Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettoff-topic
Läst 5784 ggr
[mia-38]
0

Gravida kvinnor

När ni varit höggravida, hur har ni kännt er då?

Vackra, fula, feta, sexiga?

Har du kännt dej kvinnlig eller som en stor oformbar klump?

Gullan402
0

HEMSK!!! Helt oformlig och orörlig och fruktansvärd foglossning. En enda lång väntan att det ska ta slut snart. Har haft halsbränna och varit konstant kissnödig. Något jag aldrig mer vill utsätta mig för. Ändå blev det faktiskt två barn…
Ful och tjock och den minst sexiga varelsen på jorden.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Magda
0

jag kände mig kvinnlig och sexig under graviditeten utom de sista veckorna då jag mest kände mig tung och stor och trött.

Cavia
0

jag har nog bara känt mej tjock, otymplig, svettig och oattraktivt i slutet av varje graviditet….

--------------------------------------------------------------------------

Allting har en mening här i livet......

AusaBausa
0

kan nog instämma i Magdas kommentarer…bara i slutet man kände sig riktigt tung o stor

huskatt08
0

Min första graviditet kände jag mig bara stor o oformlig, gick då upp mycket i vikt.

Däremot den andra var underbar…gick upp lite hade bara en liten bula mitt fram på magen…mådde kanonbra.

Ser man vad olika det kan vara.

phernilla
0

Jag kände mig jättevacker med min stora mage (med minstingen). Jag njöt i fulla drag, varje sekund av min växande, vackra mage! Skrattande 

Med äldsta gossen fick jag aldrig nån stor mage, jag kunde ha dolt magen hela graviditeten om jag burit svarta kläder. Då hade ingen sett att jag var gravid. Han låg väldigt långt bak mot ryggen, därav såg den inte så stor ut (som den ju egentligen var). Det ledde iofs till komplikationer för min del. Jag fick njurbäckeninflammation, var på väg att dö i September 1997 då njuren la av totalt. Jag fick åka akut med ambulans in till sjukhuset, o efter att dom sövt mig o opererat mig o väcker mig, så säger dom:

"-Hade du kommit in 5 minuter senare så hade du varit död nu!"

Shit va läskigt det var!!! Han låg så långt bak i magen så han tröck mot uretärerna som går från njuren till urinblåsan, så dom kalkade igen. Alltså kom inte urinen vidare från njuren till urinblåsan, alls!

Detta kom fram efter att jag legat ensam hemma med 41 graders feber i en veckas tid, o först på sjukhuset då dom började ställa frågor om denna tiden, då dök frågan upp:

"-När kissade du senast?"

Jag fick tänka efter…

"-Hmm… Det var nog faktiskt en hel vecka sen!", svarade jag.

O precis, just då, i den stunden, så insåg jag hur sjuk jag egentligen varit! Sen väntade en hel månads sjukhusvistelse för min del, för o komma på benen igen…
*läskigt*

Johanna
0

jag e ju bara i v17… men känner mej tjock o ful redan.. fast jag inte gått upp mer än nåt kilo… magen känns svullen o dallrig..

fast iofs… det är lite från dag till dag :)

mymlanbus
0

Jag älskade att vara gravid :) kände mig så vacker!

Telefonkontakt
0

jag kände mig ganska vacker. Fast nu när jag ser på kort så tycker jag att jag var ganska ful :P

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

dominic
0

Inte kände jag mig vacker i alla fall. Ändå hade jag inte sådär jätte stor mage.

Telefonkontakt
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såhär såg jag ut föresten.

Telefonkontakt
0

Såg nu hur hög magen var.. Så hög var den när jag skulle föda.. Inte konstigt att ungen inte kom ut hur mycket jag än tryckte på och de sa att ungen inte låg i kanalen. Oj Tungan ute

linhof
0

Jag kände mej vacker Glad och så älskade jag min vikt…jag gick upp Skrattande däremot hade jag mkt problem med foglossningar och förvärkar hunder hela graviditeterna…. och kryckorna var i vägen…. smidig som ett kylskåp Flört

men jag var vacker

tezzie
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är just nu ganska gravid (v.34) och jag känner mig otymplig och stor, men sexigare än någonsin =)

*** Kärleken övervinner allt ***

cillisw
0

#11 Åh vilken söt mage, så rund och gullig! :)

cillisw
0

#11 Åh vilken söt mage, så rund och gullig! :)

tezzie
0

*dubbelt*

mymlanbus
0

#14. Vilken fin mage :)

cillisw
0

#14 Vilken sötis mage! :)

Telefonkontakt
0

#14 vilken vacker bild på en vacker gravid kvinna. Det syns verkligen att du är stolt över att bära den :)

tezzie
0

Men gud, tack alla :)

tezzie
0

Men gud, tack alla :)

MIRJAMI
0

När jag har väntat mina söner så har jag ut av någon kontig anledning män efter mig. När jag väntade på den store sonen så var det en man som uppvaktade mig och höll på…och han visste att jag var gravid och jag sa till han flera gånger…jag är gravid ensamstående mamma kommer jag bli så lämna mig ifred för jag är inte intresserad ut av dig eller någon annan man just nu. Det var inte bara han som jag hade efter mig.

Samma var det när jag väntade på min lille son….män satt och tittade på en och okända män pratade med mig så min ex undrade vad jag höll på med….om jag kände dessa män.

JAg själv kände mig bara stor och klumpig och osexig. Ville inte ha sex för det var bara blahaa…men fick ställa upp då för min dåvarande.

exitingsvillemo
0

tezzie du ser helt fantastisk ut Skrattande

Jag var nere i en personlig svacka när jag blev gravid första gången och min vikt hade rasat till 48 kg. Så när de första kilona kom var det bara välkommet. Sen blev jag sjuk under graviditeten och fick havandeskapsförgiftning så hela jag fylldes med vatten…

När dom valde att sätta igång mig pga risker för både mitt liv och barnets, så vägde jag dryga 100 kg, istortsett bara vatten.

Gick ner till 70 bara en vecka efter förlossningen.

Mina andra graviditeter så kände jag mig fetast de första månaderna, när man bara breddade åt alla håll fast det inte riktigt syntes att jag var gravid. Så fort magen började synas så kände jag mig ganska fin =) Kvinnlig på något vis.

Sweelin
0

Vad fin du är ThereseFlört Fin mageKyss

Va lycklig och gör andra lyckliga<3