Svårigheter i vardagen
Hej.
Jag har en del svårigheter i min vardag såsom oro, inre stress. Får hjärtklappning av nått så enkelt som att åka på affären eller panta. Min hjärna snurrar runt och jag får ibland svårt att fokusera och energin åker bergodalbana.
Känns som det bara blir värre och jag oroar mig flera veckor i förväg om jag ska göra något.
Är det någon som faktiskt sökt hjälp för något sånthär och hur har det hjälp er?
Det låter som någon typ av ångestproblematik. Här finns en länk till 1177:
https://www.1177.se/Orebrolan/sjukdomar--besvar/psykiska-sjukdomar-och-besvar/angest/
Testa att läsa under flikarna GAD, social ångest eller ångest - stark oro, till att börja med.
Det finns MYCKET bra hjälp mot ångest, börja med att vända dig till din vårdcentral och be om hjälp att komma vidare. Lycka till ❤
Var snäll mot alla - bli vegan ❤
Tycker det låter som GAD, generaliserad ångest problematik. Håller med ovan att höra av dig till din vårdcentral och berätta så bör dom kunna hjälpa dig vidare. Har själv haft svåra problem med oro och blivit hjälpt en del genom kbt.
Det finns hjälp att få 🙂
Ja förstår det finns hjälp att få.
Men det tar ju emot såklart.
Därför nyfiken att höra hur det hjälp och hur skillnad blivit för andra som en motivation att ta sig förbi det som känns jobbigt o ta sig dit:/
#3: För egen del så har jag blivit hjälpt genom att förstå vad som händer när det blir jobbigt och tips på vad man kan göra i jobbiga situationer/tankar, det finns ju en orsak till varför detta sker och man får hjälp att hitta den och hur man ska hjälpa sig själv. Som du själv skriver så känner du att det blir värre och det bästa vore såklart att bryta det så fort man kan.