Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettoff-topic
Läst 6127 ggr
Alex
0

Reaktion vid otrohet?

Jag måste säga att jag har funderat en del över många av mina vänners åsikter när det gäller otrohet, dvs om deras pojkvän skulle vara otrogen mot dem så skulle de bli förbannade på den andra tjejen…

Det är faktiskt något jag inte förstår. Det är väl ändå pojkvännen som är boven i dramat? Det är ju han som går bakom ryggen på en, och som är otrogen mot en. Tjejen i fråga tar väl bara sin chans att få den killen… Hon kanske inte ens till en början visste om att han hade flickvän? Sen kan man ju diskutera moralfrågan från hennes sida, men det hör inte hit nu…

För mig är det självklart att det är killen som jag skulle lägga all skuld på, den andra tjejen har för mig inget med det hela att göra. Hon har ju knappast tvingat killen till nånting…

Sen är det ju självklart skillnad om tjejen var en vän till mig, men då blir ju det hon gör likställt med det pojkvännen gör, då båda går bakom ryggen på mig. Det anser jag ju inte direkt att en vilt främmande kvinna gör…

Men är det så, resonerar tjejer så att de skulle bli arga på den andra tjejen (om det nu handlar om en okänd person) och jag bara är knäpp som inte förstår det resonemanget? Eller finns det fler som tycker som jag, och det bara är mina kompisar som är konstiga? Tungan ute

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

[mia-38]
0

Näää. Ni är inte konstiga. Jag skulle skylla på min pojkvän i sånnafall. Det är ju han som vart otrogen.
Tjejen som han var otrogen med kanske inte ens vet om att han har flickvän.
Men visst. Jag skulle INTE vara snäll mot henne om jag visste vem det var. Och om hon vetat om att han hade flickvän.

Men summa sumarium så är det pojkvännen jag skulle vara arg på.

Karmatarerskanise
0

Det är nog lätt att föra över sin ilska och sårade känslor på en främmande människa. Man för över det på fel person.

SaraC
0

Självklart är det pojkvännen man bör bli förbannad, ledsen och arg på. Tar man ut sin ilska på tjejen ifråga tar man ut den på fel person. Själv tror jag att man kanske väljer att göra det eftersom man inte riktigt vill kännas vid det som ens partner gjort och istället väljer att fokusera på den andra tjejen.

Däremot har jag svårt att förstå tjejer som är med killar som de vet är upptagna, jag tycker det är fult. Tjejen killen är otrogen med har självklart inga skyldigheter gentemot den bedragna flickvännen, men jag tycker att man som i allt annat i livet bör ha någon form av moraliskt ansvar.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Aviendha
0

Jag resonerar precis som du Alex. Men jag tror att det är lättare att lägga över det på en främmande människa som Hera säger. Kanske för att man har ett djupt band till sin partner, vad vet jag. Men jag skulle nog inte bli bästa vän med den som vart med min kille om man säger så, men arg på henne skulle jag inte vara.

Alex
0

#2 Det är nog sant, att det är lättare att lägga skulden på en okänd än på den man älskar. Men grejen är ju att det här har alltså kommit upp när ingen har vart otrogen, och hur de skulle reagera OM deras pojkvän var det. Så då handlar det ju inte om reaktionen pga sårade känslor, utan ett väl medvetet, "planerat" agerande.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Aviendha
0

#5 Hm. Varför undrar jag genast. Känner de inte att de ska kunna lita på sin karl, så de ska ta sig an några miljarder kninnor som fiender istället för att han ev inte kan hålla sig i skinnet?

Även om en tjej är fullt medveten om att han har ett förhållande så är det ju han som väljer att vara otrogen, oavsett om han lockas så kan han säja nej om han vill. (Våldtäkt undantaget förstås)

Gerbilflicka
0

Ja, det ar val killen man blir arg pa? Sen att jag tycker det ar hemskt omoraliskt av en tjej (eller kille for den delen) att vara med nagon som ar upptagen.

Mammzing
0

Mitt X var otrogen med en lägenhet han skaffat sej bakom min rygg. Alltså ingen människa. Borde jag vara förbannad på bostadsbolaget? Njae… fick ju höra att det va mej det var fel på så ok! Får vara arg på mej själv.

Aviendha
0

#8 Förlåt om jag är seg och inte fattar, men otrogen med en lägenhet?

Alex
0

#9 Skulle tro att det var lite ironiskt skrivet, att han gick och köpte en lägenhet bakom ryggen på henne. Flört

Eller har jag fel?

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Jea59
0

Nej jag tycker inte att du tänker knäppt.

Det är ju pojkvännen som man ska lägga sin ilska på, den andra kvinnan kan ju vara helt ovetande om att han har sällskap och skulle jag möta henne så skulle inte jag bli arg på henne, men hade hon varit min vän och vetat, ja då skulle dom få lika ovett bägge två

exitingsvillemo
0

Jag skulle bli arg på pojkvännen, det är ju HAN som har ett förhållande med MIG och inte tjejen.

Skulle däremot inte kunna bli vän med tjejen ifråga, skulle inte kunna vara vän med någon av killens EX tror jag…

Mammzing
0

# 9-10 Yes! Alldeles rätt! Han fixade en liten våning så där vid sidan om vårt gemensamma boende. Han hade den tom, totalt tom i ett halvt år. Levde med mej och barnen precis som vanligt. Flyttade två dar efter vår 25 åriga bröllopsdag. Hade varit lättare om han varit otrogen med en annan kvinna. Känner mej brädad av en lägenhet!

Liss
0

Jag känner inte att de finns några rätt eller fel, inom känsloregistret, när de gäller att bli så djupt sårad. Otrohet är de värsta jag vart med om och man går sönder fullständigt!

Klart de är sambon man blir arg och besviken på till en början, men också på tjejen som vet om att han är upptagen. Jag har nog aldrig förstått de där med att börja flirta och inleda något med en upptagen karl. De finns ju ordet "nej" liksom. Men där handlar de om moral.

Men naturligtvis, de är sambon/partnern i fråga man borde lägga allt ansvar på. Han ska inte ens i fråga börja… Där handlar det om respekt mot den man säger sig älska!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆