Kvinna iFokus

Kvinna

Läst 95 ggr
RackarFia
0

Är det en mellanblödning?

Jag är 27 år och har haft regelbunden mens i många år nu. De senaste cyklerna har jag bara haft mens i 4 dagar istället för 5 som det alltid varit innan.

Hur som helst. I lördags såg jag att jag haft någon slags liten blödning. Det har blivit värre nu under söndagen. Påminner om mens men ändå inte. Blir fundersam över vad detta kan vara.
Är det normalt? Känns olustigt att börja blöda från ingenstans, då mensen varit väldigt punktlig i flera år. Dessutom mer blod än vanligt.

/Fia ☁️

Lona
0

Var i menscykeln är du? Äter/använder du någon form av preventivmedel?
Jag skulle nog kolla med vårdcentralen alternativt barnmorska om du har någon som skriver ut ev preventivmedel? Absolut inte akut men för säkerhets skull.

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

RackarFia
0

Hade mens 1-4 januari. Använder bara kondom och har haft samma partner i över två år.
Det har inte slutat men påminner om mens nu. Har det inte slutat om någon dag kontaktar jag VC tror jag…

/Fia ☁️

RackarFia
1

Nu har jag pratat med en barnmorska som lugnade mig. Hon sa att det är en ägglossningsblödning, att det är helt normalt men att om det händer fler månader vill hon att jag kontaktar dem igen.

/Fia ☁️