Alla hjärtans dag
vad har ni inplanerat inför den 14:e februari? Eller ska Ni inte göra ngt speciellt.
Eftersom sambon är butikschef på Blomsterlandet, så KRÄVER jag iallafall en blomma av något slag
annars blir det nog inte något speciellt. Ngn god middag och allmänt familjemys bara
Nej, usch och fy, singel som jag är! ;)
Det är på lördag ja.. Hmm, jag kommer att vara hemma hos mamma och pappa, plugga till tentan och eventuellt rida en tur! :)
#1 *pustar ut* inte bara jag som inte bryr sig nämnvärt om denna dag då iallafall 
Vet inte om det blir nå speciellt, vi brukar inte fira den stort direkt :). Men kanske äter lite extra god mat och myser under en filt framför en skräckfilm på kvällen :)
Nä, vi firar den inte alls. Risken finns väl att vi kommer spendera dagen bakfulla framför TV:n. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
#4 DET är kärlek det
En riktigt flottig pizza eller kebab så blir kvällen fulländad
#5 - Åååh, kebab!

Jag bryr väl mig inte överdrivet mycket om det. Bara det att min käre sambo inte bryr sig alls och det gör mig lite ledsen. Lite uppmärksamhet och omtanke vill man ju ha. Jag kräver inte direkt någon lyxresturang och en famn rosor, bara något litet, litet, som bevis på att han kommer ihåg det. Han har nämligen inte haft en tanke på det de senaste åren, och det är ändå dagen efter hans föedelsedag…
Är singel 
oj vi brukar glömma av alla hjärtans dag.. liten puss kanske ett kort eller choklad.. ja ngt i all enkelhet.
Roligare att få ngt eller ge ngt när det inte är en särskild dag.
Det är helg!! Inget planerat men det blir nog bra ändå :)
#5 Bakfylla och pizza brukar gå hand i hand, så risken är väl överhängande i så fall. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Här hemma kommer vi att ha datorerna avstängda hela lördagen, laga en god middag, gå ut tillsammans i parken och ha snökrig med hunden (hon är galen i snö), se massa film och bara ta det lugnt.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Här händer nog inget speciellt.. singel som man är så blir det lugnt för min del.. =)

En kompis fyller år så jag är alltid upptagen den dagen oavsett förhållande eller ej…;)
"Varje katt är ett original och ett mästerverk"
Vi är tre par som har hyrt en stuga över hela helgen. Vi ska bara ha det mysigt, laga god mat, spela sällskapsspel, dricka gott och basta. Jag tror det kommer bli en knaonhelg!
Nä jag är ju singel. Så det blir ingenting. Men jag ska köpa sonen nåt.
Dottern får något, för övrigt firar vi aldrig den dagen, eller namnsdagar, eller förlovningsdag heller. 
Jag har inget imot en dag dedikerat kärleken, så vi brukar gjärna göra nåt mysigt den dagen, kanske vi nytjar anledningen att äta middag ute i stället för att göra själv eksempelvis, jag kanske köper eller gör ett litet kort till gubben, han gjorde en gong en hemsida till mig där han skrev varför han älskar mig, i detaljer, om hur han såg för sig framtiden med oss två tilsammans, våra barn och vilka egenskaper dom borde ärva av oss, och vilka som inte var lika lämpliga att ärva från honom tex, hur romantisk som helst :D
Sällant köper vi nån present. Jag älskar ge presenter och brukar nyttja alla anledningar på att ge nånting lite, men det kan lika gjärna va en änkel röd ros, eller en pytteliten nalle eller nånting, jag bryr mig inte om att blåsa massor med pängar bara för att köpa nåt dyrt vare sig det är alla hjärtans dag, födelsesdag, jul eller nån annan dag. Det är inte pängarna, det är vad vi gör. Och lika många år som vi har köpt kort och ätit ute, så har vi gjort nånting själva och gjort god middag hemma! :)
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Då jag sällar mig till singlarna så blir det ingenting. Den dagen försvinner omärkbart för mig.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Det är ingen viktig dag för mig, har aldrig varit heller.
Vi brukar ge någon blomma (bojkottar dock rosor för att det är hutlöst dyra just då). Ibland äter vi ute, ibland middag hemma med levande ljus.

Jag håller med #18 lite, vi hittar nog gärna på någonting. Jag tror nog vi kommer att gå ut och käka på nån mysig restaurang eller nåt, sen brukar jag få fina blommor =)
*** Kärleken övervinner allt ***
Jag jobbar 10-15, men min pojkvän har pratat om att laga trerätters till kvällen så det kan bli spännande :) Blir säkert nån mysig film och levande ljus till det. Så¨igår frågade han om jag förväntade mig nån alla hjärtans dag gåva, och jag typ "Eh, nej det är jag inte van vid direkt…" och då menade han på att då ligger han ju på plus om han hittar något, så vi får väl se ;) jag har iaf köpt ett kort till honom. Och så ska han få demoprodukterna som jag får med mig (gör nämligen ett event från gilette där på dagen så det blir en del rakgrejer jag får ta med mig, och allt var för män så det kan han väl få tänkte jag).
/Christine
Vi har nyss planerat tvfri och datorfri kväll med god 3¨rätters hemgjort middag, vin, och mums och mumma i soffan :)
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Han glömde bort att alla hjärtans dag är på lördagen, så han bokade för rollspel då. Så vi firar den på söndag, har köpt en present till honom som han kommer gilla :)
Å sen har han lovat mig en fin present ;)
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

#18 Ååååh vad gulligt av honom! Misstänker att det var ritkgit uppskattat 
Jag jobbar i blomsteraffär den dagen också så det kommer nog bli ganska stressigt. Vi stänger i vanliga fall kl 14 men kommer antagligen ha öppet till klockan 15 på lördag. Men jag tänkte laga något riktigt gott till oss på kvällen.
Det är ingenting vi firar. Men vi bestämde förra helgen att vi ska försöka ta oss ut till sommarstugan, om vi kommer dit pga av snön, och ta med oss lite fika och hunden. Leka och mysa lite. Tänkte inte på att det är Alla hjärtans dag då, men nu blir det ju automatiskt att vi gör något då ändå då 
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Vi firar inte, en dag som alla andra, det blir väl garaget eller så åker jag på hundträff
Särbo och kommer inte ses. Så det blir väl projektarbeten och städ för min del. Har dock skickat ett nallebud för tankens skull.
Brukar inte fira mer än att mysa tillsammans, och gratta honom på namnsdagen förstås! (heter Valentin i andranamn)
Paulina
Tycker inte att det är något speciellt med Alla hjärtans dag. Vi firar varje dag med massor av kärlek och mys med hela familjen. Varför ska man bara vara romantisk och kärleksfull en dag om året.
Ser det mest som ett sätt för butiker att dra in massa extra pengar!
#30 Det finns många som resonerar som du gör, och jag kan inte riktigt förstå det. Självklart ska man vara kärleksfull året runt, men ibland är det lätt att man glömmer bort det. Då kan Alla Hjärtans Dag vara en bra dag för att ge lite extra glädje och romantik i vardagen. Det finns ingenting som säger att man måste handla massa saker till varandra, om man nu inte vill gynna butikerna… men en dag för kärlek, det behöver vi i den här världen.
Jag ska i alla fall mysa extra mycket och låta den annars ganska tråkiga vardagen bli en kärleksfull dag då man kan njuta extra över att jag delar liv med den jag gör.
Självklart myser vi lite extra just den dagen om vi kan vill säga, så länge ingen av oss jobbar. Men har dålig erfarenhet av just Alla hjärtansdag från skolåren då man kunde få rosor i skåpen. Under hela min skoltid fick jag aldrig någon ros och jag tror att det kan vara så för många många lever inte ihop med någon och då kan den dagen vara extra jobbig!
Man kan alltid dela dagen med mamma, pappa eller nära vänner, dela med er av eran kärlek!
Har bjudit mor o faroch svärföräldrarna på hjärtans middag! Ska bli trevligt!
Jag förstår inte varför alla hjärtans dag skulle utesluta kärlek årets andra dagar? Var får ni det ifrån?
Inte bara ditt, det finns många som bojkottar AHD, och säger att kärlek ska man visa hela året. Det är det tänket jag inte förstår. :)
Har aldrig firat, nära bekanta har inte heller firat och när jag gick i skolan var det inte heller någon grej. Kanske för att jag är uppväxt på landet och såna moderniteter aldrig hann drabba?
Jag är inte tillräckligt materalistisk för att fira alla hjärtans dag?
"Visst", det handlar "inte" om det kommersiella, utan är en dag för att visa extra uppskattning till dem man älskar? Och om man inte visar det genom köpta prylar så visar man det med mys och kärleksförklaringar.
Well, då är jag lyckligt lottad för skulle jag få mer uppskattning än jag redan får så tror jag att jag skulle spy..
Därför "bojkottar" jag AHD
men helt okej om ni andrar firar.
Ha en bra Alla Hjärtans Dag allihopa!
Vi ska nog äta lunch ute, istället för middag. Och kanske köpa nytt köksbord på IKEA. Fast nu har min mamma blivit sjuk och ligger på sjukhus så jag kanske måste lämna sambon och åka till min hemstad istället. Håller tummarna för att det ska gå bra.
För mig handlar det inte om någon bojkott. Visst skulle jag bli glad och inte tacka nej om sambon ville hitta på något särskilt eller kom hem med någon present på Alla Hjärtans Dag. Men det är liksom inget vi måste fira.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Svårt att missa att det är alla hjärtans dag, lite hysteri över det hela tycker jag :)
Köper små söta kort till döttrarna :) med hjärtan på :)
Bojkottar dagen, vill hellre bli uppskattad/uppskatta på nån vanlig tråkig vardag eller på förlovnings-, årsdagen :)

Här blir de väl inget speciellt så ,morgoen blir det upp till stallet,släppa ut monstren o rida,sen blir de lite familje mys med barnen hemma hos svärmor,sen blir jag ensam hemma då gubben skall jobba, men heyy de är juh melodifestivalen *båååring*
Brukar skicka ett kort eller träffa barnen som är vuxna…fick ett jättefint kort från dottern som bor 30 mil bort idag. 

Min man jobbar, men jag har förberett mig och gjrt mig "fin" på intimare delar (utifall att dottern somnar) och så ska jag baka en tårta nu som är godast imoogn som vi ska äta. Och så blir det väl att se på film.
Annars så brukar vi hoppa över den dagen. Och nu så siktar vi mer in oss på bröllopsdagen den 8e mars hädanefter tror jag :P
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

#45 Hmm… 8:e mars, är det inte den internationella kvinnodagen då?
Min gamla klasskamrat fyller år den dagen!
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
Här är en singel till, så det blir som vilken annan dag som helst.

Och en singel till.
Det blir inte mycket åker in till stan en sväng och kommer tillbaka till byn. Men sen blir det någon fin middag med efterätt för att då har mamma och pappa varit förlovade i 15 år :)
En god middag.
Så blir det lite mys framför tv.n på kvällen.
Jag ska på bröllop jag, så det blir massa kärlek trots att jag inte har någon "Särskild" i mitt liv. Men kommer åtminstonde få en kavaljer (vet inte vem dock). Stå och sjunga i kyrkan på bror mins stora dag, blir den romantiskaste Alla hjärtans dag någonsin för mig.
_No way! Yes way!

#46 jo, vi upptäckte det på bröllopsdagen :P
Jag är bortbjuden!

Jag tror min särbo har överraskning till mig
Har köpt cd till honom med en artist han gillar. Tror vi ska sitta framför kaminen och mysa och lyssna på cd:n…kanske äta något gott…
oj, vi har nog inga planer idag. brukar inte fira alla hjärtans dag alls faktiskt..

inge planer. eftersom jag jobbar ikväll, och sambon är iväg på match. blie väl lite mys med vin ikväll kan tro.
men igår fick jag blomster bud. :) oväntat då vi redan "firat" denna dag för ett tag sen. haha. dålig ekonomi, då får man passa på medan man har pengar.. 
Vart helt paff i morse. Ringer på dörren och jag masar mig dit i sliten morgonrock som luktar a-lag och håret på ända för att få tre stora röda rosor levererade från killen. Värmer hjärtat på en =)
Paulina
#56 - Åh, vad mysigt! Jag ska snart iväg till min kille, får se vad han har kokat ihop :)
/Christine

#56 vad gulligt av honom :)
Sitter hemma och myser med lille Donnie nu när min man jobbar till kl 23.
#57 #58 Ja verkligen! Han var superromantisk i början men sen avtog det. Hade absolut inte väntat mig det. Snusat på blommorna hela dagen ;)
Christine, visst var det du som skulle få trerätters? Där ligger min grabb i lä ;) Du får berätta vad som serverades =)
Paulina

Firar inte på något speciellt sätt. Barnen får varsin present.
Min man bjöd på lunch ialla fall <3
Aviendha; Ja, jag skulle få trerätters, men det blev bara två :P Men jag är ändå imponerad, han hade gjort egna pannbiffar och egen potatisgratäng, så drack vi rödvin till och så blev det kravmärkt vaniljglass med chokladsås till efterrätt :) Kände mig verkligen bortskämd som fick riktig mat serverad sådär, men han sa att jag förtjänade det :) Och imorse fick jag pannkaksfrukost som kompensation för att det inte blev nån förrätt igår.
Det var en trevlig alla hjärtans kväll helt enkelt :)
/Christine
Vi var ute igår så bakfyllan kom idag istället.
Men det var trevligt, satt hemma och förfestade lite med en vän vars sambo låg hemma i influnsa så han "var snäll och lät henne få vila ifred" som han så fint uttryckte det… 
Mvh Alex
Värd för Ridsport