Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: off-topic
Läst 13349 ggr
exitingsvillemo
3

Dålig i magen vid mens?

Någon mer än jag som alltid blir dålig i magen vid mens? Alltså diarré… Vet inte vad det beror på kan det vara hormonrus i kroppen som gör att man blir känslig.

Eller kanske jag är helt ensam om dett fenomen.

För att dra en paralell: Har ju märkt på hunden att hon blir krasslig i magen vid löp, jag kanske är halvt hund?!?

Rita-S
0

tja säg inte det, jag har bråkig mage när till hela tiden pga fibron (jag håller det i chack vid kosten) men vid mens hjälper inte den striktaste kosten, första dagen är det bråkigt som sjutton i magen ändå

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida. 

[mia-38]
0

Det har jag inte märkt att jag har blivit iallfall. Men ont i magen kan jag få.

exitingsvillemo
0

#1 precis så är det. Första dagen är alltid värst. Mullrig och lös och allmänt hemskt

AnneN
0

Du är inte ensam, min mage krånglar alltid då jag har mens.

(Har dock inte märkt några sådana tendenser på hunden då hon löper)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

exitingsvillemo
0

#4 min tik blir alltid gasig i magen vid löp, pruttar som en hel karl (lite OT)

skönt att höra att det inte bara är min mage som krånglar vid mens då, måste forska lite i varför det är så.

Rita-S
0

För min del tror jag det är den stress min kropp är under pga fibron som då bara ökar med mens på toppen av det hela, men jag gissar ju bara som den lekman jag är.. :) Stress ger ju som bekant "stressig mage" med..

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur

exitingsvillemo
0

får du mer besvär med fibron vid mens?

Rita-S
0

#7 så absolut, men det varierar med fler faktorer eksakt hur mycket och vilka typer besvär jag får från gong til gong. Har jag tur får jag bara huvudvärk, ökad stelhet och dom vanliga mensbesvären med mage, uppblåsthet, spänningar i ländryggen och kanske även ont i livmodern.

Lindbygarden
0
Karmatarerskanise
0

Min mage är i kaos vid mens. Oerhört jobbigt.

Maja
0

Jag är nog också halvt hund i så fall! ;)

EmmaG
0

Jodå, jag blir alltid dålig i magen strax före, under eller strax efter mens.

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Gullan402
1

Samma här, magen spårar ur vid mens.. men min teori är ju att man faktidkt äter lite annorlunda (snabbmat kanske eftersom man är ur gängorna och chokladbaserat för att slippa sötsuget, samt att kroppen samlar på sig vätska innan)

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Rita-S
0

#13 jag äter inte annurlunda och heller inte snabbmat då jag lever lchf. Det är gubben som gör maten vardagar, och då jag går på p-piller kommer min mens nån gong mellan tirsdag och fredag varje gong. Det kan nog stämma för många som då tyr till snabbmat att det kan störa magen, men det är då inte fallet för mig iaf. Vätskeuppsamlingen är dock ett faktum här, jag samlar på mig närtil en kilo med vätska under dom sista dagarna före mensen kommer

Karmatarerskanise
0

#13 Jag äter inte annorlunda vid mens.
Och jag gillar inte choklad :)

Så det beror nog på något annat.

EmmaG
0

#13 Äter inte heller mer snabbmat vid mens än annars. (och hur mkt de är.. de är ju förstås en annan sak Tungan ute)

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Salladshataren
0

Blir gasig i magen, vilket leder till att man får ont i magen Rynkar på näsan

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Aviendha
0

Första dagen är det inte kul! Akutbuk på hög nivå. Oftast så jag får reda på att den är och hälsar på igen.

bubbelbubbel
0

*räcker upp en hand* har en allmänt dålig mage, men märker ändå skillnad vid mens. då hjälper inga magtabletter som annars är mitt enda hjälpmedel till ett normalt liv.