Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettertips-rådsex-samlevnad
Läst 180 ggr
Anonym
0

Raka/vaxa intimområdet

hej, jag vill då egentligen vaxa där nere. Har rakat tidigare i livet men det blev aldrig bra. Vill kunna vaxa hemma själv och undrar vad man borde tänka på, vad som ebhövs och om man kan vaxa mellan skinkorna och även vad man gör om det gör för lnt att dra bort dem?
Gillar inte min buske där nere och raka kliar sjukt mycket dessutom vill jag ha det helt slätt näe andra går ner på mig

Anonym
2

Jag trimmar bara då annat inte funkar, män har aldrig klagat

Maleficum
0

Nu var det många år sedan med jag brukade vaxa med sockervax. Det funka bra men första gången och även om man slarvat och inte gjort det på länge var det väldigt jobbigt och gjorde rätt ont (och tog lång tid för man måste ta små ytor åt gången) så skulle nog rekommendera att få och göra det professionellt första gången och sen underhålla själv hemma.

Med sockervax är det bara att använda ljummet /varmt vatten för att lösa upp och ta bort om man inte klarar av att rycka (går relativt enkelt att göra själv hemma också).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Anonym
0

#0: Jag skulle rekommendera att göra det på salong om du har råd, så det blir ordentligt gjort. De vet hur de ska göra för att det ska göra så lite ont som möjligt.
Har hört en del som aldrig skulle låta någon annan göra det på dem, men jag undrar varför det skulle vara värre än att gå till gynekologen!?

Personligen tycker jag att hårborttagningskräm är mycket bättre än både rakning och vaxning. Förstår inte varför ingen nämner det i diskussioner om hårborttagning..?? Jag tycker det är super; det går snabbt och är jättelätt, ingen smärta, man får bort varenda hårstrå.. Krämen luktar dock inte så roligt, men den lukten försvinner rätt snart efter.

Fridaaaa
0

#3 Vad använder du för kräm då?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.