Kvinna iFokus

Kvinna

Etiketterden-kvinnliga-kroppengynekologsnack
Läst 467 ggr
Wilola
0

Tvätta sig efter toabesök

Borde man tvätta sig med vatten efter varje gång man kissat istället för att bara torka med papper? Har varit med om många som tycker det är ofräscht att bara torka av med papper, men själv är jag känslig och skulle bli torr om jag tvättade med vatten flera gånger om dagen..

Sindri
2

Gynekologer avråder bestämt ifrån att tvätta sig för ofta i underlivet.

sp0ngeb0b
2

Det har jag aldrig hört talas om. Det enda jag hört är att det kan vara bra att tvätta med vatten där bak i stället för att torka med papper, OM man gör nr 2 väldigt ofta och därmed får ont av att torka med papper. Men där fram skulle jag absolut inte göra det, tycker inte det är ofräscht alls. Ska man vara intim med någon kan man ju i så fall tvätta av sig inför det eller torka av med intimvåtservetter. Om inte kan det väl kvitta.

Dagnykatt
2

#2: om man gör nr 2 så ofta så man får ont… Då tror jag man har andra problem med magen och borde ta en seriös funderare över sina kostval… 🤪😆

sp0ngeb0b
3

#3 Givetvis. Men även om man har konstaterade problem, medicinering och äter rätt kan det hända. T.ex. om man råkar äta något man inte vet att man inte tål, eller får en matförgiftning t.ex. Dessutom behöver det inte vara så extremt många gånger på en dag för att man ska få ont. Talar av egen erfarenhet :P

Karmatarerskanise
1

#3: chiliälskare, vi får ofta ont 😁

Karmatarerskanise
3

#0: Jag har aldrig hört att någon tvättar sig efter varje toabesök. Det är både orimligt och dåligt för underlivet.