Bh storlekar och komplex
Hej! Jag undrar om någon har nått tips vart man kan handla små bh: ar. Jag har väldigt små bröst och behöver därför en liten bh. Har även mycket komplex över dom, någon som har tips på hur man lär sig att sluta hata sina bröst?
Sajtvärld på "ödehus ifokus".
Hm brukar ha små, samma med bonprix
Sedan beror det såklart på vad man menar med små.
Man kan ju även ha toppar :)
Nog få som är helt nöjda med sina bröst.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1: tack, ja men alltså typ aa . Har även läst någonstans att det finns aaa, men har själv aldrig hittar någon som säljer det. Stämmer det att det finns?
#2 Aldrig hört talas om aaa, bara Aa. Men låter mer som att du inte behöver BH utan mer topp? Finns många fina toppar idag :)
#3: ja asså tror egentligen inte aaa är så nödvändigt. Alltså visst men dels så trycker toppen typ ner dom eller så blir det så konstig form (typ att man verkligen ser att man ej har bh på sig liksom att det bara pekar rakt ut om du fattar). Men ska reka lite. Känner mig så platt bara🥲.
#4 Inte om man har rätt modell. Finns ingen bygellösa bhar som brukar vara lättare
#0: lyckas inte hitta hur stor en aa kupa är, hur många cm är det rakt över för en aa kupa. Såg någonstans 73 men vet inte om jag såg fel o kan inte hitta sidan igen, vet nån??
Något de flesta kvinnor borde göra någon gång är att gå till en riktig underklädesaffär och få hjälp att prova ut en välsittande, bra BH som passar just dem. Att få tips på vad man ska tänka på och vilken storlek som är korrekt - flertalet kvinnor har faktiskt fel storlek.
Dessvärre finns det inte längre så gott om underklädesaffärer och många skäms alldeles för mycket för att be om hjälp. Ändå kan en bra BH göra stor skillnad på hur brösten "upplevs".
TS, det bästa vore nog om du kunde få hjälp IRL och jag lovar, expediterna har sett alla möjliga former av bröst och är tyvärr även vana vid att kunderna skäms över sina kroppar.😕
Inte riktigt svar på din fråga men kika även in på tex missMary.com , de har många bra tips på sin sajt om modeller etc. De har dessutom väldigt bra kundservice men om de har bra utbud på små storlekar vet jag inte, jag har motsatt problem. 😉
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
#7: alltså jag är bara rädd att dom ska säga nä tyvärr finns ingen bh alla är för stora… kommer skämmas ihjäl då.
Om det inte finns rätt storlek är det ju inte du som ska skämmas - din kropp är som den är och kommer att förändras genom livet.
Här finns det enligt dom själva enda företaget med AAA-kupor.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
#7 Upplever att deras utprovning är för deras BHar och inte rent allmänt tyvärr, men min upplevelse.
Ja alltså det finns bh som passar har ju några stycken som sitter bra. Då är det a kupa köpt från vanliga butiker. Men ingen som vet mått osv för kupor så man kan mäta sig själv. Hittar endast måtten för a och uppåt.
Storleksguide från aa och uppåt:
https://www.kvinnligtunder.se/tips-och-rad-for-basta/storleksguide
Storleksguide för aaa men i inch:
#13: tack så jättemycket
#10: Ja, fast jag har fått rätt bra tips rent allmänt tycker jag om olika för- och nackdelar med olika modeller och "lösningar". Sen är det klart att de rekommenderar sina egna modeller främst men även att "Har du bröst typ X så kan en BH med/utan bygel/axelband/knäppning/etcetcetc och detaljen Z vara rätt för dig", så är det ju upp till en själv att se om någon annan affär har en som uppfyller samma krav. 🙂
#15 Skrev inte rekommendation utan att deras mått och anpassning sällan passar andra butiker tyvärr, så man har sällan så stor nytta av det. Upplever jag i alla fall. Du missuppfattade, skrev MÅTT, jag kan ta likadan modell i en annan butik men måtten stämmer inte.
#16: Ok, missade där.
Det är så tråkigt att du hatar dina bröst; Små bröst är inte fula eller ovärdiga. Bröst kommer i olika storlekar och former. Jag kan inte säga med säkerhet om det lär hända dig men jag slutade hata mina bröst då jag var ungefär 30 år gammal. Nu är de tomma, hängiga och har en hel del bristningar efter att ha fått två barn och jag kunde inte bry mig mindre. Det är så underbart inte längre hata mina bröst och bara acceptera dem som en kroppsdel.
Jag hoppas att du vid något skede börjar acceptera dina bröst. De är en del av dig och har ju inte gjort något fel med att bara existera såsom de är.
Jag hoppas att du hittar en bh eller top som känns bra för dig!