Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettoff-topic
Läst 7188 ggr
exitingsvillemo
0

Gynekolog

Vad väljer du helst? En manlig eller kvinnlig gynekolog?

Motivera gärna varför.

AnneN
0

För mig har det aldrig spelat någon roll, så länge de sköter sitt jobb.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Karmatarerskanise
0

Spelar inte mig någon roll heller. Fast jag har fått för mig att männen är mer försiktiga.

Det kan också bero på att kvinnorna varit äldre damer som varit sura och tvära Flört

exitingsvillemo
0

Jag har nog helst en kvinnlig faktiskt. Förr brydde jag mig inte det var först när jag skulle föda mitt första barn som jag insåg att män har mycket större händer än kvinnor (för det mesta) Där ligger man med värkar som känns enda ner till tårna och en livmodertapp som är misshandlad av en påtryckande baby och så kommer världens största karl och ska köra upp (vad det kändes som) hela näven och känna.

Jag kan nästan tycka tvärtemot dig då Hera, en kvinna vet hur känsligt det är "där inne" och tar det lite lugnare. Men det är ju så klart olika på olika kvinnor också.

[Tassy]
0

För min del spelar det ingen roll så länge personen är försiktig och är kunnig.

Rita-S
0

spelar roll psykisk , jag har haft båda. Men utan tvekan har alla 4 kvinnelige gynekologer jag haft varit mindre hänsynsfulla fysisk, just för att dom ju vet hur mycket man "tål" nedantill medan männ värkar ta mer hensyn fysiskdå dom inte själv vet av egen erfaring hur det känns att va kvinna där nede. Och med min fibro föredrar jag då män, det är en fruktansvär smärta att gjennomgå undersökning där nede för mig.. Hur det blir när barnen kommer kvarstår att se.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Karmatarerskanise
0

Jag var faktiskt hos min gynekolog idag. En man.
Det visar sig att jag fått en cysta, tydligen pga att jag slutade använda mina p-ringar och ett ägg inte släpptes loss, utan det sitter kvar i kanalen och samlar vätska och har blivit en cysta.

Han rekkomenderade mig att använda dom igen, och att komma på återbesök om 3 mån.

Hoppas den gå bort av sig själv. Den gör ont.

Rita-S
0

#6 aj :S

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

exitingsvillemo
0

Usch då Hera, det var inte kul. 3 månader låter som ganska lång tid, gör dom ingenting åt det alltså?

Karmatarerskanise
0

Tydligen brukar dom försvinna, eller iaf gå ner av sig själv.
Han sade aldrig vad som händer om den inte gör det.

Men det positiva är ju att det är godartat.

[mia-38]
0

För mej spelar det ingen roll vilket kön gynekologen har.

Hoppas den snart försvinner Hera. Sånna är inte kul. Det hade jag med när jag var yngre. Men den sprack av sej självt. Och det är INTE skönt att ha en sån.

Lindbygarden
0

För mig spelar det ingen roll alls.. Eller jo, har gärna en manlig även om det kan bli lite jobbigt i början..Jag tycker nämligen att män är lite försiktigare faktiskt..

Linn
0

Jag har bara varit hos kvinnliga än så länge.

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Tatsja
0

Manlig. Han här mer varsam än den kvinnliga och har inte den attityden att du ska inte komma här och tro att du har något som inte jag  vet något om.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Maja
0

Har inte träffat så många, men de har bara varit kvinnor hittills så jag vet inte. :) Bara de utför sitt jobb bra så spelar det nog ingen roll!

Santhe
0

Jag har bara varit hos kvinnliga. Tycker det skulle kännas underligt att gå till en man. Inte för att jag tvivlar på hans proffessionalitet, utan det är nog mer psykiskt hos mig.

Gullan402
0

Har haft både kvinnliga och manliga gynekologer, för min del kvittar det vilket. Nu har jag en privatpraktiserande gynekolog, manlig som jag trivs med. Tyvärr är han gammal så han går i pension i år så nu blir det till att leta reda på en ny. På MVC har vi en kvinnlig barnmorska som jag inte är speciellt förtjust i. Alltid överstressad och kan inte/ vill inte ta till sig när jag pratar om ngt problem. Minns när jag var gravid senast och hon mer lr mindre skulle tvinga in mig i en vänta barn-grupp. Där skulle vi få lära oss hur man tar hand om spädbarn. Jo men jag har redan ett barn och jag mår inte bra (hade fruktansvärd foglossning). En annan sak hon var irriterad över var att hon endast fick träffa min man vid ett tillfälle (han var hemma och passade stora flickan) när jag var på kontoll under graviditeten.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Saga85
0

När jag var yngre kunde jag bara tänka mig kvinnliga. Nu tror jag inte att jag bryr mig. Ska på cellprovtagning i veckan, och har ingen aning vad det blir person som ska krafsa runt.

Jennie-S
0

För mig spelar det ingen roll.. bara dom kan det dom ska göra så är det sak samma för mig vilket kön dom har =)

SaraC
0

Jag har bara haft kvinnliga så har inte behövt ta ställning. Vet inte vad jag skulle göra om jag blev tilldelad en manlig, spontant känner jag att jag nog inte vill gå till en manlig.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Aviendha
0

Har bara haft en manlig, och han skulle använda en såndär sak för att "spärra upp", och han lyckades klämma mig rejält. Jag skrek, så ont gjorde det. Sade att något stämmer inte, men han sade att det var kylan innan "hoppsan, jag klämde dig visst!" No shit Sherlock!

Men i övrigt så spelar det mig ingen roll. Det är deras jobb.

bubbelbubbel
0

har bara haft kvinnor, men måste upp och få nytt recept snart, har dragit på det alldeles för länge, och risken är stor att jag kommer få en man, känner mig lite kluven, men har också hört att män ska vara försiktigare…
det återstår väl att se..

ChristineL
0

Jag har bara haft kvinnliga så jag vet inte hur det är att gå till en manlig. Men jag skulle nog föredra en kvinna ändå, vill bara ha min egen pojkvän mellan benen, haha! :P

Liss
0

Helst en kvinnlig, bara såhär på rak arm. Har haft både och och det känns absolut bäst med kvinnliga.
Är rätt så känslig med sånt där och blyg att visa upp mitt sköte för vem som helstGlad

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

tezzie
0

Föredrar kvinnlig men har haft både och, det känns mest naturligt med en kvinna faktiskt.

*** Kärleken övervinner allt ***

Masamo
0

Kvinnliga, men manliga är faktiskt mer försiktiga.

Telefonkontakt
0

Jag har inte varit hos gynekologer eller så.. gjorde en gynundersökning när jag var på inskrivning när jag var gravid och sedan så var det ju folk där nere hela tiden när jag födde barn, vet inte om de räknas? Men jag skulle nog vilja ha en kvinnlig.

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

elyse
0

Om jag kan välja, en kvinna, men jag har varit hos tre manliga och de gångerna har jag inte direkt haft nåt val.

linhof
0

jag håller med #13 helt o hållet Glad

Tatsja
0

#28 Har du också erfarenhet av att kvinnliga inte har samma empati som en manlig? Jag har upplevt att de rycker på axlarna och tycker man är sjåpig om det gör ont. De har minnsan varit med om värre själva.

Så jag föredrar manliga. De vet inte hur det känns och är oftast försiktigare och lyssnar.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

MiaMaria
0

Jag har enbart varit hos kvinnor och är nöjd med det.

elyse
0

Jag har haft en hemsk manlig gynekolog (överläkaren på avdelningen till på köpet!) utan empati, så gällande kön tror jag att det mer har att göra med personligheten, hur bra man är på att ta människor.

linhof
0

#29 japp…..föredrar män…. det är lite som de är ute på okänd mark o därför lite mer försiktiga…. deras "apparat" är ju annorlunda mot vår o de har ju ingen aning om hur det känns där. Kvinnor däremot upplever jag mkt hårdhänta…kke pga av att de ser lika dana ut o "vet" hur hårt man kan ta (enligt deras eget underliv kke?)…. har bara haft en endaste man som var fruktansvärt hårdhänt o dessutom elak…. min första dessutom….. men inte sista Glad Har endast mött på 2 st försiktiga kvinnor….

Jag har sprungit mkt hos gyn pga många grav och mycket cellförändringar, cystor mm….

bebbe
0

Jag bryr mig inte, så länge dom lyssnar på vad jag säger och inte är hårdhänta.

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

dominic
0

Föredrar nog kvinnlig faktiskt.

isa
0

Hej- Jag kikar in här lite bara. Har aldrig varit på denna sida förut. Jag föredrar manliga gynekologer, för min erfarenhet är att de är mjukare, försiktigare.

Har bara råkat ut för hårdhänta , dumma kvinnor som gynekologer.