Kvinna iFokus

Kvinna

Etiketterden-kvinnliga-kroppenpms
Läst 412 ggr
[EM_L]
0

Ägglossning och flytningar

Hej!

Varje gång jag får ägglossning så får jag också extremt mycket flytningar som är genomskinligt. Luktar inte illa eller något men brukar bli jobbigt att ständigt få blöta trosor och när jag har trosskydd så kliar det som tusan. Ovanpå det får jag grov PMS såklart.

Också jobbigt att jag blir så himla sexuellt driven och sugen på sex den veckan jag verkligen har ägglossning då jag inte är sexuellt aktiv överhuvudtaget (och egentligen vill jag inte ha det heller utan det ligger i någon slags natur för mig att bli sugen på det?😂).

Någon annan som känner igen sig och har tips?

• Redigerat 2022-05-14 21:37 av [EM_L]
Anonym
2

Vad är det precis som du vill ha tips om?

Det låter som om din kropp fungerar precis som den ska. Jag får mera flytningar under ägglossningen, så jag använder trosskydd. Fungerar inte trosskydd för dig så kanske du kan försöka använda något trosskydd, av ett annat märke? Fungerar inte det så kan du ju skaffa trosskydd som är av tyg eller så byter du trosor lite oftare.

Att du blir sugen på att vara sexuellt aktiv under ägglossningen är ju också helt naturligt, för det är ju liksom meningen. Hormonerna sätts igång och signalerar kroppen att nu är det dags, nu måste ägget bli befruktat. Jag rekommenderar onani då.

Vet som sagt inte precis vad för tips du söker men det du upplever visar att du har en kropp som fungerar precis som den ska. :)

[EM_L]
0

Ajdå glömde vad för tips jag sökte. Men jag ville ha tips för hur man gör med PMS? Blir så lätt arg och ledsen för typ ingenting vilket irriterar mig. Och så är jag extremt lätt irriterad med.

Har provat alla möjliga sorters trosskydd från olika märken men inget som funkar för mig.

[Devya]
0

Jag har inga pms besvär själv så jag har inga tips som jag själv har upplevt lättar besvären. Men det finns internetsidor där du kan hitta mera information. Oftast handlar det om att äta hälsosamt för få en bättre balans då det gäller hormonerna.

https://www.kry.se/din-halsa/minska-pms-besvar/

Upplever du humörsvängningar, trötthet och känner dig svullen i kroppen dagarna före mens? Några få justeringar i din livsstil kan hjälpa till att lindra besvären.
Lona
0

Med tanke på din andra tråd om menssmärtor så vore det nog bra med ett gynekologbesök eller åtminstone en barnmorska på ungdomsmottagningen? (Du är väl i den åldern?)
Inte för att något skulle vara fel men det går att underlätta mensrelaterat krångel om det blir alltför jobbigt.
Det är en sak med "normala symtom" vid ägglossning och mens men när det blir riktigt besvärande kan man behöva hjälp.
Jag hade riktigt jävlig PMS i tonåren och även nu innan klimakteriet, däremellan har det varit hanterbart.

För mig hjälpte det inte ett smack att jag lade om kosten eller med diverse naturläkemedel, det behövdes läkarhjälp.

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com