Ont i ena bröstet
Jag vet inte riktigt när det började, kanske några veckor sen? Jag får som en stickande/svidande känsla på sidan i högra bröstet, det sitter precis intill revbenen nästan kanske 1,5 dm nedanför armhålan. Det är svårt att beskriva exakt vart men jag hoppas ni vet ungefär. Den typen av smärtan började först kännas lite här och var i båda brösten, inget ihållande utan det kom ibland. Men nu kommer det endast i det högra, på samma ställe varje gång och det kommer för det mesta när jag anstränger mig och när jag ligger på sidan och bröstet "kläms"
Dom är ganska stora och tunga och har väl kanske inte en jättebra bh men det är svårt att hitta en som är bra så jag använder bara sport bh:ar för komforten… Har svåra rygg/nackproblem så vet inte om det kanske hänger ihop? Eller bör jag vara orolig att det är något värre? Har redan klämt och känt efter knölar men känner inget, och dom ser normala ut, inga missfärgningar eller onormal form.
Måste notera att jag nyligen börjat träna också efter att ha varit inaktiv i flera år och det började vi värre efter det, om det kanske är musklerna eller lederna eller nåt som påverkats
Jättesvårt att svara på vad det kan vara.
Besvärar det dig mycket så borde du kanske besöka din vårdcentral.
/Maria