Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettoff-topic
Läst 4159 ggr
[mia-38]
0

Hur är det med träning?

Tränar du något tex på gym, spinning, step eller nåt annat?
Tycker du det är viktigt att hålla sej i form för att känna sej kvinnlig?

[mia-38]
0

Själv så springer jag på gymmet ett par dagar i veckan. Har årskort på Friskis & Svettis.
Jag försöker hålla min vikt i schack. Vill ju gärna gå ner ett och annat kilo med. Muskler väger ju mer än fett men man känner ju att fettet blir fastare i kroppen.
Jag gör detta för att må bra själv. Inte för att andra ska tycka att jag är snygg.

Lindbygarden
0

Ja jag behöver verkligen träna för att må bra och vara nöjd med mig själv.. Just nu ligger jag och drar med x antal kg i övervikt efter tre barn..

jag kör på motionscykel, promenerar ( blir löpning när jag gått ner lite till - vill inte slita på leder i onödan) sen blir det styrketräning med band och vikter samt pilates och dessutom den härliga bollen som jag älskar!!

Rita-S
0

Tränar inget alls, jag utstår inte att träna, det är ingen god kjänsla, jag ligger en vecka sen pga fibron, jag tycker det är urtråkigt och ger mig INGET varken fysisk eller psykisk. Och SÅ himla upptagen av min kroppsform och utseende är jag värkligen inte.

Därimot rider jag, och betraktar det som träning nog. Jag tränar dressyr med pållen och det tråanar nog mig mer enn det tränar pållen får jag erkänna, det är jag som är dränkt i svett efter en rund på ridbanan ;) jag kan i bland promenera för att jag tycker det kan va mysigt.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[mia-38]
0

Rita. Ridning ger ju jättemycket motion. Jag höll också på med det innan. Förstår att du inte kan träna så myclet annat pga din Fibro. Man ska ju inte träna om man mår dåligt av det.

Rita-S
0

#4 nu finns det ju dom med fibro som mår mycket bättre av att uthärda lite värk och träna ändå, men jag har inte turen att va en av dom skal jag lova.. :S
Men jo, jag är ju medveten om att ridning tränar hur mycket som helst, det är ju inte utan anledning att det är en av rehabiliteringen till folk med polio tex? :) Så jag har tur jag älskar att rida!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur

Karmatarerskanise
0

Jag går på "gympa" 2 gånger i veckan. Kommer sedan utöka till 3.
Ett av passen stärker muskulaturen vid rygg och mage, så man får en bättre hållning och förebygger värk.

Det andra är lättgympa. Börjar där innan jag går in på medel.

Sen finns det step-up och sånt också. Får se om jag vågar mig på det. (har svårt för steg och har ëtt skadat knä)

[Tassy]
0

jag tränar mina fingrar mycket flitigt på tangentbordet varje dag Cool

Rita-S
0

#7 häftig trim vet jag! :D

[Tassy]
0

#8 ooja Skrattande

exitingsvillemo
0

#7 jag håller mig på din träningsnivå Flört

Rider ibland, har dock ingen storhäst just nu men blir tömkörningsdressyr med shettisarna.

Har 2 hundar som vill komma ut och promenera ibland dock.

Och sen vi köpte nintendo wii har det blivit några svettiga turer med wii fit.

Tatsja
0

Det blir bara promenader. Jag orkar inte mer. Men eftersom jag har hund, blir det ut 4 gånger om dagen.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

AnneN
0

Jag tränar styrke och lite simning på Nautilus, funderar på att prova vattengympa =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Tatsja
0

Har fått en remiss till sjukgymnastik. Om jag idag får klartecken från kirurgen att mitt ärr läkt som det ska, så kanske jag kan få börja på bassäng. Men det ser inte bra ut. Har 2 så kallade hål kvar. Sen går ju såret inåt fortfarande.

Men får jag bara börja med sjukgymnastik, så är jag glad. Bassängen får kanske vänta, men det finns ju andra saker som jag kanske kan göra lite smått.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Maja
0

Rider så ofta jag kan/hinner och det brukar väl bli två-tre gånger i veckan. :) Men då blir det gång/cykling 3 km till stallet, stallpyssel, ridning i någon/några timmar, stallpyssel igen och 3 km gång/cykling så. ;) Promenerar litegrann varje dag också. :)

Cavia
0

jag tränar på Nautilusgym 2-3 ggr i veckan, och tycker det passar mej perfekt. Har provat på gympa på Friskis & Svettis, men passade inte alls in där tycker jag…

--------------------------------------------------------------------------

Allting har en mening här i livet......

Gluskap
0

jag har just nu uppehåll med hästarna, men jag boxas med min sambo.

Liss
0

Jag dansar line dance, går med hunden mycket och ja, det är väl allt. Jag går inte upp i vikt och har problem med att ens bilda muskler. Så jag behöver inte göra så mycket annat en de vardagliga.

Tycker inte alls om att gå på gym heller, de vore väl kanske kul att fixa lite bättre muskler som sagt. Men jag rör mig efter hur jag äter i princip (inte alltid direkt) och de räcker fint för mig. Går inte ner i vikt heller, utan ligger på samma hela tiden.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Liss
0

#16 Var ledare i box förutGlad De är något som är skoj iaf!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Vargnatt-]
0

Blir mycket promenader med hunden, sen har jag en magtränare hemma som jag kör med också har jag en boxningssäck som jag är och slår på då och då Skrattande

Jennie-S
0

Förutom promenader med vovven så styrketränar jag 3 ggr i veckan och försöker gå 1 timmes promenad i rask takt minst två ggr i veckan =)

mymlanbus
0

Promenerar mycket och det är skönt… ofta med kameran om halsen :)

Saga85
0

Min enda träning är hur jag rusar upp och ner för trappor två timmar varje söndagsmorgon (är tidningsbud). Annars skyr jag träning, tycker det är så tråkigt! Fast jag måste erkänna att de där två timmarna gör gott.

mariia89
0

Är dålig på det där med träning. Jag får mina perioder då jag tänker att jag ska börja, Men sen blir det så tråkigt att jag lägger av igen…

Maria

phernilla
0

Jag tränar inte i dagsläget, men jag ska börja inom dom närmaste dagarna på Sportlife här i krokarna. Dom öppnar en ny anläggning nu äntligen som passar mig bättre än den andra som redan finns i kommunen. Det är lättare att ta sig till den som nu ska öppna. :)

O ett bra öppningserbjudande har dom med:

All träning ingår, plus bonuspaketet värde ca 2500 kr. För bara 199 kr/mån. Man får betala det dubbla på den andra anläggningen. :)

Äntligen är det dags för mig med :)

MimmieM
0

Träning, vad är det? Kan man äta det? :)

Jag äger iaf ett gymkort, och sambon tränar för fullt. Ibland kan de tom hända att jag slinker med och går på bandet tills tassarna blöder.

Carpe Diem

Jenahbella
0

långprommenader :P antingen me sigge min iller eller så blir de en extra lång väg hem efter jobbet me min käre vän micke :)

ChristineL
0

Allt beror på hur jag jobbar, men en bra träningsvecka ser ut såhär: Måndag-aerobics, tisdag-simma, onsdag-yoga, torsdag el fredag-simma. Men så mycket träning blir det sällan på en vecka. Försöker komma iväg iaf tre ggr/vecka, men det är bara för att jag själv ska må bra, tycker inte att det har nånting med kvnnlighet att göra.

Gullan402
0

Finns inget utrymme för träning här. Varken pengamässigt eller tidsmässigt. Men jag har 2 hundar som kräver sin motion så här blir det promenader på 5km -1mil/dag. Sen har jag 2 barn och hus + trädgård oxå så motion blir det. Eldar så det blir mycket spring i källaren där även tvättstugan ligger. Men har x-antal kilosövervikt som jag skulle vilja ha bort. Skulle börja simma, ska försöka ta tag i det nu till våren.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

fotokrafs
0

Vet inte om jag känner mig mer eller mindre kvinnlig av att träna och hålla mig i form. Jag ser att man skall träna för att må bra.
Jag tränar ingenting, mesta motionen jag får nu för tiden är att jag går och möter maken efter att han slutat jobba. Det blir rask promenad på 4-5km.

Men när det blir lite varmare ute skall jag sätta cykeln på trainern och motionscykla på balkongen :)

Rubiinen
0

jag går väldigt gärna på raska promenader. Har en hund som älskar det och även jag. kan bli upp mot ett par timmar om dagen. Håller även på o börja med o innebandy basket och ki-box ett par dagar i veckan.

mammiz
0

Jag tränar kickboxning 2 gånger i veckan, men har tyvärr fått lägga träning på is efter flera bakterie infektioner och virus som avlöser varandra…=( Men är nu sjukskriven ett tag för att komma på fötter! Räknar med att få börja snart igen..* längtar*

Mammzing
0

Har två hästar som ska skötas varje dag och en skock får. Då är jag ensam om att sköta allt. Sen har jag två Jack Russels som gärna går ut och går. Problemet är just nu min artros i nacken, livrädd för att halka å bryta nåt. Slutade röka för 17 månader sen så jag har några kilo extra som skulle bort! Problemet är att dom sitter på magen!! Vet inte om det hjälper med promenader……

Mammzing
0

PS : är inte direkt otränad men tycker det är viktigt att man är något i form. Kvinnligt eller ej ? Det viktigaste är nog att man är fräch å då är det ett plus att va lite i form. Det som faktiskt äcklar mej är " BULAN " på magen! De e fan inte frächt……. Men min särbo tycker inte att det stör…

SaraC
0

Promenerar mycket med hunden, eftersom jag tycker det är så härligt.

All annan träning har jag alltid avskytt, latmask Tungan ute

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

signemo
0

Jag tränar inte än

MEN. idag ar jag varit  hos en sjukgymnast som även bedriver friskvård m.m med kollegor. Idag har vi gått igenom mna axlar och nacke. Nästa fredag  skall hon ha en timmas genomgång med hur och vad jag skall träna på . TYvärr är det fel tidpunkt på året att börja då vi har massor  på jobbet nu. Och jag har tre mil till sjukgymnasten. Men med råd från sjukgymnasten så ska hon lägga upp ett lagom schema som jag har möjlighet att hålla.

Började med en Wii fit bräda i höstas . det skulle jag inte gjort. Det satte fart på min onda axel.

Var rädda om varandra