Oskyddat sex
Jag har ägglossning dessa dagarna och igår hade jag oskyddat sex (medvetetet). På kvällen & natten sen kändes det konstigt i livmodern/äggstockarna och magen. Kan det ha samband eller bara ren slump?
Vad är det du ska ha känt menar du?
/Maria
#1 Skrev ju det i inlägget? Att det kändes konstigt i magen & livmodern/äggstockarna, en känsla jag aldrig känt tidigare. Om det hade samband eller om det var ren slump ich vad det i så fall kunde bero på. Jag har aldrig känt av ägglossning innan
Har konstig känsla nu med, som jag aldrig känt tidigare
När jag blev med vårt sista barn är jag säker på att jag kände exakt när det hände. Jag räknade ut födelsedatum med ledning av mina tidigare graviditeter och det stämde precis.
Vi stod och tittade på nyårsfyrverkerierna när jag kände något hända i kroppen i livmodertrakten. En helt otrolig känsla som jag aldrig glömmer. Barnet föddes strax efter tolv, nio månader och fyra dagar (274 dagar) senare.
Det är alldeles omöjligt att säga om ditt oskyddade samlag har ett samband med en konstig känsla i nedre magtrakten. Jag känner av ägglossning nästan mer än mens, så det kan vara ägglossningen du känner mer än vanligt. Men om din fundering är om du blivit gravid och det är det som du känner, så kan det så klart också stämma. Jag har inte vetat om att jag blivit gravid fören många veckor senare. Men allt sånt här är individuellt och det är ingen vits för oss att gissa kring vaga känningar.