Kvinna iFokus

Kvinna

Läst 201 ggr
[Hovolja]
0

Hjälp, HALSONT!

Hej! Nu vänder jag mig hit då jag är rätt desperat.
För en vecka sedan testades jag positivt för Covid-19. Symtomen var milda och hanterbara.
Men efter ett par dagar så kom halsontet…
Att man får ont i halsen vid sjukdom är väl inget konstigt, men detta var EXTREM smärta!
Så fort jag svalde minsta lilla salivdroppe så ville jag skrika av smärta 😥

Jag testade olika sorters halstabletter, hals-spray, varmt te med honung, vatten med timjan, gurgla äppelcidervinäger, gurgla saltvatten… Ja, alla möjliga husmorstips och receptfria läkemedel.
Men ingenting hjälpte! Det lindrande inte ens lite grann.

Eftersom att det var helg så kontaktade jag "Min doktor" via nätet.
Doktorn sa att det bara är att vänta ut det, men han skrev ut smärtstillande -både i tablettform och som munskölj.
Men inte ens det hjälpte 😔

Jag har knappt fått en matbit i mig på hela helgen så på måndag morgon ringde jag vårdcentralen och fick en tid.
En läkare tog en snabb titt på min hals och konstaterade att det inte finns någonting dom kan göra. Det är bara att vänta ut det.

Nu är det tisdag och jag har haft det såhär sen i fredags utan någon som helst förbättring.
Även om jag bara håller mig till flytande föda så gör det så fruktansvärt ont!
Jag står inte ut 🥺

Finns det någon här som har ett magiskt knep på hur man lindrar svåra smärtor i halsen?

[Undertaker]
0

Jag har hört att vissa använd sig av is eller glass när det fått ont i halsen nu under pandemin. Har själv inte haft möjlighet att testa det då jag enligt min vetskap skonats från sjukdomar som bland annat leder till halsont.

Karmatarerskanise
0

Testa gurgla med ljummet saltvatten 3 gånger om dagen. Gurgla så långt bak i svalget som du kan.

Maleficum
0

Min kusin hade mycket halsfluss som ung och då blev det mycket glass för att lindra.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Uppkatten
0

Har du testat värktabletter som typ Iprén och Alvedon…?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Karmatarerskanise
0

Märkligt det här.

Många får rådet med kyla till halsont, medan jag som hade mängder av halsflussar som barn ich tonåring blev rådd till värmande dryck för lindring.

Nephi
0

Jag levde på soppa och glass när jag hade Covid, det vad det enda jag lyckades peta i mig för att jag hade ont i halsen

Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls

Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕

[EM_L]
0

För mig blev det glass, soppa, ingefärste med citron och även välling som jag fick leva på och lever på när jag har ont i halsen.

[Devya]
2

#5: Inte alls märkligt. Både varma och kalla drycker har en lenande effekt på halsen. :)

Karmatarerskanise
0

#8: då var det bara orättvist. Jag fick inte glass till lindring för läkaren sa varmt så mamma gav mig te. Vännerna fick alltid glass 😂