Känslomonster
Slutade med hormonellt pmedel i januari, och är som ett känslomonster inför varje mens nu sedan jag slutade med dem
Noll tålamod
Gråter lätt
Känslig
Allting är pest och pina. Vill inte vara sån hemma med familjen.
Något man kan göra? Trodde jag skulle må bättre utan som sist men just nu känns det långt borta 🙁 Är 1-2 dagar innan mens, och 1-3 dagar efter mens (inget under mens) 😕
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Januari är ju inte så länge sedan, men jag förstår att du vill att det skall sluta snabbt - helst igår. 😉
Det tar lite tid för kroppen att ställa om sig, den är utsatt för dels hormonstormar dels lite stress av omställningen. Du får försöka vara lite extra snäll mot dig själv och inte klandra dig för mycket för då brukar man må ännu sämre.
Jag vet inte om det kan hjälpa dig, men jag läste nyss en bok, Hormonstark av Martina Johansson. Den kanske är lite överkurs, men hon förklara så bra hur hormoner hänger ihop och hur de styr mycket av våra liv och hur viktigt det är att ha hormonbalans. Lite konkreta tips också.
Kunskap kan också lära en att stå ut med saker bättre. Kanske kan du planera in med din sambo när du vet att det är på gång att du får lite extra tid för dig själv att pyssla om dig och kanske ömka dig själv lite (för det får man), eller bara göra nåt extra roligt för dig själv.
Om du inte upplevde sådan här besvär innan du börjademed p-medlet så borde det går över så småningom.
#1 Jag reagerade inte såhär sist.
Nej vet men man gör det.
Det är dock inte lätt för honom heller. Och kan inte åka iväg eller liknande. Och sonen vill ju vara med mig. Så man får dåligt samvete hur man än gör
Nej det var inte såhär påtagligt faktiskt.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.