. Vilket är riktigt irriterande för min del för jag trivs bara i kort hår.
Min första sambo ställde massor med krav.
Min nuvarande mann älskar mig om jag kommer hem illaluktande och svettig och smutsig från stallet, med hår på benen eller rakad, och när jag kommer ut av duschen, när jag klätt upp mig snyggt och sminkat mig eller om jag drar på mig gamla slitna morgonrocken. Han tycker jag är sexy som sjutton oavsett vad. Det är så himla skönt!
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Nej, det tycker jag inte att min sambo gör. Han har såklart preferenser och kan ge förslag på kläder när vi är ute på stan, men jag har aldrig känt några krav.
De killar jag varit med har inte haft några problem med mitt utseende, utan accepterat mig som jag är. Visst gillar maken kanske bättre när jag har långt hår men han älskar mig inte mindre då jag har kort. Jag tycker mig oftare sett att det är tjejen som har större krav på karln och hans utseende..
Problem med partners som ställer krav finns ju från båda könen.
Själv har jag inte riktigt varit med om det. Det skulle väl isf vara när jag mötte min första riktiga pojkvän (tonåringar som vi var). Han berättade senare in i förhållandet att han blivit lite skeptisk när han först såg mig för att jag såg för "punkig" ut. Men det struntade han i när han sedan upptäckte vilken trevlig och fin tjej jag var *hehe*
_No way! Yes way!
Jag har alltid fått vara den jag är.
Klart att man ska älska varandra för dem man är men av ren "artighet" mot varandra så kan man väl se till att hålla sig fin.
/Maria
Har haft både och, men nu får jag vara den jag är

Kan väl inte säga att han har några krav precis. Har väl uttryckt någon gång att han tycker jag blivit lite rundare men inte på elakt vis ändå. Har inte några större krav på han heller. Hel och ren är väl ungefär vad som ställs från oss båda.
För länge sedan så var jag sambo med en karl som sa en massa elaka saker till mej.
Jag var inte tillräckligt kvinnlig. Hmm? Jag hade långt hår och hyfsat långa naglar men det räckte inte, sa han.
Jag stack därifrån. För när någon börjar racka ner på mej och ska ta ner min själkänsla, då är det slut.
En annan tyckte jag skulle gå ner lite i vikt. Så killarna skulle börja titta efter mej. Det har jag inga problem med. De tittar.
Varför är en del elaka och plumpa? Har de ett kvinnoideal som vi ska passa in i? Gör vi inte det så ska vi få höra elakheter.
Nej tack för sånna!
Om du inte vill ha mej som jag är, är det inte mej du vill ha.