Kvinna iFokus

Kvinna

Etiketterden-kvinnliga-kroppenskönhet-och-mode
Läst 658 ggr
gickan87
0

Ser trött ut, sminktips?

Har aldrig i mitt liv använt smink. Förutom som liten och bara kladda runt då ^^

Nu senaste tiden får jag så grymt många kommentarer om att jag ser deppig ut, ledsen, trött osv.

Jag misstänker att det är för att jag är mörk under ögonen och ofta även har små påsar under ögonen.

Vet inte varför då jag tycker jag sover ordentligt, använder ögon och ansiktskräm flera gånger i veckan för att jag blir så torr annars.
Har ni tips på enkla sminkningar för att dölja detta?

MVH Erika :)

Sindri
1

Kanske att ta i lite väl mycket, men förändringen är slående. 😉
https://www.youtube.com/watch?v=R0Czo69Xq0w&t=574s&ab_channel=rxstrmom

TODAY it's a chatty GRWM and I play around with a little facelift tool. I'm 77 and wanted to have some fun. And yes, I did play around with photoshopping m...
Karmatarerskanise
0

Consealer är bra när man är mörk under ögonen.
Kanske en bb creme för att få en jämnare hud :)

Tippy-Toe
0

Lite rouge på kinderna gör mycket för att man ska se pigg ut tycker jag.

citytjejen
0

Det mörka under ögonen kan vara genetiskt, dvs inte bero på trötthet. Så är det för mig och jag har äntligen hittat den bästa concealern som är denna https://www.ahlens.se/Skonhet/makeup/ansikte/concealer-15248/pixi-correction-concentrate-concealer-awakening-apricot-89556046/

Täcker det mörka och liksom smälter in i huden på ett fint sätt.

I övrigt livas ansiktet upp om man färgar brynen och duttar lite rouge på kinderna.

/Christina

Correction Concentrate Concealer - En högpigmenterad concealer som hjälper till att omedelbart reducera synligheten av mörka ringar, fläckar och mindre skönhetsskavanker för en fräschare, mer utvilad, ljusare och ungdomligare look!
gickan87
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack för era svar, kollat runt och funderar på att köpa detta (se bild). Är det en bra start eller har jag missat något?

MVH Erika :)

Karmatarerskanise
1

Det blir säkert bra :)

Tippy-Toe
1

Ser perfekt ut ju! 😊👍