Ögonbrynskniv?
Någon här som använder sig av ögonbrynskniv? Blir det verkligen bra eller bara massa stubb?
Tex en sån här
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Varför inte pincett? Det tar ju bort hela strået.
Jag använder en sån mellan gångerna jag orkar sätta mig och noppra ordentligt. Tycker det är jättesmidigt! Det blir stubb efter nån dag bara, ja, ungefär som att raka benen. Men det tar bara några sekunder så det tycker jag är 100% värt. Det gör ju dessutom inte ont.
Köper 2 eller om det till och med är 13-pack, på Dollarstore. Inte precis såna som på din länk, men de funkar likadant.
/Fia ☁️
För att jag hatar att plocka, sicket pill! Dessutom har jag svårt att se varje strå utan glasögon, tänkte att med en kniv kanske man får med mer på en gång liksom.
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
De är jättebra, enligt mig. Att plocka hårstrå efter hårstrå skulle jag aldrig orka. Däremot att använda en sådan kniv typ varannan vecka går jättefint.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Jag har använt sådana i 10 år och är jättenöjd. Noppa gör så jävla ont och tar en evighet. Visst man får göra oftare med kniven men det går på några sekunder (för mig i alla fall, jag tar inte mycket) så det gör ingenting tycker jag. Tycker inte heller att "stubben" stör mig direkt, men som sagt, jag tar ju inte så mycket.